کد خبر 719274
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
image.png

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: با وجود فعالیت این سامانه، سامانه بارشی جدیدی در اواخر وقت روز پنجشنبه نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد.

به گزارش مشرق، امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که روز گذشته وارد کشورمان شده امروز نیز در برخی نواحی غرب، شمال غرب، البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و جنوبی، مناطقی از مرکز، شرق و ارتفاعات جنوب شرق کشور به فعالیت ادامه می‌دهد و موجب بروز ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق خواهد شد.


وی با بیان اینکه این سامانه بارشی موجب کاهش هشت درجه‌ای دما در برخی استانهای شده است، تصریح کرد:‌ شدت بارشها در استانهای کردستان، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، همدان، نیمه شمالی مرکزی، شمال قزوین، شمال سمنان و خراسان شمالی بیشتر خواهد بود و استان تهران نیز از رگبار باران مستثنی نیست.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا نیز نیمه شرقی، دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و دامنه‌های زاگرس تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند و بارشهای باران و رعد و برق در خراسان شمالی، رضوی، دامنه‌های البرز،‌ قزوین، البرز، تهران و سمنان به وقوع می‌پیوندد.

نقشینه تصریح کرد: این سامانه بارشی اواخر وقت فردا پنجشنبه در مناطقی از شرق کشور به فعالیت ادامه خواهد داد و بارشهای باران و رگبار در نیمه شرقی به‌وقوع می‌پیوندد.

وی اظهار کرد: از اواخر وقت فردا پنجشنبه سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور خواهد شد و این موج بارشی نیز مناطقی از جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی جدید باعث بروز رگبار، رعد و برق، باران و وزش باد شدید خواهد شد، گفت: این سامانه بارشی ابتدا نیمه غربی کشور و سپس از عصر جمعه دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل خزر و بخشهایی از مرکز کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نقشینه با بیان اینکه آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها در عصر روز جمعه بخشهایی از زاگرس مرکزی را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: شدت بارشها و آبگرفتگی در استانهای لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان خواهد بود.

وی افزود: عصر روز جمعه بارشهای پراکنده باران و رگبار در استانهای تهران، البرز، قزوین، همدان و مرکزی نیز به‌وقوع می‌پیوندد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه بارشی جدید تا روز دوشنبه در کشور فعال خواهد بود و بارشهای بسیار مناسبی در نیمه غربی و بخشهایی از مرکز پدید خواهد آمد.

نقشینه با بیان اینکه ارومیه با هشت درجه بالای صفر خنک‌ترین و اهواز با 39 درجه بالای صفر گرمترین نقاط کشور هستند، گفت: دمای هوای تهران امروز به 28 درجه بالای صفر رسید و برای پایتخت نیز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در ساعت‌های آتی پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: در سه روز آینده غرب خلیج فارس نیز مواج خواهد بود که روز جمعه مواج شدن خلیج فارس تشدید خواهد شد و مردم باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس