فيلم محمد رسول‌الله(ص)

محمدرضا صابری، مدیرعامل شرکت نورتابان، سازنده فیلم محمد رسول‌الله(ص)، از استقبال خوب مردم مسکو از اکران این فیلم و افزایش سالن‌های سینمایی نمایش‌دهنده آخرین فیلم مجید مجیدی در روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا صابری، مدیرعامل شرکت نورتابان، سازنده فیلم محمد رسول‌الله(ص)، از استقبال خوب مردم مسکو از اکران این فیلم و افزایش سالن‌های سینمایی نمایش‌دهنده آخرین فیلم مجید مجیدی در روسیه خبر داد.در ادامه اکران‌های بین‌المللی فیلم محمد رسول‌الله، این فیلم چند روزی است که در مسکو، پایتخت روسیه به روی پرده رفته است.

    
حضور فیلم مجیدی در میدان سرخ مسکو
 صابری، مدیرعامل شرکت نورتابان که بزرگ‌ترین پروژه سینمای ایران را تولید کرده است، در گفت‌وگو با «جوان» درباره آخرین وضعیت اکران بین‌المللی فیلم محمد رسول‌الله(ص) می‌گوید: از 10 روز پیش نمایش فیلم محمد رسول‌الله(ص) در مسکو آغاز شده و هم اکنون این فیلم در «مال مسکو» که مرکز بزرگ تجاری و فرهنگی در میدان سرخ مسکو و روبه‌روی کاخ کرملین است، به روی پرده رفته است. صابری می‌افزاید: «مال مسکو» دارای 10 سالن سینما است و استقبال مردم از نمایش فیلم محمد رسول‌الله(ص)، آنقدر خوب بوده است که سالن‌های اکران‌کننده فیلم در طول روزهای گذشته همیشه پر بوده‌اند.

وی درباره ادامه برنامه اکران فیلم «محمد رسول‌الله» در مسکو نیز توضیح می‌دهد: از چند روز دیگر 90 سالن سینمای جدید در شهر مسکو به اکران فیلم  محمد رسول‌الله(ص) خواهند پرداخت. این سیاست پخش‌کننده فیلم ما در روسیه است که ابتدا فیلم در مسکو نمایش داده شود و سپس به دیگر شهرهای این کشور برود. مدیرعامل شرکت نورتابان، قزاقستان را به عنوان جدیدترین کشوری که میزبان اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» است، معرفی می‌کند و می‌گوید: از دو روز پیش اکران فیلم در سینماهای جمهوری قزاقستان شروع شده و استقبالی که مردم این کشور از نمایش فیلم انجام داده‌اند، فوق‌العاده و بیشتر از تصور ما بوده است.
صابری می‌افزاید: 42 سینما در قزاقستان که دارای 124 سالن سینما هستند، وظیفه اکران فیلم مجید مجیدی را در قزاقستان بر عهده دارند.

  
عراقی‌ها مشتاق تماشای «محمد رسول‌الله(ص)»

یکی از نشانه‌های موفقیت گفتمان فرهنگی جمهوری اسلامی، اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص) در کشورهای اسلامی و مسلمان‌نشین است.
مدیرعامل شرکت نورتابان، در پاسخ به «جوان» درباره وضعیت اکران آخرین ساخته مجید مجیدی در کشورهای اسلامی می‌گوید: اکران فیلم در جمهوری داغستان نیز آغاز شده و در عراق نیز با استقبال کم‌نظیری از سوی مردم این کشور همراه بوده است به‌طوری‌که سینمای الوطنیه در شهر بغداد در روزهای اکران این فیلم هر روز شاهد حضور پرتعداد مخاطبان عراقی همراه بود. اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» نیز در شهرهای کربلا و بصره آغاز شده که در آن شهرها هم استقبال مردم از فیلم خیلی خوب بوده است.

    
وهابی‌ها مانع موفقیت فیلم مجیدی

محمدرضا صابری با اشاره به اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در کشور ترکیه، به «جوان» می‌گوید: استقبال مردم ترکیه از فیلم بی‌نظیر بود، به طوری‌که در هفته اول اکران جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های این کشور بود و حتی فروشش از فیلم‌های هالیوودی نیز بیشتر شد، اما بعد از آن برخی از مفتی‌های سعودی از موفقیت فیلم خشمگین شدند و در فتواهایی تماشای این فیلم را حرام اعلام کردند که این کار به فروش فیلم ضربه زد.

    
ادامه اکران‌های بین‌المللی در چند کشور بزرگ جهان

اکران فیلم «محمد رسول الله(ص)» در کشورهای خارجی در هفته‌ها و ماه‌های آتی ادامه خواهد داشت. مدیرعامل شرکت نور تابان درباره وضعیت اکران فیلم می‌گوید: اکران‌های خارجی فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» تازه شروع شده است. با چندین کشور بزرگ برای اکران فیلم مذاکره کرده‌ایم و ان‌شاءالله خبرهای خیلی خوبی از اکران فیلم در 11- 12 کشور بزرگ که در میان آنها کشورهای اسلامی نیز وجود دارد منتشر خواهیم کرد، اما تا زمانی که قرارداد اکران فیلم نهایی نشده است، نمی‌توانم اسامی کشورها را بیان کنم.

    
تصمیم‌گیری برای ساخت ادامه فیلم

گفته می‌شود فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» قسمت اول‌ از یک سه‌گانه است که به زندگی پیامبر اسلام(ص) خواهد پرداخت. محمدرضا صابری درباره ساخت ادامه این فیلم فاخر سینمایی می‌گوید: هنوز تصمیم خاصی برای ساخت ادامه فیلم سینمایی«محمد رسول‌الله(ص)» اتخاذ نکرده‌ایم، از سوی دیگر مجیدی هم برای ساخت فیلمی سینمایی به هند سفر کرده و ما هم منتظریم تا اکران‌های بین‌المللی فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به پایان برسد.
وی با بیان اینکه قطعاً در قسمت‌های بعدی فیلم با توجه به اینکه داستان پیامبر(ص) در سنین بزرگ‌تر روایت می‌شود حساسیت‌ها روی روایت‌ها بیشتر از قبل نیز خواهد شد، تأکید می‌کند: برای جلوگیری از اعمال نفوذ وهابی‌ها گفت‌وگوهایی با علمای اهل تسنن در جهان داشته‌ایم و آنها از موضوع فیلم استقبال کرده‌اند.فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» اولین فیلم مهم سینمایی است که در طول سه دهه گذشته درباره زندگی پیامبر(ص) ساخته شده و بعد از فیلم «الرساله» ساخته مصطفی عقاد، دومین فیلم بلند سینمایی است که با محوریت زندگی محمد مصطفی(ص) تولید شده است. این فیلم تا سال گذشته عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را نیز در اختیار داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس