کد خبر 714034
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
پرچم فرانسه

در پی تیراندازی تروریستی خیابان شانزه لیزه پاریس، نخست‌وزیر فرانسه نامزدهای جبهه ملی و جمهوری‌خواهان را به بهره‌برداری از این حادثه برای اهداف سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو متهم کرد.

 به گزارش مشرق، در پی تیراندازی تروریستی پنجشنبه شب گذشته در خیابان شانزه لیزه پاریس، «برنار کازونوو» نخست‌وزیر فرانسه، «مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی و «فرانسوآ فیون» نامزد جمهوری‌خواهان را به انتخاب گزینه‌های «افراط‌کاری و تفرقه» متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست‌وزیر فرانسه به ویژه نامزد جبهه ملی را به تلاش برای بهره‌برداری بی‌شرمانه از ترس و احساسات برای اهداف منحصرا سیاسی متهم و طی اظهاراتی اعلام کرد: «همانگونه که مارین لوپن از هر اتفاقی برای بهره‌برداری ابزاری و ایجاد تفرقه استفاده می‌کند، این بار نیز پس از تیراندازی شانزه‌لیزه به دنبال بهره‌برداری بی‌شرمانه و وقیحانه از هراس و احساسات برای اهداف منحصرا سیاسی است. »

وی افزود: «در مورد فرانسوآ فیون نیز، وی از لزوم ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در بخش پلیس فرانسه سخن گفته حال آنکه همین نامزد در زمان انتصاب به نخست‌وزیری فرانسه اقدام به حذف ۱۳ هزار فرصت شغلی در میان نیروهای امنیتی کرد. »

در پی این انتقادها، «فلوریان فیلیپوت» معاون دوم مارین لوپن به نمایندگی از وی در پاسخ به نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد: «آقای کازونوو بخاطر رفتار نسنجیده و سهل‌انگاری‌های خود باید مدت‌ها پیش استعفا می‌داد. »

بنابه گزارش، رسانه‌های فرانسوی، شامگاه پنجشنبه گذشته عامل حمله که یک مرد جوان بوده، پس از پیاده شدن از خودروی خود در خیابان شانزه‌لیزه، با یک قبضه سلاح خودکار کلاشینکف به سمت پلیس‌هایی که در ورودی مترو مستقر شده بودند، تیراندازی کرده است.

«فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه این تیراندازی را حمله‌ای «تروریستی» دانسته و از نیروهای امنیتی خواسته که تمام تلاش خود را برای تأمین امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو به کار ببندند.

در حمله پنج‌شنبه شب شانزه‌لیزه، یک پلیس کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند و یکی از دو فرد مهاجم نیز کشته شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس