بازدید رسانه ای حزب الله

حاج ایهاب یکی از افسران حزب‌الله لبنان جغرافیای منطقه را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد و توضیح داد که دشمن مجبور شده مانعی طبیعی با حفر یک خندق به طول 2600 متر و ارتفاعی بین 7 تا 15 متر ایجاد کند.

سرویس جهان مشرق - روابط عمومی حزب‌الله لبنان پنجشنبه گذشته با دعوت از 53 مرکز رسانه ای داخلی و بین‌المللی جهت بازدید از مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی ، فرصتی را برای بازدید از ماهیت تغییرات موجود در مرزهای بین جنوب لبنان و فلسطین اشغالی مهیا کرد تا نمایندگان رسانه‌های جمعی علاوه بر مشاهده تجاوزها و تغییرات صورت گرفته از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در ناهمواری های منطقه شامل حفر خندق و قطع کردن درختان، با ابعادی از معادلات جدید در موزانه های منطقه ای از نزدیک آشنا شوند. به این ترتیب رسانه‌های لبنانی و بین‌المللی از نزدیک شاهد یکی از مهم‌ترین عرصه های درگیری‌های آینده بودند، درگیری هایی که مسلما بنا بر آنچه که تاکنون مشخص شده است ، دیگر تنها منحصر به اراضی لبنان نخواهد بود ، بلکه این درگیری‌ها علاوه بر موشک‌های حزب‌الله لبنان، به شهرک های صهیونیست نشین و مواضع نظامی این رژیم نیز منتقل خواهد شد.

در همین راستا رژیم صهیونیستی بعلاوه تلاش برای تجهیز سامانه های ره‌گیری موشک‌های کوتاه برد و دوربرد حزب‌الله لبنان، تلاش می‌کند موانع طبیعی و سامانه‌های رهگیری تحرکات زمینی و زیر زمینی نیروهای حزب الله را نیز دنبال کند. فارغ از اینکه رژیم صهیونیستی تا چه حدی در تقابل با موازنه های جدید قدرت موفق عمل کرده و خطوط جبهه داخلی خود را برای جنگ آینده تقویت کرده است، اما اقدام اخیر روابط عمومی حزب‌الله لبنان ، اقدام تاکتیکی و عملیاتی برای تقویت روحیه مقاومت و نشان دادن عمق ضعف و ناتوانی دیدگاه‌های نظامی دشمن صهیونیستی در برابر موازنه های جدید است. این اقدام نشان داد ابتکار عمل بازدارندگی در برابر جنگ احتمالی آینده در اختیار حزب‌الله لبنان است و چیزی که باعث تاخیر در روند جنگ می شود، عدم تجاوزطلبی رژیم صهیونیستی نیست، بلکه ناتوانی این رژیم از عبور از معادلات کنونی است. به این ترتیب می‌توان گفت معادلات منطقه‌ای جدید چتر امنیتی بر فراز لبنان و محور مقاومت در برابر دشمن اسرائیل ایجاد کرده است.

در بازدید رسانه ای حزب الله از مرزها چه گذشت؟

تجمع رسانه ای که حزب‌الله لبنان به آن دعوت کرده بود از صبح روز پنجشنبه در منطقه جنوبی الناقوره آغاز شد، نماینده بیش از 53 موسسه رسانه ای داخلی و بین‌المللی در این بازدید حضور داشتند. محمد عفیف مسئول روابط عمومی حزب الله لبنان ضمن خوش آمد گویی به خبرنگاران آنها را در روند برنامه های بازدید قرار داد. در ادامه مناطق مقابل مرکز نظامی حانیتای رژیم صهیونیستی و محورهای مقابل شهرک شلومی مورد بازدید قرار گرفت. حاج ایهاب یکی از افسران حزب‌الله لبنان جغرافیای منطقه را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد و توضیح داد که حدود 4 هزار شهرک نشین شلومی همواره کابوس حضور نیروهای نظامی حزب الله در روستای خود را می بینند. وی افزود که دشمن به همین علت مجبور شده مانعی طبیعی با حفر یک خندق به طول 2600 متر و ارتفاعی بین 7 تا 15 متر ایجاد کند تا شاید در ابعاد تبلیغاتی بتواند نگرانی‌های شهرک‌نشینان اسرائیلی را کم کند.

بلدوزرهای رژیم صهیونیستی در حال حفاری و ایجاد سنگری به ارتفاع 10 متر بودند که بنا به گفته این مقام امنیتی حزب‌الله لبنان ، در برابر آن دیواری الکترونیکی مجهز به سیستم‌های حسگر قرار دارد که به ادعای مقامات امنیتی این رژیم تحرکات موجود را با حاشیه خطای 4 متر نشان می دهد. صهیونیست‌ها همچنین در برخی مناطق دیوارهای سیمانی را ایجاد کرده اند و بشکه هایی از شن را بر روی آنها قرار داده اند و این گونه تصور می‌کنند که عبور از آنها غیر ممکن است.

حاج ایهاب البته بدون توضیح برنامه‌های مقاومت لبنان برای نحوه عبور از این موانع توضیح می‌دهد:  دشمن هر کاری که می خواهد ، می‌تواند انجام دهد، ما از این نمی‌ترسیم و در مقابله با آن تردیدی نداریم و در صورتی که به ما تحمیل شود، در آن حضور پیدا خواهیم کرد و اگر خدا بخواهد پیروز خواهیم شد.  

بنا به گزارش خبری پایگاه اینترنتی العهد رسانه‌های حاضر در این بازدید همچنین به نقطه صفر مرزی در تلة النمر در اللبونة نیز رفتند. دهها روزنامه نگار و عکاس در چند متری اراضی فلسطین اشغالی حاضر بودند. در گفتگو با این خبرنگاران احساس سهولت شکست اسرائیل و آزاد سازی فلسطین مشاهده می شد. در مقابل مرزها، شهرک‌های صهیونیست نشین قرار داشت که پوشیده از میله ها و سیم خاردارها بودند.  

موقعیت جل العلم سومین منطقه این بازدید بود، منطقه‌ای که بزرگترین موقعیت جاسوسی در منطقه الناقوره است. خبرنگاران حاضر در این بازدید به اندازه ای به نقاط مرزی نزدیک بودند که حتی بعضی از نیروهای متخاصم در پشت مرزها دیده می شدند که ایستاده بودند و به خبرنگاران نگاه می کردند، اما جرئت انجام کاری نداشتند.

آخرین موقعیت مورد بازدید، منطقه الحمراء‌ بود. ایهاب توضیح داد که وقتی این منطقه نظامی به دست نیروهای مقاومت افتاد ، دشمن صهیونیستی آن را کاملا با بلدوزر دگرگون کرد و تپه های خاکی و سیم خاردار های الکترونیکی را در مرزها ایجاد کرد. منظره زیبای این مناطق با تخریب های صورت گرفته توسط صهیونیست ها آسیب ‌دیده بود. در هر منطقه‌ای می‌شد یک بلدوزر را دید که مشغول حفاری کوه هاست.

حفاری‌ها و اقدامات به ظاهر دفاعی صورت ‌گرفته، میلیون‌ها دلار برای رژیم صهیونیستی هزینه دارد. علاوه بر این که نشان ‌دهنده میزان ترس و وحشت صهیونیست‌ها در جنگ احتمالی آینده است. این تردید در رسانه های رژیم صهیونیستی و گزارش‌های دوره ای آنها کاملاً قابل مشاهده است.

تبعات و پیامدهای تاکتیک جدید جنگ روانی حزب الله

اقدام اخیر حزب‌الله لبنان در سایه سکوت رسانه‌ای رژیم صهیونیستی نسبت به تغییر این معادلات و تلاش برای اطمینان دادن به افکار عمومی ، یک عملیات در جنگ روانی به شمار می رود که به نظر می رسد در رسیدن به اهداف خود موفقیت‌آمیز عمل کرده است. این اقدام نشان دهنده شکست مبانی نظامی جدید ارتش رژیم صهیونیستی و سیستم عریض و طویل انسانی و فنی آن است و ثابت می کند که تهدیدات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به حملات احتمالی رژیم صهیونیستی در بخش های مختلف نظیر موشک باران عمق اراضی اشغالی و اشغال منطقه الجلیل جدی و عملی است و دشمن اسرائیلی توان لازم برای مقابله با تهدیدات اینچنینی را ندارد.

با فرض این نکته مسلم که مواردی که حزب‌الله لبنان برای خبرنگاران حاضر در این دوره از بازدیدها تشریح کرد، تنها بخشی محدود از آمادگی های این حزب در عملیات هجومی و دفاعی است و غافلگیری های بزرگتر برای مرحله عملیاتی کنار گذاشته شده است، می‌توان گفت که اسرائیل به قطع و یقین به این دیدگاه رسیده که گزینه های فراروی این رژیم در برابر حزب الله محدود شده است و رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از قدرت‌های نظامی منطقه که قدرتی نظیر ارتش آمریکا به حمایت تمام قد از آن مشغول است، تحت تأثیر تحولات استراتژیک برآمده در معادلات درگیری‌ها در منطقه ناشی از تشکیل و توسعه حزب الله قرار گرفته است.  

به این ترتیب گزینه حمله به الجلیل در تجاوز احتمالی آینده رژیم صهیونیستی به لبنان، با قدرت خود را بر روی میز بررسی سناریوها قرار داده و شرایط کنونی موازنه حزب‌الله لبنان، قدرت عملیاتی و تاکتیکی برای مقابله در این سرفصل از مبارزات را دارد، اقدامی که گرچه در ظاهر هجومی به نظر می رسد، اما با توجه به ماهیت اشغال‌ شده منطقه الجلیل و معادلات بازدارندگی موجود، اقدامی دفاعی برای حمایت از لبنان و حتی منطقه به شمار می رود.

موفقیت عملیات تبلیغاتی اخیر حزب‌الله لبنان از حجم هماهنگی‌های تبلیغاتی رسانه های رژیم صهیونیستی و نگرانی‌های شهرک‌نشینان صهیونیستی و مقامات این رژیم قابل مشاهده است. بر اساس اظهاراتی که اخیرا برخی شهرک‌نشینان در رسانه های این رژیم مطرح کرده بودند، آنها هر لحظه دچار این توهم هستند که عناصر حزب‌الله از زمین  هوا و زیر زمین وارد شهرک‌های آنها شده اند. برخی از آنها دچار این کابوس هستند که صدای تحرکاتی را از زیر لوازم منزل خود یا زیر زمین شنیده اند و شکایت های زیادی در این زمینه در مراکز نظامی مرزهای شمال سرزمین‌های اشغالی مطرح شده است. در همین راستا موج گسترده‌ای از مهاجرت از مناطق شمالی به عمق اراضی فلسطین اشغالی آغاز شده و شهرک نشینانی که قادر به مهاجرت نیستند نیز در شرایط روانی نابسامانی قرار دارند.  

در نتیجه این شرایط، شهرک نشینان اسرائیلی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که ناهمواری‌های طبیعی و مصنوعی جغرافیایی، استفاده از سیم خاردارهای الکترونیکی و دیوارهای سیمانی و دیگر موانع نمی تواند مانع جدی در مرزهای لبنان و فلسطین ایجاد کرده و جلوی حملات احتمالی نیروهای حزب الله را بگیرد. اقدام تبلیغاتی اخیر حزب الله نمک بر زخم توهمات شهرک نشینان صهیونیست پاشیده و آنها را در برابر حاکمیت رژیم صهیونیستی قرار داده است.

واکنش رژیم صهیونیستی به بازدید رسانه ای حزب الله

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گرچه نتوانستند سکوت مطلق رسانه ای را در برابر اقدام تبلیغاتی حزب‌الله لبنان در زمینه بازدید اصحاب رسانه از نقاط مرزی را در پیش بگیرند، اما مواضعی را در پیش گرفتند که نشان دهنده جهت دهی کامل رسانه ای از طریق محافل امنیتی این رژیم بود. مطالب مطرح‌ شده در این رسانه‌ها و حتی سوال های مطرح شده کارشناسان و مجریان از تحلیلگران به صورتی بود که حتی در لغات و کلمات هم با هم یکسان بودند.

رژیم صهیونیستی این اقدام را بی‌سابقه و چالشی آشکار برای خود قلمداد کرده است. یارون شنایدر خبرنگار شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی بازدید رسانه ای حزب‌الله را پیام بازدارندگی حزب الله در برابر اسرائیل خواند و تأکید کرد که این اقدام نشان می‌دهد که حزب‌الله آماده است و دستش روی ماشه قرار دارد.

شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در بخش خبری خود اعلام کرد که سطوح بالای تصمیم‌گیری در کابینه‌ ترجیح داده اند از اظهار نظر یا موضع گیری رسمی در رابطه با این دوره خودداری کنند و در برابر آن سکوت کنند.

با این وجود تقریبا تمامی  تحلیلگران صهیونیست برگزاری این دوره بازدید را چالشی بی سابقه برای اسرائیل خوانده و مدعی شدند که این موضوع نشان دهنده ضعف حزب الله است. در حالی است که تمامی شاخص‌های موجود در این بازدید نشان می‌داد که رژیم صهیونیستی از حالت هجومی به حالت دفاعی منتقل شده و بیشترین تلاش و هزینه خود را معطوف به جلوگیری از حمله نیروهای حزب الله به مناطق و محصور کردن شهرک های اشغالی کرده است. معلوم نبود که تحلیلگران اسرائیلی بر اساس کدام داده ها واطلاعات توانستند به این نتیجه برسند، البته افکار عمومی و بویژه شهرک‌نشینان شمالی سرزمین‌های اشغالی به خوبی می‌دانند که این تحلیلهای سفارشی نیز اقدامی دیگر در راستای ایجاد اطمینان خیالی در نزد آن ها است.

این تطابق کامل در نظریات و داده ها نشان می داد که رسانه ها و کسانی که در سرزمین‌های اشغالی به عنوان تحلیل‌گر مسائل سیاسی و نظامی شناخته می شوند، تحت نظارت و جهت دهی مطلق سیستم های نظارت و سانسور رسانه ای رژیم صهیونیستی قرار دارند و اطلاعات و تحلیلهای خود را برگرفته از این محافل منتشر می کنند. این موضوع نشان داد که رسانه ها نیز به عنوان یکی از ابزارهای مورد استفاده در سرزمین های اشغالی بر ضد رقبا و دشمنان مورد بهره برداری قرار می گیرد و جای اینکه ابزاری برای بیان واقعیت ها و آگاهی دادن به افکار عمومی باشد، یک ماشین جنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • میلاد ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    ادم حال می کنه ارتش خدارو می بینه درود خدا بر سپاه و سید حسن نصرالله
  • کد... IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    79 27
    ان شاءالله این خندق در آینده بسیار نزدیک قبرشون میشه.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    69 11
    خداوند سید حسن نصرالله این سردار رشید اسلام رو حفظ کنه اگه شخص واقعا مومنی مثل ایشان در کشور ما رئیس جمهور بود الان وضع مملکت ما و ملتهای مسلمان منطقه به مراتب بهتر از این بود که هست. به امید رهایی از دست خسته ها و بریده ها و سازشکارها
  • قریشی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    64 9
    ماشاالله حزب الله
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    29 10
    قابل توجه افراد ساده لوحی که در داخل کشور ایران اسلامی همگام با دشمن میگن موشک وموشک بازی برای چی مان
  • حسن IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    29 2
    ... وَظَنُّوا أَنَّهُم مَّانِعَتُهُمْ حُصُونُهُم مِّنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ... (حشر / 2) این آیات درباره یهود و خیال خام آنهاست که تصور می کنند استحکامات نظامی شان مانع از یورش سربازان الله به آنهاست ...
  • ناشناس IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    27 6
    اسراییلها بدخواب شدند
  • هادی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    11 54
    چهارتا خبرنگاربردن اونجا مشرق اینقد شلوغش کرده
    • جواد IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
      5 6
      چهارتا خبرنگار برده اونجا و به تمام دنیا نشون داد که رژیم منحوس رفته تو لاک دفاعی و از ترس چه حصارهایی دور خودش درست کرده ولی حزب الله پیروز است ان شاءالله و اسرائیل قطعاً نابود خواهد شد
    • ناشناس IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
      3 2
      باید با شما هماهنگ میکردن،هم حزب الله هم مشرق
    • قریشی IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
      4 1
      خدا بعضی ها رو هدایت کنه
    • محمد IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
      3 4
      نداشتن درک استراتژیک باعث میشه اینجور چاله میدونی به اتفاقات نگاه کنی عزیزکم
  • وطن پرست IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    5 6
    درود خدا بررهبر فرزانه ماوسربازانش درلبنان سوریه وعراق ویمن
  • پسر IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    9 1
    حزب الله هم الغالبون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس