سپر موشکی آمریکا

روسیه می گوید مدارکی دارد که نشان می دهد آمریکا در حال برنامه ریزی مخفیانه برای یک حمله هسته ای به پکن و مسکو است.

سرویس جهان مشرق - روسیه می گوید مدارکی دارد که نشان می دهد آمریکا در حال برنامه ریزی مخفیانه برای یک حمله هسته ای به پکن و مسکو است.

به گزارش روزنامه «دیلی استار» لندن، آمریکا در حال استقرار سیستم های ضد موشک های بالیستیک در دور و اطراف دنیاست تا زمینه یک حمله هسته ای به چین و روسیه را فراهم کند. این مطلب را یک مقام نظامی ارشد روسیه مطرح کرده است.

به نوشته «دیلی استار»، واشینگتن سیستم های موسوم به «مسلسل موشکی» missile barrages را در دور و اطراف دنیا مستقر کرده است که می توانند موشک های شلیک شده به سوی آمریکا را از درون خاک اروپا یا از عرشه ناوهای جنگی خود بر دریاها و اقیانوس ها رهگیری و سرنگون کند.

سیستم  ضد موشک «تاد»TAAD که هم اکنون در کره جنوبی مستقر شده است، طبق گزارش های پنتاگون، می تواند این متحد آمریکا را در برابر تهدیدات موشکی پیونگ یانگ حفاظت کند.

چین به این مساله معترض است و می گوید رادارهای قدرتمند این سیستم در اصل به قصد جاسوسی از چین در کره جنوبی استقرار یافته اند.

روسیه هم به افزایش شمار سایت های موشکی و ضد موشکی در اطراف مرزهای خود معترض است. امریکا اصرار دارد که این سیستم های موشکی تنها برای حفاظت در برابر «دولت های سرخ»(دولت های متخاصم با امریکا) مانند ایران و کره شمالی استقرار یافته اند.

ولی سپهبد «ویکتور پوزنیخیر»(Viktor Poznikhir)، معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه معتقد است که مقاصد دیگری پشت استقرار این سیستم ها وجود دارد.

به گزارش راشا تودی، این ژنرال عالی رتبه روس، در جلسه مطبوعاتی خود در روز چهارشنبه گفت:

" حضور پایگاه های موشکی آمریکا در اروپا، ناوهای مجهز به سیستم دفاع موشکی در دریاها و اقیانوس ها در نزدیکی روسیه، یک ترکیب تهاجمی قدرتمندِ مخفی برای اجرای یک ضربه هسته ای ناگهانی علیه فدراسیون روسیه ایجاد می کند."

سپهبد ویکتور پوزنیخیر، معاون عملیات ستاد کل ارتش روسیه

" کاربرد ضربات ناگهانی خلع سلاح کننده علیه نیروهای هسته ای استراتژیک چین و روسیه به نحو چشمگیری کارآیی سیستم دفاع موشکی آمریکا را افزایش می دهد."

از اتفاق- یا شاید کاملا غیراتفاقی- آمریکا روز چهارشنبه، یک موشک بالیستیک خود را با قابلیت حمل کلاهک هسته ای، به نام Minuteman III آزمایش کرد.

سپهبد پوزنیخیر از شبیه سازی های دقیق رایانه ای خبر داد که تایید می کنند سیستم های آمریکایی ضد موشک های بالیستیک، دقیقا علیه روسیه و چین هدف گیری شده اند. به گفته او، این سیستم ها همین حالا هم همه مسیرهای پرتاب موشک های بالیستیک به سوی خاک ایالات متحده را پوشش داده اند و به کارگیری ماهواره های جدید  مدار-کوتاه، سیستم های موجود را قوی تر هم خواهند کرد.

این سپهبد ارتش روسیه در این جلسه استدلال کرد که این سیستم های دفاعی می توانند به عنوان سیستم های هجومی به کار گرفته شوند، به این ترتیب که این به اصطلاح «مسلسل های موشکی» را می توان به جای موشک های رهگیر، با موشک های تهاجمی از قبیل موشک کروز «تاما هاوک» با قابلیت حمل کلاهک هسته ای، بارگیری کرد و ان را تبدیل به یک سیستم آفندی نمود. تاما هاوک همان موشکی است که در حمله اخیر امریکا به متحد روسیه، سوریه، استفاده شد.

پوزنیخیر مدعی شد که پیوند واضحی میان «طرح ضربت جهانی فوری»، که به دنبال قابلیت پوشش دادن "هر هدفی در هر جای دنیا در کم تر از یک ساعت از زمان اتخاذ تصمیم است"، و استقرار سیستم های پرتاب موشک در خاک اروپا و روی ناوهای جنگی در نقاط مختلف دنیا، وجود دارد.

به بیان دیگر، سیستم های ضد موشک بالیتسک(ABM) تنها به کار ایجاد «توهم» ایمنی در برابر حملات تلافی جویانه نمی آیند، بلکه خود می توانند حملات خلع سلاح کننده، حتی با تسلیحات استراتژیک(هسته ای) به خاک روسیه انجام دهند.

علاوه بر این، واشینگتن با خروج یکجانبه از خود از پیمان ضدموشک بالیستیک که در 1972 بین ایالات متحده و اتحاد شوروی امضاء شده بود، برای خود این امکان را به وجود آورده که تسلیحات پیشرفته بیشتری بسازد که علاوه بر تهدید اهداف زمینی، اهداف فضایی را هم تهدید می کنند.

سپهبد پوزخینیر می گوید: " در فوریه 2008، پنتاگون امکان دخیل کردن توان فضایی خود را با توانایی ABM هم نشان داد. یک ماهواره امریکایی در ارتفاع 250 کیلومتری، با یک موشک «استاندارد-3» که از یک ناوشکن نیروی دریایی شلیک شد، نابود گردید. با در نظر گرفتن ماهیت ناوهای حامل سیستم ABM آمریکا، عملیات های فضایی همه کشورها، از جمله فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین اکنون مورد تهدید است."

روسیه بارها نگرانی خود را از خطرات سیستم های ABM آمریکا برای موازنه قوای جهانی و در نتیجه صلح و ثبات جهانی ابراز کرده است، ولی امریکا توجهی نشان نداده است. پوزنیخیر در این زمینه گفت:

" در چارچو.ب همکاری، ما پیشنهاد یک برنامه مشترک ساخت دفاع موشکی را برای اروپا ارایه کردیم که می تواند امنیت اروپا را در برابر موشک های بالیستیک غیراستراتژیک تضمین کند. با این حال همه طرح های روسی رد شده است."

" به همین خاطر، روسیه مجبور است اقداماتی انجام دهد تا موازنه تسلیحات استراتژیک را حفظ کند و آسیب های بالقوه امنیت ملی  ناشی از توسعه سیستم های ABM آمریکا را به حداقل برساند."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 0
    خب روسیه باید به ایران و کره شمالی تجهیزات نظامی روز بفروشه تا خودش هم امن تر باشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس