یمن

دبیرکل سازمان ملل متحد از وعده کمک ۱.۱ میلیارد دلاری به یمن در کنفرانس کشورهای اعطا کننده حمایت مالی به این کشور در ژنو خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که کشورهای شرکت کننده در کنفرانس بین‌المللی کمک به یمن در ژنو، وعده اختصاص ۱.۱ میلیارد دلار برای کمک به این کشور را دادند.

پیش از این استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که ما می‌توانیم از فاجعه انسانی در یمن جلوگیری کنیم، اما نیازمند ۲.۱ میلیارد دلار برای ارسال مواد غذایی و کمک‌های حیاتی به مردم این کشور هستیم.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ بنگاه بشردوستانه در سال جاری میلادی به ملیون‌ها یمنی کمک کردند.

این در حالی است که دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد اعلام کرده است که بیش از ۱۷ میلیون یمنی با کمبود مواد غذایی روبرو هستند که ۷ میلیون نفر آن‌ها در آستانه قحطی قرار دارند.

به طور کلی ۱۹ میلیون یمنی یعنی یک سوم جمعیت این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند و سازمان ملل متحد اوضاع یمن را بزرگترین بحران انسانی در جهان می‌داند.

کنفرانس بین‌المللی کمک به یمن امروز سه‌شنبه به ریاست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که در پی این تجاوز، هزاران شهروند بیگناه یمنی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس