کد خبر 718758
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
رحمانی فضلی

رحمانی‌فضلی گفت: ما در وزارت کشور برای برگزاری انتخابات باشکوه، سالم و قانونی آمادگی داریم.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست هم‌اندیشی معاونان اقتصادی استانداریها که عصر امروز (دوشنبه 12 اردیبهشت) در محل وزارت کشور برگزار شد، در سخنانی با اشاره به برگزاری انتخابات در 29 اردیبهشت از سوی وزارت کشور گفت: در ایام انتخابات که عرصه برای فعالیت سیاسی باز می‌شود، باید مرزهای حساس و مهم را صیانت کرد تا انسجام داخلی را تقویت کنیم و کاری صورت ندهیم که در جامعه قطب‌بندی شود.

وی افزود: نباید در ایام انتخابات اقداماتی انجام دهیم که القای این مطلب باشد که در این 38 سال پس از پیروزی انقلاب کاری صورت نگرفته و مردم را مایوس و ناامید کنیم. 

رحمانی فضلی تصریح کرد: در این انتخابات خیلی‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ها به دنبال تحریک فرصت‌ها هستند اما مردم پختگی داشته و به نظام اعتماد دارند، باید سرمایه اجتماعی را که ثمره آن اعتماد مردم است، قدر بدانیم.

وزیر کشور با اشاره به اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت گفت: کار فشرده یک‌ساله‌ای برای برگزاری انتخابات صورت گرفته و ما آمادگی کامل داریم که انتخابات با شکوه، سالم و قانونی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته کمترین برخورد نظامی، امنیتی با احزاب صورت گرفته است اظهار داشت: این امر نشاندهنده این است که احزاب از پختگی و شعور سیاسی بالایی برخوردارند.

رحمانی‌فضلی نتیجه سرمایه اجتماعی ایجاد شده در کشور را اعتماد مردم به نظام و دولت دانست و اظهار داشت: هر حزب، شخص و یا گروهی که بعد از انتخابات روی کار می‌آید باید خشتی روی خشت دستاوردهای نظام و انقلاب بگذارد که ما هم این موضوعات را در ستاد انتخابات کشور تذکر داده‌ایم.

وزیر کشور ادامه داد: باید کاری کنیم که انتخابات موجب تحکیم وحدت عمومی بوده و به افزایش سرمایه اجتماعی مردم به نظام منجر شود. انتخابات، روش و شیوه‌ است و هدف ما دین خداست و دین خدا نیز در نظام جمهوری اسلامی تبلور یافته است و ما هم وظیفه داریم کارآمدی نظام را با برگزاری انتخاباتی باشکوه و جلب مشارکت مردم افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه روش انتخاب مدریران برای ارتقاء کارآمدی نظام از طریق مردم صورت می‌گیرد تصریح کرد: اگر انتخابات موجب شود که هدف اصلی که همان باور مردم به دین خداست، دچار خدشه شود این اصلا قادر باور نیست. هر کسی که انتخاب می‌شود باید این باور را داشته باشد که باید در تکامل گامهای قبلی قدم بردار و گرنه صلاحیتی برای جلب آرای مردم را در عصر مسئولیت ندارد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: وزارت کشور به عنوان متولی امر اجرای انتخابات باید دقت کند که به هیچ وجه، له یا علیه هیچ شخص و گروهی وارد انتخابات نشود که اگر اینطور شود کل را فدای جزء‌کرده‌ایم در صورتیکه جزء باید در خدمت کل باشد و کل ما نظام است که وظیفه داریم طبق قانون از آن صیانت کنیم.

وزیر کشور خطاب به دست‌اندرکاران برگزاری امر انتخابات و اعضای وزارت کشور گفت: با هر حب و بعضی که دارید نباید در انتخابات دخالت کنید. همه ما مجموعه‌ای از منظومه کل اداره کشور هستیم که در هر مقطعی از زمان باید وظیفه‌مان را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات دولت در سال 95 اشاره کرد و گفت: سال 95 به استمرار دو سال قبلی قرین موفقیت‌های زیادی برای دولت بود. علیرغم اینکه کمبودهایی در تامین منابع در حوزه اقتصادی و تهدیدات فراوان در حوزه منطقه‌ای و برخی فشارها نیز در حوزه بین‌المللی داشتیم در حوزه داخلی با انسجام و وحدت بین همه قوا و بویژه مردم و در سایه لطف خدا و رهنمودهای رهبر انقلاب، سال خوبی را پشت سرگذاشتیم.

رحمانی فضلی شاخص‌های کلان اقتصادی در سال 95 را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سال 95 تورم تک رقمی را تجربه کردیم که هم در عرصه تولید و خدمات این اتفاق افتاد و هم توانستیم صادرات نفت را به بیش از 2 برابر برسانیم که رشد 3.5 درصدی در حوزه اقتصاد داشته‌ایم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در سال گذشته در کاهش نرخ تورم و افزایش رشد اقتصادی موفقیت‌هایی از سوی دولت کسب شده اظهار داشت: ما در سال گذشته شاهد ثبات در عرصه قیمت‌ها بودیم که این علامت مثبتی است و امکان برنامه‌ریزی و فعالیت بیشتر را فراهم می‌کند که مجلس هم در حوزه تامین مالی با دولت همکاریهایی داشت و بانکها هم حمایت‌هایی داشتند که توانستیم منابعی را برای بنگاه‌های خرد و طرح‌های نیمه‌تمام بالای 60 درصد پیشرفت اختصاص دهیم که این بسیار ارزشمند است.

وی یکی از اقدامات موثر دولت در حوزه پیشبرد طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی را واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: رقم جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته خوب بوده و طراز تجاری ما بعد از سالها مثبت شد که این دولت تلاش کرد میزان صادرات از واردات بیشتر باشد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: دولت در سال گذشته اقتصاد مقاومتی را اجرایی و عملیاتی کرد و وزارت کشور نیز با کار ویژه و فشرده پیگیریهای لازم را در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی به کار بسته است که گزارشهای آن تقدیم مقام معظم رهبری شده است.

وزیر کشور همچنین اشخص مشارکت مردم در بخش‌های اقتصادی در سال گذشته را خوب ارزیابی کرد و گفت: این شاخص‌ها علیرغم همه فشارها، کاهش قیمت نفت و شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد شده که نشاندهنده عملکرد خوب دولت در حوزه اقتصادی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته موضوعی که بخواهد در داخل کشور تنشی ایجاد کند نداشتیم و این در شرایطی بود که عناصر تکفیری و رژیم صهیونیستی و عوامل خارج از منطقه ما را مستقیما تهدید می‌کردند اما تلاش کردیم که امنیت و آرامش داخلی را به خوبی پیش ببریم که این مدیون تلاشهای نیروهای مسلح  و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب است. البته دوست و دشمن به وضعیت مطلوب امنیتی داخل کشور اذعان کرده‌اند. علیرغم همه فشارها در دولت یازدهم بودجه بخش دفاعی کشور 3.5 برابر افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را یکی دیگر از قله‌های دولت یازدهم قلمداد کرد و گفت: به جای اینکه آسیب‌های اجتماعی را مخفی کنیم مطالعاتی را در این حوزه انجام و نتایج آن را تقدیم رهبری انقلاب کردیم و پس از دریافت رهنمودهای ایشان یک سال تمام ارکان وزارت کشور با رهنمودهای رهبر انقلاب روی آن کار کردند و آسیب‌های اجتماعی شناسایی شد.

وی اضافه کرد: ما 4 جلسه دو ساعته با حضور تمام مسئولان نظام درباره آسیب‌های اجتماعی در خدمت رهبر انقلاب بودیم که ایشان در این جلسات فرمودند «20 سال این موضوع دیر مورد توجه قرار گرفته و حالا که اولویت یافته باید فوق‌العاده و با قوت این 20 سال را جبران کنید.» ایشان در جلسه چهارم فرمودند که «از روند کار خرسندم که حتما باید این موضوع امسال و سالهای بعد پیگیری شود.»

وزیر کشور مهمترین اولویت دولت در سال 96 را پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: دولت برنامه سال 96 را تهیه کرده و باید در استانها نیز تلاش کنیم که موضوع اقتصاد مقاومتی با همراهی و هماهنگی دستگاهها حول سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی پیش رود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه امنیت اقتصادی برای مردم مهم است افزود:  ما به هر نحوی باید امنیت اقتصادی را که شامل مقررات، دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌ها و همینطور قیمت‌ها و تصمیمات است، ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: اگر انباشت ثروت از سوی مردم به صورت قانونی وجود دارد، باید آن را به رسمیت بشناسیم؛ وقتی حرف از رانت‌خوار و زالو‌صفت می‌زنیم مردم به سراغ افرادی که اتومبیل‌های گرانقیمت دارند می‌روند، باید در بیان واژه‌ها دقت شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه به دنبال این هستند که با رانت‌خواری برخورد شود گفت: بزرگنمایی و کلی‌گویی از مصادیق رانت‌خواری در افکار عمومی بد تعبیر می‌شود، باید هر کس در کشور سرمایه‌گذاری کرد را تکریم کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: 186 مورد از وظایف دولت را در سطح ملی از دستگاهها گرفته‌ایم و در اختیار دستگاههای متناظر و استانداران قرار داده‌ایم تا سهولت در سرمایه‌گذاری صورت گیرد. باید در کمترین زمان تسهیلات خدمات‌رسانی را برای تولیدکنندگان فراهم کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اولویت‌های اقتصاد مقاومتی  برای سال 96 اعلام کرده‌ایم که به زودی به استانداران ابلاغ می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس