کد خبر 713930
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
بلاتر

بلاتر می‌گوید رئیس پیشین یوفا که به مدت چهار سال محروم است، می تواند مجدداً بر بالاترین نهاد فوتبالی اروپا و جهان ریاست کند.

به گزارش مشرق، سپ بلاتر و میشل پلاتینی، رؤسای پیشین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به دلیل رد دو بدل شدن دو میلیون دلار وجه نقد در سال 2011 (از سوی بلاتر به پلاتینی) که از آن به عنوان رشوه یاد شد، ابتدا هر کدام با محرومیتی 8 ساله از هرگونه فعالیت فوتبالی مواجه شدند که در ادامه با فرجام‌خواهی که از سوی آنها صورت گرفت، محرومیت بلاتر به 6 سال و محرومیت پلاتینی به 4 سال کاهش پیدا کرد.

بلاتر در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) در زوریخ سوئیس گفت: پلاتینی باید بازگردد. او می‌تواند مجدداً ریاست یوفا یا فیفا را برعهده بگیرد. پلاتینی باید بازگردد، اما ابتدا باید محرومیت او و محرومیت مرا پاک کنیم. این محرومیت هم توسط کسانی می‌تواند برداشته شود که آن را برای ما در نظر گرفته‌اند. دادگاه حکمیت ورزش (CAS)  نمی‌تواند این کار را بکند و این کار کمیسیون اخلاق فیفا است. این کار شدنی است. اگر مدارک جدیدی هست، می‌توانیم درخواست بازبینی در حکم صادره را بدهیم. ما می‌بینیم که اکنون مدارک جدیدی به دست آمده است، پس دادگاه می‌تواند دوباره پرونده ما را برای بازبینی به جریان بیندازد.

پلاتینی اخیراً در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی «لوموند» در انتقاد از رفتار بلاتر گفته بود: در نهایت بلاتر سعی کرد فقط خودش را نجات دهد. او از هیچکس دیگر دفاع نکرد. بلاتر هرگز از من دفاع نکرد. او خودخواه‌ترین انسانی است که تا کنون در زندگی‌ام دیده‌ام. او همیشه می‌گفت که من آخرین قربانی او خواهم بود. می‌دانم که بلاتر بعد از اینکه در مورد کناره‌گیری‌اش اظهارنظر کردم از من کینه به دل گرفت و در کنار اینها به من بابت اینکه زمانی فوتبالیست بودم، حسادت می‌کرد.

بلاتر در پاسخ به این ادعای رئیس پیشین یوفا اظهار داشت: میشل مرا خودخواه خطاب کرد. این حرف او را می‌پذیرم، اما این من بودم که به پلاتینی کمک کردم تا در سال 2007 رئیس یوفا شود و ارتباطات خوبی هم با هم داشتیم. پس توقع او را درک نمی‌کنم. اینکه گفته می‌شود من می‌خواستم به او ضرر بزنم، حقیقت ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس