کد خبر 717432
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
غفاری

یک کارگردان با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم در عرصه سینما گفت:آقایان طوری برخورد می‌کنند که هیچ کس جرات ساخت فیلم درباره مسائل و منافع ملی را پیدا نمی‌کند.

به گزارش مشرق، علی غفاری، کارگردان فیلم «ابوزینب» اظهار داشت: وقتی فیلمی با موضوع استراتژیک ساخته شود که به مسائل و منافع ملی ما در عرصه بین‌الملل می‌پردازد، مسئولان دولتی طوری برخورد می‌کنند که دیگر کسی جرات نکند سراغ ساخت این نوع فیلم‌ها برود. مسئولان سینمایی دولت یازدهم فقط پز این نوع فیلم‌ها را می‌دهند، اما هیچ حمایتی در کار نیست. آنها بیشتر دنبال پر کردن ویترین و بیلان کارشان هستند.
وی تصریح کرد: این دولت در تولید فیلم‌های ارزشی ساخته شده طی سال‌های اخیر هیچ نقشی نداشته است. فیلم‌هایی مثل «ابوزینب»، «بادیگارد»، «ایستاده در غبار» و ... توسط ارگان‌های غیردولتی ساخته شده‌اند. مدیریت سینمایی دولت هم در عمل نشان می‌دهد که این نوع فیلم‌ها را نمی‌خواهد. این درحالی است که فیلمسازی که در این حوزه کار می‌کند، اصلا نباید پشت در اتاق مدیران بماند و دنبال سرمایه فیلم خود باشد. برای انقلاب ما خون‌های بسیاری هزینه شده است و باید این جریان در سینما به نمایش دربیاید. اما وقتی یک فیلمساز قصد ساخت فیلمی در این زمینه را دارد می‌بیند که مسئولان خود را
 به خواب زده‌اند!
کارگردان «استرداد» افزود: مدیریت سینمایی دولت یازدهم موقع اکران هم هیچ حمایتی از آثار ارزشی نمی‌کرد و فقط برای رفع تکلیف، چند سانس محدود را به نمایش این نوع فیلم‌ها اختصاص می‌دادند. هنوز فراموش نکرده‌ام که مسئولان سینمایی در خارج از کشور، بیش از مسئولان سینمایی دولت کنونی به فیلم «ابوزینب» بها دادند و قدر آن را دانستند!
غفاری گفت: امروز جریان رسانه، تبلیغات و قدرت سینما تمام دنیا را گرفته است، مسئولان سینمایی دولت در چهار سال گذشته، در خواب خرگوشی به سر می‌بردند. نتیجه این شد که دولت یازدهم فیلمسازان ما را به سمت یک سینمای خنثی و بی‌دردسر و آرام هل داد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس