کد خبر 718076
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
پارس جنوبی

اعتراض تیم گل گهر سیرجان و تعلل کمیته انضباطی در صدور رای شرایط مبهمی را در لیگ یک بوجود آورده است.

به گزارش مشرق، گل گهر سیرجان در هفته سی دوم  لیگ یک به مصاف تیم آلومینیوم اراک رفت و در نتیجه این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تیم گل گهر در آن بازی مدعی است که آلومینیوم اراک از ذخیره هشتم خود در این بازی استفاده کرده که در حقیقت خارج از لیست بازی محسوب می شود. با توجه به ماده 82 آیین نامه کمیته انضباطی که صراحتا به این نکته اشاره کرده که اشتباه موثر مقامات رسمی در برگزاری مسابقات در صورت اثبات تیم مدعی، باید تکرار بازی، یا نتیجه 3 بر صفر به نفع تیم مدعی اعلام شود، این باشگاه با توجه به موارد ذکر شده اعتراض رسمی خود را همراه با مدارک و مستندات به کمیته انضباطی و سازمان لیگ تحویل داده است.

با توجه به اینکه امروز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه هفته آخر و سی چهارم  رقابتهای لیگ یک برگزار می‌شود، تیم رده اولی جدول پارس جنوبی با 62 امتیاز و تفاضل 16+ قبلا صعود خود را به لیگ برتر قطعی کرده در خانه مهمان تیم بادران است و تیم رده دوم جدول سپیدرود با 58 امتیاز و 10+ در خانه از نساجی میزبانی می کند و تیم رده سوم گل گهر سیرجان با 57 امتیاز و 14+ باید به مصاف تیم فولاد یزدی برود که سقوط این تیم به لیگ دسته دوم قطعی شده است.

سازمان لیگ با توجه هفته آخر این مسابقات و بازی تشریفاتی پارس جنوبی اعلام نموده  که این تیم در ورزشگاه اختصاصی خود جشن قهرمانی را برگزار می‌کند. حال با نگاهی به بازیهای امروز و در صورت اثبات ادعای تیم گل گهر و اعلام رای کمیته انضباطی به سود تیم گل گهر، همه معادلات به هم ریخته و شرایط جدول تغییر می کند.

در بازی تشریفاتی امروز پارس جنوبی با بادران، اگر این تیم با هر نتیجه ای نتواند به پیروزی برسد، قهرمانی این تیم با اما و اگر روبرو خواهد شد. از سوی دیگر در صورتی که گل گهر بتواند ادعای خود را در کمیته انضباطی اثبات کند، برابر آیین نامه انضباطی نتیجه بازی روبروی آلومینیوم  اراک باطل شده و رای به تکرار بازی و یا نتیجه 3 برصفر به نفع این تیم صادر خواهد شد و این تیم اگر بتواند در بازی امروز با هر نتیجه روبروی فولاد یزد به پیروزی برسد، این تیم همانند پارس جنوبی می تواند مدعی قهرمانی در لیگ یک باشد. 

در همین رابطه خبرنگار ما از مسئولین سازمان لیگ در این باره این ابهام و اما و اگرها سئوال کرد و مسئولین سازمان در پاسخ مدعی شدند که در صورت تایید ادعای تیم گل گهر، هر رای که کمیته انضباطی صادر کند، ما تابع آن هستیم.

با توجه به شرایط و ابهامات موجود  دو سئوال مطرح می شود. اول اینکه آیا سازمان لیگ و کمیته انضباطی نباید قبل از بازیهای امروز نتیجه اعتراض تیم گل گهر را اعلان کنند؟ و سوال دوم اینکه سازمان لیگ با توجه به اعتراض جدی گل گهر، چگونه با قاطعیت بازی پارس جنوبی را تشریفاتی و این تیم را قهرمان زودهنگام و قطعی لیگ دسته اول کشور معرفی نموده است؟ آیا بهتر نبود سازمان لیگ منتظر پاسخ کمیته انضباطی می‌ماند و در تصمیم خود عجله نمی‌کرد؟ و اینکه در صورت اعلام رای به سود گل گهر نتیجه نهایی چه خواهد بود و چه تیمی به عنوان قهرمان معرفی می شود؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس