کد خبر 718021
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
انتخابات فرانسه

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد درحالی که کمتر از یک هفته به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فرصت باقی است، رای دهندگان به شدت نسبت به توانایی ۲ نامزد نهایی برای حل مشکلات تردید دارند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قرار است یکشنبه آینده برگزار شود و مارین لوپن رهبر جبهه ملی و امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو رقابت خواهند کرد.

نظرسنجی جدیدی که منتشر شده نشان می دهد، بسیاری از رای دهندگان فرانسوی نسبت به توانایی ماکرون و لوپن برای حل و فصل بحران بیکاری و نگرانی های امنیتی تردید دارند.

نظرسنجی موسسه آیفوپ که برای ژورنال دو دیمانش انجام شده حاکی است، رای دهندگان فرانسوی همچنان نگران وضعیت اقتصاد این کشورها و مرزها هستند. اکثر نظرسنجی ها نشان می دهد که ماکرون می تواند در دور انتخابات که ۷ می برگزار خواهد شد، ۶۰ درصد آرا را کسب کرده و بر لوپن غلبه کند. البته میزان حمایت مردم از لوپن طی هفته گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

نظرسنجی آیفوپ حاکی است که ۴۵ درصد رای دهندگان بر این باورند که ماکرون و لوپن قادر به حل و فصل مشکل بیکاری نیستند. نرخ بیکاری فرانسه اکنون سالهاست که نزدیک به ۱۰ درصد تثبیت شده است. ۳۶ درصد رای دهندگان نیز اعلام کرده اند که هیچ یک از نامزدها قادر نیست از فرانسه در برابر حملات محافظت کند.

فرانسه از ۲۰۱۵ میلادی پس از حملات تروریستی در فرانسه و بلژیک در حالت فوق العاده به سر می برد. بیش از ۲۳۰ نفر در دو سال گذشته در پی حملات تروریستی در فرانسه کشته شده اند.

چند روز قبل از برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز یک افسر پلیس در یک حمله تروریستی در پاریس کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

به نظر می رسد اگر میزان مشارکت فرانسوی ها در دور دوم انتخابات پایین باشد، ماکرون برای تشکیل یک جنبش فراگیر علیه جبهه ملی با مشکلات و چالش های زیادی روبرو خواهد شد. ژان لوک ملنشون نامزد چپگرا که در دور نخست ۱۹.۶ درصد آرا را کسب کرده، از طرفدارانش خواسته است تا با لوپن مخالفت کنند ولی حاضر به حمایت از ماکرون نیز نشده است.

بیش از ۴۲ درصد رای دهندگان نیز معتقدند که لوپن و ماکرون قادر نیستند پس از ماه ها رقابت سیاسی، کشور را بار دیگر متحد کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس