عمو پورنگ

برنامه «محله گل و بلبل» عمو پورنگ در حالی به روزهای پایانی پخش خود نزدیک می‌شود که به دلیل مشکلات مالی و عدم تأمین منابع مالی عوامل تولید توانایی ساخت آن را ندارند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق – سری جدید برنامه «محله گل و بلبل» که به موضوعات اجتماعی مثل آداب و مراعات‌های اخلاقی، روحیه پهلوانی و کمک به همنوع، فرهنگ شهرنشینی و مطالعه و کتابخوانی و استفاده درست از فضای مجازی توجه ویژه‌ای دارد و با تدارک روایت‌هایی جذاب و روان می‌کوشید رفتارهای اجتماعی درست را به کودکان بیاموزد به تعطیلی رفته است.

در حالی که چنین برنامه‌ای که با استقبال خانوادها و کودکان و نوجوانان آنها قرار گرفته است، از بین تیم تولید این مجموعه خبرهایی به گوش می‌رسد که حاکی از آن است برنامه «محله گل و بلبل» پس از پخش آخرین قسمت خود در سری دوم، این مجموعه به دلیل عدم حمایت و تأمین مالی مورد نیاز و همچنین عدم توجه به تولید برنامه‌های جذاب برای قشر کودک و نوجوان با تلویزیون و بچه‌ها خداحافظی خواهد کرد و برنامه دیگری برای این قشر مهم جامعه وجود نخواهد داشت.

این اتفاق در صورتی در حال رخ دادن است که تیم تهیه و تولید آمادگی کامل خود را برای ادامه ساخت برنامه‌های جذاب برای کودکان اعلام کرده‌اند اما مهمترین مشکل موجود، نبود منابع مالی است که لطمه بزرگی به این پروژه زده و حتی ممکن است جبران ناپذیر باشد.

«محله گل و بلبل» عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های کودک تلویزیون است که از همان ابتدا با پخش برنامه خود در رسانه ملی مخاطبان خود را پیدا کرد و با استقبال بسیاری از مخاطبان همراه شد.  این برنامه ساختاری نمایشی داشته و همه ماجراهای آن در یک محله خیالی متشکل از خانه‌ها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، مغازه‌ها و شهروندانی که هر کدام دغدغه‌های متفاوتی دارند، پیگیری می‌شد. در سری اول این برنامه بیشتر در زمینه مسائل شهرنشینی و شعار "آسمان آبی و زمین پاک" پرداخته شد اما با استقبال خوبی که از این برنامه صورت گرفت و تداوم تولید آن علاوه بر کودکان و نوجوانان از سوی خانواده‌ها نیز مورد توجه قرار گرفت و باعث شد تا تیم تولید با قدرت بیشتر به فکر ساخت سری دوم آن باشد و در آن به موضوعات "سواد رسانه‌ای و استفاده درست از فضای مجازی" رفتند و حتی توانست به عنوان ویژه برنامه لحظه سال تحویل شبکه دو سیما هم انتخاب و پخش شود.

«محله گل و بلبل» در سال 94 بعنوان بهترین برنامه تلویزیون پس از برنامه‌های «نود» و «خندوانه» و در سال ٩٥ در بخش سریالهای تلویزیون بعنوان برنامه اول انتخاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس