کد خبر 1025265
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
پهپاد

یک شرکت چینی فعال در حوزه هوافضا با راه‌اندازی خط تولید انبوه قصد دارد سالانه ۲۰۰ فروند پهپاد نظامی متوسط و بزرگ به مشتری‌های بین‌المللی تحویل دهد.

به گزارش مشرق، شرکت "سی‌اچ یوای‌وی"‌(CH UAV) وابسته به پیمانکار اصلی برنامه فضایی چین مستقر در شهر تایژو (Taizhou) اکنون اولین دسته  از پهپادهای "رین‌بو سی‌اچ۴" (Rainbow CH-۴) را آزمایش کرده و این پهپادها بزودی تحویل مشتری‌ها خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

پهپاد الکلی چین پرواز کرد+عکس

این شرکت در اواخر ماه اکتبر کار ساخت اولین پهپاد سی‌اچ-۴ را در کارخانه تایژو به پایان رساند. این کار در قالب قراردادی ۱۵۷ میلیون یوانی (۲۲.۴ میلیون دلاری) ‌ با مرکز ملی نقشه‌برداری چین برای ساخت هفت نوع پهپاد برای استفاده در نقشه‌برداری‌های اضطراری انجام شد.

شرکت سی‌اچ-یوای‌وی یکی از معدود شرکت‌های چینی فعال در زمینه تولید پهپادهای غیرنظامی بزرگ است که فناوری‌های خود را سال گذشته در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی چین در ژوهای به نمایش گذاشت.

نشریه فارین پالیسی در این زمینه گزارش داده است که از سالها پیش محدودیت‌های شدید بر صادرات پهپادهای نظامی آمریکایی موجب شده که چین وارد این بازار سودآور شود و شرکت‌های آمریکایی از این تجارت سودآور محروم شوند.

دولت اردن پیشتر درخواست خرید پهپادهای "ریپر"‌ساخت شرکت "جنرال اتمیکس" (General Atomics) را داده  بود اما این تقاضا رد شد و اردن بعدا با چین برای خرید پهپاد به توافق رسیدکه به همین دلیل برخی از اعضای جمهوریخواه کنگره از این مساله انتقاد کردند.

اکنون سهم فزاینده چین در بازار پهپادهای نظامی مشخص شده است. تاکنون  فقط کشورهای انگلیس، فرانسه و ایتالیا نسخه نظامی پهپاد ریپر "ام‌کیو -۹" را خریداری کرده‌اند در حالی که سایر متحدان آمریکا از جمله اردن از پهپادهای چینی استفاده می‌کنند.

اکنون آمریکا با تاخیر در تلاش است تا بار دیگر بازار جهانی پهپادرا در تصاحب خود در آورد. شرکت‌های آمریکایی برای سال‌ها با محدودیت در زمینه چنین فروش‌هایی رو به رو بودند که تا حدی نتیجه معاهده بین‌المللی "نظام کنترل فناوری موشکی" بود در حالی که چین عضو این پیمان نیست.

شبکه "سی‌ان‌بی‌سی"  گزارش داده است که چین علاوه بر فروش بدون محدودیت پهپاد به همه مشتری‌ها، ‌پایین‌ترین قیمت را نیز در بازار پیشنهاد می‌دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    0 0
    پول همان چیزی است که غربی ها، می توانند آن را ناموس، هدفی که برای آن می توانند، جان شان را به خطر بیاندازند یا حتی خدا بنامند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس