کد خبر 719235
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
بازیگر

بازیگر استرالیایی در پایان سفر خود به ایران با انتشار یادداشتی ادعاهای رسانه‌های بیگانه علیه این کشور را رد کرد و نوشت: در ایران بر خلاف کشورهای همسایه‌اش سوء استفاده از زنان، اذیت و آزار چیزی نیافتم.

به گزارش مشرق،‌ پتا هائوکر هنرمند و بازیگر استرالیایی پس از سفر به ایران با انتشار یادداشتی با عنوان« ایران از فرانسه امن تر است» از همه کسانی که خواستار سفر به یک مکان  جذاب با مردمان خوب  هستند، خواست ایران را انتخاب کنند.

یادداشت این هنرمند و بازیگر استرالیایی در  تارنمای استرالیایی ادووکیت منتشر شده است.

وی در یادداشت خود نوشت: سال 1980 معلم در مدرسه از ما سئوال کرد که جهان و زندگی خود را در سال 2000 میلادی تجسم کنید. من تصمیم گرفتم تا 31 سالگی به برلین شرقی، مسکو، پکن و ایران (پارس) سفر کرده باشم و بتوانم در ژاپن زندگی کنم.
وی نوشت: تا سال 2017 موفقیت چندانی در این مورد کسب نکردم، در آن زمان ورود به ژاپن برای خارجی ها مشکل بود. جنگ سرد شهرهایی همچون برلین شرقی، مسکو و پکن را برای گردشگران به انتخاب های سختی تبدیل کرده بود و ایران نیز مورد تجاوز نظامی عراق قرار گرفته بود. باز هم شکرش وجود دارد که در نهایت توانستم از ایران (پارس) نیز به کمک آژانس های گردشگری دیدن کنم و فهرست خود را کامل نمایم.
پتا هائوکر نوشت: دهه ها اشتیاق برای دیدار یکی از  گهواره های تمدن' باعث شد من خود را از آخرین اتفاقات جاری این منطقه به روز کنم، اگرچه با تعصب های فرهنگی که به رسانه ها نفوذ کرده است، این امر کار مشکلی است.
این بازیگر استرالیایی نوشت: ایران انقلابی را تجربه کردم که توسط مسلمانان و نه مسیحیان به وقوع پیوسته است، بنابراین از آنها به عنوان دشمن یاد می شد.
وی با اشاره به  اینکه انقلاب ایران 38 سال پیش رخ داد و سفر به ایران یک سفر آگاه کننده بود، خاطرنشان کرد: در ایران بر خلاف کشورهای همسایه اش که برخی متحدان ما شناخته می شوند، سوء استفاده از زنان، اذیت و آزار اقلیت ها و سرکوب چیزی نیافتم.
هائوکر نوشت: پیش از سفر، واکنش ها به سفر من زیاد بود، اما به یقین تبلیغات در یکی دو دهه گذشته دیدگاه بسیاری از استرالیایی ها را نسبت به این کشور تخریب کرده است.
وی دربخش دیگری از یادداشت خود نوشت: هیچیک از تروریست هایی که در واقعه 11 سپتامبر 2001 نقش داشتند، از ایران نبودند و به عنوان یک کشور شیعی هرگز از داعش حمایت نکرده است. در حالی که از دیدگاه داعش، شیعه یک فرقه انحرافی است.
من در آوریل سال 2017 در ایران بسیار امن تر از فرانسه بودم، در حالی که بعد از چند دهه تحریم های اقتصادی و هشت سال جنگ عراق علیه ایران با حمایت غرب، ایران با مشکلات داخلی زیادی از قبیل خشکسالی و کمبود آب مواجه است و باید آنها را حل کند. همچنین شرایطی که در عراق و سوریه اتفاق می افتد، باید از نظر روانی بر این کشور تاثیرگذار باشد.
وی با تشریح وضعیت  تهران نوشت: ایران به دوران پیش از اسلام خود نیز مفتخر است و اماکن تاریخی و همچنین مکان های مرتبط با اقلیت ها مانند ارمنی ها، یهودی ها، قبایل صحراگرد و زردتشتیان را حفظ کرده است.
این بازیگر استرالیایی نوشت: براساس مشاهدات من، همه افراد می توانند مناسک مذهبی خود را که توسط قانون مورد حمایت قرار گرفته است، انجام دهند. ایران به طور قابل شگفت انگیزی دارای فرهنگ غنی است. مردم این کشور بسیار صمیمی و در مورد گردشگران کنجکاو هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
    0 0
    البته نه برای خود ایرانیان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس