«استفان دو ژارک» سخنگوی دفتر دبیر کل سازمان ملل با صدور بیانیه ای خواستار پایان درگیری های نظامی در سودان جنوبی شد.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای خبری سازمان ملل متحد، بیانیه سخنگوی دفتر دبیر کل سازمان ملل تاکید کرده است: از همه طرف های درگیر خواسته شده است تا با همکاری سازمان ملل و دیگر نهادهای کمک رسان، امکان دسترسی به همه شهروندان را میسر کنند.

دو ژارک با بیان این که 'راه حل پایان بحران در این کشور، نظامی نیست،' ابراز امیدواری کرده است: کنشگران منطقه ای و بین المللی مقدمات پیوستن همه طرف های درگیر در این بحران به میز مذاکره را فراهم نمایند.


در همین خصوص کمیته ناظران سازمان ملل متحد پیشتر تاکید کرده بود: با وجود این که سودان جنوبی با حجم فزاینده ای از بحران های سیاسی؛ انسانی و اقتصادی روبه رو می باشد، اما شواهد حاکی از آن است که دولت به خرید اسلحه برای ارتش، دستگاه های امنیتی و دیگر گروه های نظامی و مسلح این کشور ادامه می دهد.


این در حالی است که سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده بود که حدود نیمی از جمعیت جدیدترین کشور جهان با کمبود شدید غذا مواجه بوده و گرسنگی مهم ترین تهدید برای سودان جنوبی است.


مهم ترین دلیل شیوع گرسنگی در سودان جنوبی، عملیات نظامی ارتش این کشور در استان الوحده واقع در جنوب این کشور است که باعث شده تا ورود کمک های بشر دوستانه به سودان جنوبی متوقف شود.
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، یک چهارم جمعیت سودان جنوبی از سال 2013 از منازل خود کوچ کرده اند.


سودان جنوبی از سال 2013 شاهد جنگ داخلی است.


جنگ داخلی این کشور پس از برکناری «ریک مشار» معاون سالوا کر رئیس جمهوری سودان جنوبی آغاز شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس