کد خبر 716551
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
قاسمی

وزیر اسبق نفت با اننقاد از تشکیک برخی در آمارهای قالیباف در حوزه پتروشیمی، گفت:یک عده در این کشور نافشان را با نمی‌شود و نمی‌توانیم بریده‌اند.

به گزارش مشرق، رستم قاسمی وزیر اسبق نفت با اننقاد از تشکیک برخی در آمارهای قالیباف در حوزه پتروشیمی، گفت:یک عده در این کشور نافشان را با نمی‌شود و نمی‌توانیم بریده‌اند.

وی با بیان اینکه ظرفیت نصب شده پتروشیمی کشور حدود 64 میلیون تن است که امروز کمتر از 50 میلیون تن تولید می‌شود، افزود: این ظرفیت نصب شده کشور با واحدهایی که در حال ساخت داریم در صورت اتمام، به بالای 100 میلیون تن ظرفیت نصب خواهیم رسید.

قاسمی با بیان اینکه، در سند چشم انداز ایران باید رتبه اول پتروشیمی در منطقه باشد که باید به بالاتر از 120 میلیون تن برسیم، تصریح کرد: به نظر میرسد که منظور آقای دکتر قالیباف در گام اول فعال کردن ظرفیت موجود است که حداقل 8 تا 10 میلیون تن قابل انجام است که در مدت زمان کوتاهی قابل دستیابیست. و در گام بعدی رسیدن به ظرفیت پیش بینی شده در سند چشم انداز است.

وزیر اسبق نفت همچنین گفت: در خصوص آمار اشتغال گفته شده نیز متاسفانه امروز بخش قابل توجهی از محصولات ما به صورت خام صادر می شود و در اواخر دولت دهم برنامه ریزی مفصلی برای ایجاد واحدهای پایین دستی و زنجیره های ایجاد ارزش افزوده صورت گرفت که قطعا با تبدیل خام فروشی به پایین ترین واحدهای ارزش افزوده می توان شغل مورد نظر را ایجاد کرد.

وی پتروشیمی را از مزیت‌های مهم ایران دانست و تصریح کرد: امروز و در آینده‌ای نه چندان دور هر آنچه اطراف خود می بینید محصولات پتروشیمی است؛ بخش زیادی از مواد و محصولات ساختمانی گرفته تا تجهیزات مهندسی و پزشکی و صنایع مختلف از پوست تا پوشش و از فرش تا دکمه پیراهن از محصول پتروشیمی است. این زنجیره های ارزش افزوده می توانند بخش زیادی از اشتغال ایران را حل کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    6 0
    "یک عده در این کشور نافشان را با نمی‌شود و نمی‌توانیم بریده‌اند." آی گفتی. فقط مردم رو ناامید میکنن. من موندم چطور به خودشون اجازه دادن دوباره کاندید بشن.
  • پسر IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    4 0
    کجاسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس آقایی که میگفت حرف دکتر قالیباف دروغ یاشاسین دکتر قالیباف
  • سعید ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    4 0
    می گویند نمی شود 5 میلیون شغل ایجاد کرد!!! در حالی که دولت روحانی بیش از 10 میلیون شل برای خارجی ها ایجاد کرده است. با یک حساب سر انگشتی و با توجه به اینکه آن ها می گویند با هر 1 میلیارد دلار 100 هزار شغل ایجاد می کنند به سادگی می توان به این آمار و بالاتر از این رسید( فقط کافی است قراردادهای خودروسازان و هواپیماهای خریده شده را حساب کنید).

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس