کد خبر 71445
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳

"این قیام فراخوانی است برای همه آمریکایی‌هایی که به دست ثروتمندان وابسته به دولت آمریکا استثمار شده‌اند. آمریکا در آستانه یک انقلاب بزرگ است. طبقات فقیر و متوسط آمریکا بیدار شده‌اند. آنها خواهان منزلت و رسیدگی به دادخواهی خود هستند."

به گزارش مشرق، فارس نوشت: جهان بیدار شده است. اتفاقی که ما به عنوان نخستین کشوری که در دنیا در مقابل دیکتاتوری وابسته به آمریکا و امپریالیسم جهانی ایستاد، از آن با عنوان "بیداری اسلامی" یاد می‌کنیم اما رسانه‌های وابسته به استکبار با عناوینی همچون "بهار عربی"، "بیداری عربی" و یا "بهار آمریکایی" به آن اشاره می‌کنند.

دومینوی انقلاب‌های رخ داده بر اثر این بیداری که در واقع از ایران اسلامی ما و پس از سرنگونی رژیم شاهنشاهی آغاز شده است، اکنون از کشورهای اسلامی نیز گذشته و به قلب اروپا و آمریکا رسیده است.

امروز بیش از 8 کشور اسلامی در جهان و 6 کشور در اروپا و آمریکا از این خیزش اسلامی تأثیرات ادامه‌دار پذیرفته‌ و دچار بیداری شده‌اند.
خیزش‌های اخیر جهان در خاورمیانه، اروپا، آمریکا و آفریقا و آنچه 32 سال پیش و به طور خاص در مقطع سال 1978 در ایران اسلامی رخ داد، شباهت‌های غیر قابل انکاری با یکدیگر دارند که ملهم بودن انقلاب اسلامی ما به عنوان نخستین خیزش را در حرکت‌های اخیر آشکار می‌سازد.

از جمله این شباهت‌ها می‌توان به مسئله‌ای به نام "بیداری" در کشورهای خیزش کرده یاد کرد. مسئله‌ای که تئوریزه شدن آن مدیون درایت و مدیریت راهبردی رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران است.

کتی مک‌کاناگی از فعالان سیاسی آمریکایی و از معترضین قیام وال‌استریت در گفت‌وگویی با شبکه پرس تی‌وی از وقوع بیداری در آمریکا سخن می‌گوید.
نکته‌ای که اگرچه رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی سعی می‌کنند از آن با عناوینی همچون "بهار آمریکایی" به تأسی از بهار عربی یاد کنند اما باز هم قادر به پنهان کردن حقیقت نیستند.
 
*مردم آمریکا بیدار شده‌اند

او در بخشی از مصاحبه خود پیرامون جنبش اشغال وال‌استریت در آمریکا می‌گوید: "‌فکر می‌کنم که جهان باید ناظر باشد. معتقدم که آن‌ها خواهند دید که مردم آمریکا بیدار شده‌اند و من هیجان زده هستم و به سال آینده می‌اندیشم."
در بخش نظرات سایت معترضان آمریکایی وال‌استریت نیز جمله قابل تأملی توسط یک کاربر به نام "ماندلا" نوشته شده است.
او می‌نویسد: "این خیزشی برای آینده ما آمریکایی‌هاست. این تنها شانسی است که آمریکایی‌ها برای بیداری دارند. رسانه‌های آمریکایی با کنترل سیا قصد دارند روند آرام شستشوی مغزی مردم را ادامه دهند. این آخرین شانس برای یک تغییر واقعی است."

شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز در گزارشی از قیام وال‌استریت در آمریکا جمله‌ای را به صورت دانسته یا نادانسته از یک معترض آمریکایی منعکس می‌کند که گویای حقیقت است.

بی‌بی‌سی به نقل از این معترض آمریکایی می‌نویسد: "ما از جنبش بیداری کشورهای خاورمیانه الهام گرفته‌ایم. آمریکایی‌ها قانوناً از حقوقی برخوردارند. اما متاسفانه این حقوق فقط بر روی کاغذ وجود دارد و در سطح جامعه مغفول واقع شده و کمترین توجهی به نیازهای مردم آمریکا نمی‌شود."
بی‌بی‌سی همچنین تصریح می‌کند که تمامی معترضان از روند بی‌عدالتی موجود در جامعه آمریکا ناراضی‌اند.

* طنین"مرگ بر اسرائیل" در مصر و لیبی و اردن

در مصر و لیبی نیز به عنوان کشورهایی که دیکتاتورهای آمریکایی آنها سرنگون شده‌اند، شعارها و اقداماتی شنیده و دیده می‌شود که هر عقل خردورزی می‌داند، این شعارهای آغازگر خیزش، از انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته و آغاز شده‌اند.

در مجله "ساورمنی" (از مجلات کشور روسیه) و در مقاله‌ای پیرامون انقلاب مصر این جمله به چشم می‌خورد: "رسانه‌های غربی واقعاً وانمود می‌کردند مخالفان مصری در میدان التحریر هیچ شعاری نمی‌دهند در حالی که شعارهای آنها ضد اسرائیلی بود."

رسانه‌های جهان گزارش‌های مختلفی را نیز از برگزاری تجمعات ضد اسرائیلی در طرابلس پایتخت لیبی پس از سقوط قذافی مخابره کرده‌اند.
همچنین اگرچه تاکنون هیچ رسانه‌ای به صورت رسمی اقدام به انتشار مواضع انقلابیون مسلح لیبیایی نکرده است اما برخی مصاحبه‌های جسته و گریخته با انقلابیون در صحنه لیبی، گواه آن است که شعار "مرگ بر اسرائیل" و "الله اکبر" به عنوان دو شعار کلیدی، این روزها در خاکریزهای نبرد با عامل آمریکایی لیبی یعنی معمر قذافی به گوش می‌رسد.

باید تصریح کرد که "الله اکبر"، "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" عمده شعارهایی هستند که در کشورهای خیزش کرده مسلمان به گوش آنان که باید رسیده‌اند.
و صد البته مطالعه‌ای کوتاه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران می‌گوید که عمده حرکات انقلابی که انقلابیون مسلمان ایران آغازگر و بیان کننده مفاهیم آن بوده‌اند امروز در کشورهای خیزش کرده نیز جلوه‌گری می‌کند.
 
* آغازگران مبارزه با صهیونیسم

اسحاق لوانون و دانیل نیوو، سفرای رژیم صهیونیستی چند هفته‌ایست که به دلیل اعتراضات مردمی از مصر و اردن گریخته‌اند.
و این لانه جاسوسی رژیم صهیونیستی در قاهره بود که در روز جمعه 9 سپتامبر و قبل از آغاز هجمه عظیم اعتراضات مردم مسلمان به سفرای صهیونیست در اردن و مصر، مورد حمله جوانان انقلابی مصری قرار گرفت.

جوانان انقلابی مصر در اقدامی خودجوش به این سفارتخانه حمله برده و با تخریب یکی از دیوارهای بتنی آن، برای ساعاتی، بخش‌هایی از این سفارتخانه را اشغال کردند.
و روند اعتراضات به رژیم صهیونیستی در قاهره همچنان نیز ادامه دارد.
 
* مستضعفینی که برای نخستین بار مرگ بر آمریکا گفتند

آیا با دیدن و دانستن این رخدادها؛ الهام بخشی انقلاب اسلامی ایران در حرکت بیداری اخیر همچنان قابل انکار است؟
آیا جوانان انقلابی ایران و پیروان مکتب امام روح‌الله(ره) نبودند که لانه جاسوسی آمریکا را تهران اشغال کردند؟ شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر شاه" هنوز هم روی برخی از در و دیوار شهرهای کشور بر جای مانده است. زنده شدن دوباره این شعارها و سر داده شدن آنها در سایر کشورهای مسلمان برای عقول آگاه و خردوَرز چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟
 
* مفاهیمی که انقلاب اسلامی ایران به جهان آموخت

در روزهایی که آتش اعتراضات مردمی شهرهای انگلستان را درمی‌نوردید و هم‌اکنون نیز همانند آتش به زیر خاکستر رفته است؛ در تمام تحلیل‌های مربوط به چرایی وقوع این اعتراضات که از سوی مقامات انگلیسی نیز بیان می‌شد، یک شاه بیت اساسی وجود داشت و آن "محرومان" و "فقر" بود.

در واقع اتفاق رخ داده آن بود که حتی مقامات و رسانه‌های انگلیسی نیز در تأثیرپذیری از قدرت نرم انقلاب اسلامی ایران و قرار گرفتن در وادی بی مفهومی در مقابل حرکت مردم کشورشان، مجبور شده بودند از واژه "محروم" یا همان "مستضعف" که از واژگان پذیرفته شده توسط جهان از انقلاب اسلامی محرومان ایران بود استفاده کنند.
 
* مردم آمریکا خواهان گفتمان بیداری اسلامی

در موقعیت کنونی و در اعتراضات مردم آمریکا موسوم به قیام وال استریت نیز همین مسئله مشاهده می‌شود.
نوام چامسکی، تحلیلگر بزرگ آمریکایی در همین زمینه معتقد است: "فقر جدی مردم سبب فرا رسیدن این اعتراضات شده است."
ارگان رسمی جنبش اشغال وال‌استریت نیز در بخشی از مطالب سایت خود می‌نویسد: "اعتراض اصلی ما به نبود عدالت اجتماعی و اقتصادی در آمریکاست."

آیا شنیدن و دیده شدن عباراتی مثل فقر، محرومیت و عدالت ما را به یاد آنچه خمینی کبیر(ره) در روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم طاغوت در ایران مطرح می‌کرد، نمی‌اندازد؟
"شنیده نشدن صدای معترضان"! عمده‌ترین دلیل تسرّی قیام وال‌استریت به نقاط مختلف کشور آمریکا از سوی رسانه‌های این کشور ارزیابی شده است.

در بخشی از سایت معترضان وال‌استریت با صحه‌گذاری بر همین مطلب این نوشته را می‌خوانیم:
"این قیام فراخوانی است برای همه آمریکایی‌هایی که به دست ثروتمندان وابسته به دولت آمریکا استثمار شده‌اند. آمریکا در آستانه یک انقلاب بزرگ است. طبقات فقیر و متوسط آمریکا بیدار شده‌اند. آنها خواهان منزلت و رسیدگی به دادخواهی خود هستند."
آیا این گزاره که باید در مقابل حکومت‌های جور و خودکامه ایستاد و به هر قیمتی سخن گفت و قیام کرد؛ برگرفته از تعالیم بیداری اسلامی نیست...؟!

آیا ما مسلمانان نیستیم که از حسین بن علی(ع)، سازش ناپذیری در مقابل ذلت و تلاش برای اصلاح امور جامعه را آموخته‌ایم...؟!
 
* صدایی که شنیده می‌شود

انقلاب اسلامی ایران نخستین حرکتی در دنیا بود که در مقابل حرکات خزنده و استعمار آمریکا ایستاد و در مقابل آن به افشاگری پرداخت.
این در حالیستکه معترضان امروز در آمریکا نیز به سیاست‌های استعمارگونه آمریکا در بخش‌های مختلف اعتراض دارند.
چه تفکری توانسته است این اعتراض را به درون جامعه آمریکا رسوخ دهد؟

آیا رسانه‌های تحت کنترل سازمان سیا بودند که در تسرّی این اعتراضات می‌کوشیدند یا خمینی کبیر ما بود که سال‌ها قبل در توجه دادن مردم جهان و مستضعفان به پیام الهی اینچنین گفت: "ای ملتهای جهان که همه مستضعفید! از جای برخیزید و حق خود را بستانید و از عربده‏های قدرتمندان نهراسید که خداوند با شماست و زمین ارث شماست. و وعدۀ خداوند متعال تخلف‏ناپذیر است. از خداوند تعالی غلبه محرومین را خواستار و وحدت‏کلمه اهل حق را امیدوارم."

و آیا این حسینیه جماران در قلب تهران نبود که سال‌ها پیش از این، رسوخ بیداری اسلامی در تمام جهان را از زبان حضرت روح‌الله(ره) اینچنین پیش‌بینی کرد:...؟! "باید همۀ برادران اسلامی ما در هر جا که هستند و در هر کشوری که هستند، بلکه تمام مستضعفان جهان که در زیر سلطۀ قدرتهای شیطانی و زیر چکمۀ نظامیان قدرتهای شیطانی سرکوب شده‏اند باید تمام آنها متوجه باشند و توجه به این معنا داشته باشند که این نقطۀ بُروز مخالفت (انقلاب اسلامی ایران) را حفظ کنند. اگر ـ خدای نخواسته ـ این نقطه‏ای که از اینجا شروع شده است مخالفت با تمام ابرقدرتها و با تمام شیاطین عالم، اگر این نقطه ـ خدای نخواسته ـ رکود پیدا بکند یا شکست بخورد، شکست همۀ مستضعفین جهان و همۀ مسلمین جهان و شکست اسلام در تمام ممالک اسلامی خواهد شد.
و اگر این قدرتی که از ناحیۀ خدا به این ملت اعطا شد و توانایی آن را پیدا کرد که تمام قدرتهای مجهز بر ضد ملت را خنثی کند و همۀ دستها را از ذخائر خودش و از ملت خودش قطع بکند، اگر این محفوظ بماند امید این است که این مطلب در همۀ ممالک اسلامی و در همه جایی که مستضعفین جهان تحت سلطۀ مستکبرین بودند، در همه جا این مسئله انجام بگیرد."

جهان در آستانه تجربه عصری جدید است. عصری که مستضعفان در آن بیدار شده و تمام دنیا در تأثیر از آغاز روند بیداری اسلامی قرار گرفته است.

در این میان اما شرط همراهی با کاروان صالحان و مصلحان تاریخ، دیدن واقعیت‌ها و باز کردن دریچه مغز‌ها و قلب‌ها به روی تمام حقایق جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس