کد خبر 718489
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
نیکلاس مادورو

رئیس جمهور ونزوئلا با هدف پایان دادن به بحران سیاسی و اعتراضات خونین و مرگبار این کشور خواستار برگزاری انتخابات سراسری برای تشکیل مجمع ملی موسسان شده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که اعتراضات خشونت بار یک ماه اخیر در ونزوئلا تاکنون بیش از ۲۹ کشته برجای گذاشته، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز دوشنبه خواستار برگزاری انتخابات سراسری و ملی برای تشکیل یک مجمع ملی جدید موسسان شده است.

مخالفان دولت ونزوئلا بر این باورند که این پیشنهاد مادورو تلاش دیگری است تا مجمع ملی فعلی را که در اختیار مخالفان است، به حاشیه رانده و رئیس جمهور فعلی را در قدرت نگه دارد.

حزب حاکم ونزوئلا فعلا کنترل ۲۰ ایالت را در اختیار دارد ولی نظرسنجی ها نشان می دهد که مخالفان اکنون می توانند اکثریت ایالت ها را در دست بگیرند. انتخابات بعدی ریاست حمهوری قرار است اواخر ۲۰۱۸ برگزار شود ولی مخالفان خواستار برگزاری این انتخابات در سال جاری هستند.

پس از آنکه دادگاه عالی ونزوئلا اوایل ماه آوریل کوشید اختیارات قانونگذاری مجمع ملی تحت کنترل مخالفان را به خود واگذار کند، تظاهرات گسترده ای در شهرهای این کشور برپا شد. دادگاه بعدا این تصمیم خود را باطل کرد اما ناآرامی ها همچنان ادامه یافت و تظاهر کنندگان خواستار برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری و برکناری قضات دادگاه عالی هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس