کد خبر 713947
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
ماکرون

نظرسنجی‌ها در فاصله یک روز باقیمانده تا آغازانتخابات ریاست جمهوری فرانسه از تداوم صدرنشینی وزیر اقتصاد سابق این کشور در نظرسنجی‌های انتخاباتی و پیشتازی وی بر رقبای خود در دور نخست انتخابات حکایت دارد.

 به گزارش مشرق، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه در فاصله یکروزه باقیمانده تا آغاز دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ این کشور حاکی از آنست که «امانوئل ماکرون» وزیراقتصاد سابق فرانسه و نامزد مستقل میانه‌روی انتخابات ۲۰۱۷ همچنان در صدر نظرسنجی‌های انتخاباتی قرار دارد و از سایر رقبای خود پیش است.

طبق نظرسنجی جدید مؤسسه Ipsos Sopra برای رادیو فرانسه، امانوئل ماکرون همچنان در صدر نظرسنجی‌های انتخاباتی قرار دارد و با برخورداری از ۲۴ درصد حمایت مردمی برای دور نخست انتخابات، از «مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی (با ۲۲.۵ % آراء)، «ژان لوک ملانشون» از جنبش فرانسه تسلیم ناپذیر (با ۱۹% آراء)، «فرانسوآ فیون» نامزد جمهوری‌خواهان (با ۱۹% آراء) و «بنوآ آمون» نامزد سوسیالیست‌ها (با ۷.۵% آراء) پیش است.

طبق نظرسنجی‌های پیشین صورت گرفته در فرانسه، امانوئل ماکرون که پیشتاز دور نخست انتخابات آتی خواهد بود، احتمالا در دور دوم این انتخابات با کسب حدود ۶۰ درصد آراء بر مارین لوپن نامزد جبهه ملی با ۴۰ درصد آراء غلبه کرده و پیروز انتخابات خواهد شد.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه فردا ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که هیچکدام از نامزدها نتوانند در این دور از انتخابات آراء لازم را به دست آوردند و در نهایت دو نامزدی که بیشترین آراء را کسب کنند، در دور دوم انتخابات که ۷ ماه می (۱۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد، به رقابت نهایی با یکدیگر خواهند پرداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس