کد خبر 716950
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
سامانه تاد

وزارت دفاع چین اعلام کرد که کشورش در مخالفت با سامانه موشکی پیشرفته «تاد» آمریکا در کره جنوبی، برگزاری تمرینات و رزمایش های نظامی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش مشرق، «یانگ یوچون» سخنگوی این وزارتخانه در سخنانی یادآور شد که این رزمایش ها، بسیار مدرن و با تجهیزات کاملا جدید برگزار خواهد شد و از اهداف اصلی آن مقابله با سامانه ضد موشکی «تاد» آمریکاست.

وی در مصاحبه ای که تارنمای «چاینا ارگ» روز جمعه اقدام به انتشار آن کرده، تاکید کرد: تا زمانی که این سامانه در کره جنوبی باشد، تمرینات و رزمایش های نظامی در دستور کار خواهد بود.
سخنگوی وزارت دفاع چین یادآور شد: رزمایش های چین در برابر سامانه تاد با آتش جنگی و زنده همراه است و چین حق حراست از خود را در برابر این اقدام آمریکا و کره جنوبی محفوظ می دارد.

انتظار می رود که بر اساس گزارش این رسانه چینی واحدهای موشکی، راکت انداز و نیروهای زمینی و هوایی در این رزمایش ها شرکت داشته باشند.اگرچه به زمان دقیق این رزمایش اشاره ای نشده اما بر اساس گزارش تارنمای چینی، انجام آن در مراحل مختلف از جمله استفاده از سامانه های تسلیحاتی و تمرین عملیات پیشدستانه خواهد بود.

پکن به عنوان یکی از مخالفان سرسخت استقرار سامانه تاد آمریکا در منطقه شبه جزیره کره که خواستار برچیده شدن کامل آن شده است، می گوید برد سامانه های راداری آن فراتر از کل منطقه است و بر این اساس می تواند برای چین زیانبار باشد و امنیت ملی آن را تهدید کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    2 2
    درمقابل این گاوبازها(COW BoYS)ی هفت تیرکش باید همیشه آماده ومسلح بود .این ها فکر می کننداز تیررس دنیا دورند و هرغلطی کنند کسی نمیتونه جوابشون رو بده راه افتادن تو دنیا به غداره کشی ! دنیا نیاز به ائتلاف علیه اونها داره .
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    1 2
    اخه یه سامانه دفاعی گذاشتن اینقدر ناراحتی داره مگه چند تا موشک رهگیر داره نهایتش
  • AVA IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    3 1
    اینم از اون حرفهاس. تاد مثل همین اس سیصد خودمون یه سامانه دفاعیه. یعنی تا وقتی که چین یا کشور دیگه ایی به کره جنوبی حمله نکنه تاد هم کاری به کسی نداره. بعد چجوری قراربراش مانور مقابله بزارن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس