کد خبر 71916
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي شوراي مركزي سازمان دانشجويي حزب اسلامي كار، اعتقادات، عبادات و اخلاقيات را سه ركن اساسي دين مبين اسلام خواند و با تأكيد بر لزوم پايبندي و اجراي همزمان و جميع اين اصول تصريح كرد: اگر به دور از سلايق شخصي، مجموع عقايد، اخلاقيات و عبادات اسلام با هم عمل شود، جامعه داراي تعادل خواهد بود و در غير اين صورت نظام جامعه اسلامي دچار اخلال و رفتار و گفتار دچار تناقض خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از ايلنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه براساس آيات قرآن تبعيض در اجراي اصول اسلام كفر به همراه دارد، گفت: نمي‌شود در جامعه مكرر بر عبادات و عقايد تأكيد كرد و چشم بر روي اخلاقيات بست، چرا كه اين سه ركن با هم جامعه را اسلامي مي‌سازند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به آيه شريفه «يا ايها الذين آمنوا اجتنبوا كثيراً من الظن»، تجسس در افكار و عقايد و زندگي مردم را از مسائل مورد مذمت دين اسلام خواند و تأكيد كرد: همه ما بايد هوشيار باشيم كه اگر برخي اعمال و رفتار ما خلاف دستورات قرآن و اسلام است، توبه و بازگشت كنيم چرا كه صلاح و اصلاح جامعه در سايه بازگشت از خطا رخ خواهد داد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانش تقيد به قانون و داشتن مجريان صالح را دو ركن اساسي حيات سياسي هر جامعه‌اي خواند و با اشاره به اينكه ريشه بسياري از معضلات كنوني كشور عدم پايبندي به قانون و يا عمل سليقه‌اي و گزينشي به قانون است، تصريح كرد: ايجاد تزلزل در قانون و عمل نكردن به آن، هرج و مرج و فساد به همراه خواهد داشت.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني فعال و در صحنه بودن افكار عمومي و رسانه‌هاي مسئول را از الزامات پايبندي به قانون توسط مجريان خواند و گفت: خارج كردن افكار عمومي و رسانه‌ها از حوزه نظارت بر عملكرد مسئولان كشور خسران جبران‌ناپذيري را براي جامعه به همراه دارد كه مفسده اقتصادي اخير نمونه بارز اين مسئله است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، هوشياري و عمل به وظايف توسط نهادهاي نظارتي را شرط عدم تكرار و اصلاح مفاسد اقتصادي و اداري خواند و گفت: همه ارگان‌ها و سازمان‌ها بايد به وظايف خود به درستي عمل و از خود سلب مسئوليت نكنند.

رئيس هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي در بخش ديگري از سخنانش فعاليت آزاد و مسئولانه تشكّل‌هاي دانشجويي را از الزامات دانشگاه پيشرو نيز جامعه پويا خواند و تصريح كرد: مسئولان و تصميم‌گيران كشور بايد طوري عمل كنند تا دانشجويان و جوانان با سلايق گوناگون مشتاقانه در تشكّل‌هاي دانشجويي حضور و كشور و انقلاب را از آن خود بدانند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، بيداري ملت‌ها را سرمايه بزرگي براي آينده خواند و گفت: افزايش آگاهي و دانش، گسترش رسانه‌هاي جديد و مضاعف شدن روحيه اميد، آينده بهتري را براي منطقه و كشور عزيز ايران نويد خواهد داد.

ايشان از تحولات منطقه‌اي به عنوان خيزش مبارك اسلامي نام برد و گفت: زور و تحميل در عصر كنوني توسط افكار عمومي آگاه پذيرفته شده نيست و ديكتاتورها رفتني و در حال نابودي هستند.

در ابتداي اين ديدار آقايان جعفري، نمازي و صفري از اعضاي شوراي مركزي سازمان دانشجويي حزب اسلامي كار به طور جداگانه گزارشي از نحوه شكل‌گيري و فعاليت اين سازمان، معضلات و مشكلات پيش روي تأسيس و فعاليت تشكّل‌هاي دانشجويي و نيز تحولات و معضلات سياسي، اقتصادي و اجتماعي كشور ارائه كردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یدی ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
    0 0
    کاش همینا به مهدی هاشمی هم یاد میدادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس