کد خبر 714490
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
انتخابات فرانسه

نتایج اولیه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امشب اعلام می‌شود و انتشار هرگونه نتیجه از سوی رسانه‌ها پیش از پایان انتخابات در ساعت 8 شب به وقت محلی (22:30 به وقت تهران) مشمول جریمه خواهد شد.

 به گزارش مشرق، تخمین‌های مبتنی بر نخستین تحلیل‌ها از نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از بعدازظهر امروز در اختیار رسانه‌ها و احزاب این کشور قرار می‌گیرد اما طبق قوانین فرانسه رسانه‌ها حق ندارند تا پیش از ساعت ۸ شب به وقت محلی این کشور یعنی زمان تعطیلی حوزه‌های رأی‌گیری، نتایج اولیه را اعلام عمومی کند.

بر اساس این گزارش، شبکه‌های تلویزیونی فرانسه نخستین ارزیابی‌ها از نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری را پس از ساعت ۸ شب به وقت محلی این کشور (۲۲:۳۰ به وقت تهران) اعلام خواهند کرد و چنانچه رسانه‌ای اقدام به انتشار نتایج اولیه پیش از ساعت ۸ شب کند، ۷۵ هزار یورو جریمه خواهد شد.

البته رسانه‌های بزرگ و مهم فرانسه با نظرسنجی‌هایی که پیش از پایان انتخابات در حوزه‌های رأی‌گیری شهرهای بزرگ انجام می‌دهند،  نتایج اولیه انتخابات را در اختیار دارند اما کار شمارش آراء از ساعت ۱۹ به بعد در اغلب حوزه‌های رأی‌گیری آغاز خواهد شد.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ساعت ۸ صبح امروز به وقت محلی فرانسه در حوزه‌های اخذ رأی سراسر این کشور آغاز شد و بیش از ۶۶ هزار و ۵۰۰ حوزه رأی‌گیری امروز به جمع‌آوری آراء فرانسویان خواهند پرداخت.

انتظار می‌رود که هیچکدام از نامزدها نتوانند در این دور از انتخابات آراء لازم را به دست آوردند و در نهایت دو نامزدی که بیشترین آراء را کسب کنند، در دور دوم انتخابات که ۷ ماه می (۱۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد، به رقابت نهایی با یکدیگر خواهند پرداخت.

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته در فرانسه، «امانوئل ماکرون» و «مارین لوپن» دو نامزدی هستند که احتمالا به دور دوم انتخابات راه خواهند یافت و ماکرون به عنوان نامزد جنبش مستقل میانه‌روی پیشرو، در مقایسه با لوپن از شانس بیشتری برای راهیابی به کاخ الیزه برخوردار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس