کد خبر 713872
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
سیروس مقدم

مقدم با اشاره به اینکه سادگی شخصیت «علی البدل» باعث محبوبیت او نزد مخاطبان شد، از کلید زدن پروژه «هنگام بیداری» پس از سریال «پایتخت 5» سخن گفت.

به گزارش مشرق،‌ سیروس مقدم کارگردان سریال تلویزیونی «پایتخت» گفت: پروژه «هنگام بیداری» سفارش موسسه اوج است و تهیه‌کنندگی این مجموعه بر عهده دارد.
وی ادامه داد: این پروژه حدود سه یا چهار سال قبل نوشته و راه‌اندازی شده است و برای تولید، با گروه نویسنده و کارگردان دیگری پیش رفته‌اند اما به دلایلی پروژه «هنگام بیداری» با آن گروه به نتیجه نرسید تا اینکه در اواسط تصویربرداری سریال «علی البدل»، از سوی موسسه به همدان که محل تصویربرداری سریال نوروزی شبکه یک بود آمدند.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: پس از مطرح کردن موضوع، من قبول پروژه را منوط به خواندن فیلمنامه کردم که آن را برایم ارسال کردند که علی طالب آبادی آن را نوشته بود.
این کارگردان موفق عرصه تلویزیون توضیح داد: به دلیل اینکه فیلمنامه پروژه «هنگام بیداری» را دوست داشتم، با آن موافقت کردم و سپس کار به مرحله تحقیق، نگارش و پژوهش رسید که در این راستا حدود 300 کتاب و فیلم را مورد بررسی قرار دادیم.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت طراح صحنه و طراح هنری اضافه شدند که طراح هنری بلافاصله مشغول طراحی انیمیشن story word شد. به طور تقریبی گروهمان کامل شد تا اینکه یک شعر شناس و تاریخ شناس حرفه‌ای نیز در کنار این پروژه قرار گرفتند. کارگردان سریال«هنگام بیداری» افزود: هم اکنون با اعضای گروه پابه‌پای یکدیگر در حال حرکت هستیم تا تصویربرداری سریال «پایتخت 5»تمام شود و به امید خدا وارد آن اثر بشویم.
وی در ادامه با اشاره به دلیل انتخاب احمد مهران‌فر برای ایفای نقش اصلی در سریال «علی البدل» تصریح کرد: محور اصلی فیلمنامه سریال «علی البدل» شخصیت «علی البدل» است و ما تلاش کردیم داستانمان را از زاویه این شخصیت تعریف کنیم.
مقدم اظهار کرد: در حقیقت "علی البدل" عضوی است که هم حضور دارد و هم حضور ندارد و طبیعی است که این نقش به بازیگری نیاز داشت که در کنار بازیگرانی که نقش‌های مختلفی همچون شخصیت‌های خان‌ها را ایفا می‌کردند، فردی باشد که مردم او را دوست داشته باشند.

سریال علی البدل

وی توضیح داد: یکی دیگر از دلایل انتخاب احمد مهران‌فر به عنوان بازیگر برای این نقش، این بود که این فرد بتواند از شخصیت "ارسطو" که پیش تر آن را ایفا کرده بود، فاصله بگیرد و در عین حال، نوعی سادگی و صمیمت در گفتار و رفتار او دیده شود به گونه‌ای که این موضوع باعث محبوبیت هرچه بیشتر او شود.
کارگردان سریال "علی البدل" یادآور شد: زمانی که در مرحله پیش تولید سریال "علی البدل" بودیم، من و محسن تنابنده به این نتیجه رسیدیم که احمد مهران‌فر بهترین گزینه برای ایفای نقش است و خود بازیگر هم، از این موضوع بسیار استقبال کرد.
وی ادامه داد: همچنین با نوع گریم و رنگی که برای موهای "علی البدل" انتخاب کردیم، او یک شخصیت ساده به نظر می‌رسد که در مواقع لازم، قدرت پیدا می‌کند و مدافع حق و حقوق روستا و روستائیان می‌شود. مقدم خاطرنشان کرد: ساخت سری دوم سریال "علی البدل" به ارتباط برقرار کردن مردم با این سریال و علاقه آن‌ها به این اثر و همچنین تمایل مدیران فرهنگی برای ساخت سریالی با چنین فضایی مربوط می‌شود.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس