کد خبر 718951
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
تکواندو

تیم ملی تکواندوی ایران درحالی قرار است در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کند که تمامی نفرات اعزامی، تکواندوکاران جوان و جویای نام هستند.

به گزارش مشرق، تیم ملی تکواندو ایران برای سومین بار در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی به میدان خواهد رفت. ملی‌پوشان تکواندو ایران در دوره گذشته این رقابت‌ها در سال 2013 در اندونزی با هدایت سید نعمت خلیفه موفق به کسب 4 مدال طلا و یک نقره شدند و تنها در یک وزن از دست‌یابی به مدال بازماندند.

برای این دوره از رقابت‌ها، فدراسیون تکواندو با توجه به نزدیکی مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی با مسابقات قهرمانی جهان تصمیم به تشکیل دو تیم ملی با دو کادرفنی مجزا گرفت. بر همین اساس پس از تشکیل جلسات کمیته و شورای فنی هدایت تیم ملی را در اختیار فریبرز عسکری قرار داد. عسکری که سابقه حضور در المپیک 2012 لندن به عنوان سرمربی را در کارنامه خود دارد و با کسب عنوان نایب قهرمانی جام‌جهانی آروبا مکزیک در سال 2012 خیلی زود از تیم ملی جدا شد حالا پس از 5 سال این فرصت را پیدا کرده است تا بار دیگر توانایی خود را نشان بدهد.

با توجه به تصمیم تشکیل دو تیم ملی و اولویت حضور نفرات اصلی در تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان، در اسفندماه گذشته و پس از برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی نفرات سوم و چهارم تکواندو ایران به اردوی مسابقات کشورهای اسلامی راه یافتند تا ضمن تلاش برای موفقیت در این مسابقات فرصتی برای پشتوانه سازی نیز در اختیار فدراسیون تکواندو قرار بگیرد.

برگزاری مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در آذربایجان قطعا باعث خواهد شد رقابت اصلی برای قهرمانی این مسابقات میان تیم ملی این کشور و تکواندو ایران باشد. شاگردان رضا مهماندوست در تیم ملی آذربایجان در این مسابقات با ترکیب اصلی خود به میدان خواهند رفت و قطعا با توجه به حضور میلاد بیگی و رادیک عیسی‌اف  مدال‌آوران المپیکی این کشور به کمتر از قهرمانی در این رقابت‌ها رضایت نخواهند داد.

در طرف مقابل تیم ملی تکواندو ایران از ترکیبی جوان تشکیل شده است که برخی از آنها حتی حضور در یک رویداد بین‌المللی را تجربه نکرده‌اند. شاگردان عسگری برای حضور در این مسابقات تنها یک رویداد تدارکاتی را پشت سر گذاشتند و در تورنمنت G1 قزاقستان شرکت و ضمن شناسایی ترکیب خود به نتایج امیدوار کننده‌ای نیز دست یافتند.

قطعا تکواندو ایران با توجه به پتانسیل نیروی انسانی خود این توانایی را دارد تا با نفرات سوم و چهارم خود نیز موفقیت در آذربایجان را تجربه کند و این مسابقات فرصت خوبی برای نفرات پشت خط مانده ما خواهد بود تا با انگیزه بسیار بالای خود به موفقیت دست یابند.

تیم ملی تکواندو ایران در این مسابقات با ترکیب مهدی اسحاقی، صادق دهقانی، مهدی یوسفی، سیدحسین احسانی، سیداحمد خسروفر، علیرضا درویش‌پور، احمد محمدی و حسین قربان‌زاده حضور خواهد داشت.

باید دید در شرایطی که مسئولان کمیته المپیک و وزارت ورزش برای این مسابقات بیشتر به دنبال اعزام تیم‌های کیفی هستند تا با موفقیت آنها در رنکینگ مسابقات جایگاه مناسبی کسب کند، تکواندو ایران در این آزمون چگونه عمل خواهد کرد. تکواندو ایران در بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی همیشه یکی از رشته‌های مدال‌آور کاروان ورزشی ایران بوده است و باید دید این بار نیز تیم جوان تکواندو ایران روال موفقیت‌های این رشته در مسابقاتی آسیایی را ادامه خواهد داد.

نمایندگان ایران از 26 تا 28 اردبیهشت‌ماه در باکو به مصاف حریفان خود می‌روند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس