اخبار ویژه روزنامه ها

اکنون به نظر می‌رسد شوخی روحانی درباره هوو، تبدیل به یک بازی جدی از سوی اصلاح‌طلبان شده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********


تحمیل هوو در روز آخر وضعیت روحانی را متزلزل کرد


آیا عضو مرکزیت کارگزاران، تبدیل به هووی تحمیلی برای روحانی می‌شود؟ در صورت عقب‌افتادن روحانی از جهانگیری در نظرسنجی‌ها، کدام اتفاق رخ می‌دهد؟ آیا اصلاح‌طلبان، روحانی را وادار به کناره‌گیری به نفع جهانگیری می‌کنند؟


این پرسش‌ها از چند جهت جدی شده است. اولاً به این خاطر که اصلاح‌طلبان صریحاً می‌گویند روحانی اصلاح‌طلب نیست و باید نامزد اصلاح‌طلب مستقل در انتخابات داشته باشیم. ثانیاً آنها تصریح کرده‌اند دولت یازدهم را صرفاً در حد اجاره‌ای می‌بینند و ثالثاً خبرها حاکی است که روحانی تا صبح آخرین روز ثبت‌نام، مخالف نامزدی جهانگیری بوده اما اصلاح‌طلبان وی را مجاب کرده‌اند نامزدی جهانگیری را بپذیرد.


اظهارات معاون وزیر کشور و ارشاد در دولت اصلاحات در این زمینه قابل تأمل است. محمد جواد حق‌شناس به روزنامه آرمان گفته است «بدون شک اگر آقای روحانی به حضور جهانگیری در انتخابات رضایت نمی‌داد، این اتفاق هرگز رخ نمی‌داد. البته روحانی تا روز آخر ثبت‌نام‌ها نیز به حضور جهانگیری رضایت نداده بود. با این وجود به دلیل اتفاقاتی که در زمان ثبت‌نام‌ها رخ داد و برخی افراد به صورت غیرقابل پیش‌بینی در انتخابات ثبت‌نام کردند، آقای روحانی در روز آخر رضایت دادند که آقای جهانگیری نیز در انتخابات ثبت‌نام کنند.»


عضو مرکزیت حزب اعتماد ملی در پاسخ این سؤال که «چرا اصلاح‌طلبان تصمیم گرفتند اسحاق جهانگیری در کنار حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند؟» گفت: بنده این ایده را چند ماه پیش در شورای عالی سیاستگذاری جریان اصلاحات مطرح کرده بودم. به نظر من این جریان باید یک و یا چند نماینده برای تأثیرگذاری در فضای انتخابات و تشریح و تبیین گفتمان «اصلاحات» در انتخابات داشته باشد. این در حالی است که آقای روحانی دارای خاستگاه «اصولگرایی» است و هیچ گاه خود را «اصلاح‌طلب» معرفی نکرده است. به همین دلیل وجود یک شخصیت اصلاح‌طلب در کنار ایشان و برای تبیین و تشریح گفتمان اصلاحات برای افکار عمومی لازم و ضروری بود. در نتیجه اصلاح‌طلبان تصمیم گرفتند از پتانسیل آقای جهانگیری برای این مسئله استفاده کنند و از ایشان دعوت کردند در انتخابات ثبت‌نام کنند.


وی در پاسخ این سؤال که جزئیات مذاکرات اصلاح‌طلبان و آقای روحانی برای ورود آقای جهانگیری چیست؟ می‌گوید: هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری قبل از عید نوروز با آقای روحانی دیدار کردند و با تحلیل و تشریح فضای انتخاباتی به آقای روحانی توصیه کردند که بهتر است در کنار ایشان آقای جهانگیری نیز در انتخابات حضور داشته باشند. با این وجود صبح روز شنبه یعنی آخرین روز ثبت‌نام نیز بخشی از هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری جریان اصلاحات با آقای روحانی دیدار داشتند و برای حضور آقای جهانگیری در انتخابات با ایشان گفت‌وگو و مذاکره کرده‌اند. براساس شنیده‌ها گویا آقای روحانی در ابتدا با حضور آقای جهانگیری در انتخابات موافق نبودند اما پس از مشاهده شرایط انتخابات و گوش دادن به استدلال اصلاح‌طلبان در نهایت به این کار رضایت می‌دهند.


اکنون با این اظهارات و سخنان مشابه، سؤال مهم این است که آیا شوخی تبدیل به جدی شده و نامزد کمکی- تحمیلی- اصلاح‌طلبان به هوو تبدیل می‌شود؟ روحانی چند روز پیش گفت «هووهایی که قصد کشتن برجام را داشته باشند نمی‌توانند سرپرست خوبی باشند.» اما هوو از میان اصلاح‌طلبان چه، که با اکراه توسط روحانی پذیرفته شد؟ اگر در نظرسنجی‌ها، روحانی از جهانگیری عقب افتاد چه؟ آیا باز هم به روحانی وفادار می‌مانند یا او را وادار به کناره‌گیری به نفع نامزد جدید خود می‌کنند؟ در چنین احتمالی روحانی ولو ناراحت شود، چه قدر می‌تواند مقاومت کند یا تمکین می‌کند؟ فراموش نکنیم پیش از این اصلاح‌طلبانی چون اصغرزاده و ناصری گفتند دولت روحانی، رحم اجاره‌ای ماست.


اکنون به نظر می‌رسد شوخی روحانی درباره هوو، تبدیل به یک بازی جدی از سوی اصلاح‌طلبان شده است.

گزارش بلومبرگ و گاردین از وضعیت متزلزل روحانی در انتخابات


خبرگزاری بلومبرگ به استناد نظرسنجی‌ها نسبت به ناکامی حسن روحانی در انتخابات اظهار نگرانی کرد.


این خبرگزاری با اشاره به نظرسنجی ایران‌پل تصریح کرد 54 درصد مردم احتمال شکست روحانی در انتخابات را «تا اندازه‌ای» و «بسیار محتمل» عنوان کرده و همین حدود نیز وی را در اقتصاد «خیلی ناموفق» و «نسبتاً ناموفق» ارزیابی کرده‌اند.


بلومبرگ می‌نویسد: هرچند بخشی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نظر موافقی به روحانی داشتند، اما در عین حال گفتند که دور نخست ریاست جمهوری وی و توافق هسته‌ای، اقتصاد کشور را رونق نداده و استانداردهای زندگی متوسط مردم ایران را بهبود نبخشیده است.


بیش از 40 درصد از پرسش‌شوندگان گفتند که «تا اندازه‌ای» احتمال دارد روحانی در انتخابات شکست بخورد و 14 درصد شکست وی را بسیار محتمل برشمردند.


این نظرسنجی از 11 تا 14 آوریل (22 تا 25 فروردین) از طریق تماس تلفنی با یکهزار و پنج نفر در ایران انجام و حاشیه خطای آن حدود 3 درصد عنوان شد.


بلومبرگ افزود: اگرچه تقریباً 40 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که روحانی به نوعی در حل مشکلات اقتصادی ایران موفق بوده، بیش از نیمی یادآور شدند که وی نسبتاً و یا خیلی ناموفق بوده است. این نظرسنجی وضعیت دشوار روحانی را نشان می‌دهد.


در همین حال روزنامه ‌گاردین گزارش داد؛ حسن روحانی رقابت سختی را برای دوره دوم ریاست جمهوری خود در پیش دارد.


این روزنامه نوشت: پس از آنکه شخصیت‌های منتقد، در مسیر چالش انتخاباتی وارد شدند، روحانی با یک رقابت پرتلاطم مواجه شده است.


«علی انصاری» استاد تاریخ ایران در دانشگاه اندروز معتقد است تصمیم شگفت ابراهیم رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، اسباب زحمت برای روحانی در پیروزی در دور دوم است. فکر می‌کنم در نهایت کاندیداتوری رئیسی رقابت انتخاباتی را پیچیده کرده است. انصاری در ادامه تصریح کرد: روحانی در جایگاهی قوی که ما فکر می‌کنیم اکنون به دلیل حصول توافق هسته‌ای در آن قرار دارد، نیست. از برجام به عنوان یک موفقیت چشمگیر در ایران یاد نمی‌شود. فکر می‌کنم وی اظهارات اغراق‌آمیز زیادی داشته و اکنون بهایش را می‌پردازد.

فایننشال تایمز: اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند سرنوشت خود را به روحانی گره بزنند


«اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند سرنوشت خود را به سرنوشت روحانی گره بزنند و بنابراین، جهانگیری را هم نامزد انتخابات کرده‌اند».


روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی مربوط به انتخابات ایران نوشت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری ایران تصمیم گرفت به عنوان دومین کاندیدای مهم گروه‌های حامی اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کند. او در دقایق پایانی مهلت نام‌نویسی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور ثبت‌نام کرد. این در حالی است که حسن روحانی نیز روز جمعه در این انتخابات به طور رسمی کاندیدا شد.


این روزنامه تأکید کرد: اصلاح‌طلبان نگرانند و می‌گوید سرنوشت این گروه را نمی‌توان به وضعیت حسن روحانی یا هر فرد دیگری گره زد. به همین دلیل، باید طرح دومی هم برای انتخابات داشته باشند.


همزمان خبرگزاری بلومبرگ در تحلیلی نوشت: ابراهیم رئیسی رقیب جدی روحانی رئیس‌جمهور فعلی ایران است، روحانی هفته‌ها وقت صرف دفاع از عملکرد اقتصادی دولت خود در برابر منتقدانی کرده که می‌گویند مردم عادی هنوز هیچ سودی از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های متعاقب آن، حس نکرده‌اند.


روحانی احتمالاً با چالش نیرومندی از سوی رئیسی 56 ساله روبرو خواهد شد که توانایی جذب رأی دهندگان محافظه‌کار سراسر کشور را دارد.


الی گرانمایه عضو ارشد برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای روابط خارجی اروپا، پیش از ثبت‌نام روحانی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری گفت: پیروزی اولیه روحانی در انتخابات پیشین نیز بر پایه وعده بالا بردن سطح اقتصادی ایرانیان بود. با وجود ورود بسیاری از هیئت‌های خارجی از هنگام لغو تحریم‌ها به ایران، مردم شاهد بالا رفتن قابل ملاحظه شرایط و وضع اقتصادی آن در صحنه بین‌المللی نیستند.


رئیسی پس از ثبت‌نام در گفت‌وگو با خبرنگاران به لزوم ایجاد تغییرات، اشاره کرد و گفت: رویکردها باید تغییر کند. ما باید اقتصادی ایجاد کنیم که از تولید حمایت کند و به نقش مردم در اقتصاد احترام بگذارد. اقتصادی که در روزهایی که تکانه‌های اجتماعی و سیاسی ایجاد می‌شود، آسیب نبیند.
به گفته گرانمایه، رئیسی رقیبی جدی برای روحانی خواهد بود.

آخرین سال دولت به سر رسید اما خبری از وعده‌های مسکن نشد


چهار سال از فعالیت دولت یازدهم گذشت، بی‌آنکه تدبیری برای صاحبخانه کردن مردم اندیشیده یا حداقل بذر امیدی در دل آنها کاشته شود. این در حالی است که طی این سال‌ها همواره وزیر راه و شهرسازی بارها به طرح مسکن مهر حمله و آن را از سر خود باز کرد و حتی سیاست دولت قبل در خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد از پس‌اندازهای آینده را به باد انتقاد گرفت. در نهایت نیز بالاخره کاشت این بذر ناامیدی در دل اقشار کم‌درآمد در ماه پایانی فعالیت دولت به بار نشست و آخوندی نیز تیر خلاص را رها کرد.


روزنامه جوان در گزارشی خاطرنشان کرد: از جمله اوراق قطور وعده‌های دولت در آغاز کار مربوط به خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد بود؛  اقشاری که صاحبخانه شدن را به عنوان یکی از حقوق اولیه خود، آرزویی دیرینه می‌دیدند و با هزاران امید و آرزو سرمایه و پس‌انداز اندک خود را در راه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر به دولت دادند و آنها نیز اتمام و تحویل پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر را موکول به سال 93 کردند.


بعد از این در آبان ماه سال 93 وزیر راه با تاکید بر اینکه تمام تعهدات دولت قبل درخصوص مسکن مهر با قوت پیگیری می‌شود، ابراز امیدواری کرد که پروژه مسکن مهر در سال 94 جمع شود، اما این وعده وزیر راه و شهرسازی در سال 94 هم رخ نداد و موکول به سال 95 شد.


هر چند که باید گفت از وزیری که یکبار این طرح را «مزخرف» خواند، بار دیگر «اقتصاد برانداز یا دردسرساز» نام نهاد و بارها همراهی نکردن خود را با این طرح نشان داده بود، انتظار بیشتری نمی‌رفت،  اما بعد از این پای قول و قرار رئیس دولت به میان آمد؛ چرا که روحانی در نیمه دوم سال 95 خود گفته بود: «مسکن مهر یکی از مشکلات دولت بود. خانه‌هایی ساخته شده بود بدون اینکه تسهیلات لازم را داشته باشد. مسجد و کلانتری و مدرسه و گاز و برق و آب و جاده در این مسکن‌ها نبود، بر این اساس دولت به مشکل خورد، اما با همه اینها پرونده مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم بسته می‌شود.»


اما چند روز پیش و در شرایطی که عمر دولت یازدهم رو به پایان است، وزیر راه و شهرسازی تأیید کرد که پرونده مسکن مهر در سال 96 بسته نمی‌شود. هر چند که وی گفته «واحدهای باقی‌مانده، واحدهایی هستند که یا متقاضی ندارند یا واحدهایی هستند که گرفتاری‌های دادگاهی دارند.»  اما ابراز گلایه‌مندی بسیاری از اقشار کم‌درآمد نسبت به از دست رفتن سرمایه چندین ساله‌ای که به امید خانه‌دار شدن در راه مسکن مهر هزینه کردند، کاملا خلاف گفته‌های آقای وزیر را نشان می‌دهد.


شاهد دیگر این موضوع پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر تا همین چندماه پیش است و با توجه به اینکه در سال 93، 87 درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده بود، نشان می‌دهد در سال‌های سپری شده پیشرفت فیزیکی مسکن مهر، بسیار اندک بوده است و مطابق آمار پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر در دولت به طور ماهانه نیم‌درصد ارزیابی می‌شود.


مسکن اجتماعی با نام «تامین مسکن اقشار کم‌درآمد»  نیز از دیگر وعده‌های دولت برای اقشار کم‌درآمد بود که به عنوان جدی‌ترین برنامه‌ها معرفی شد تا با اشراف بر نواقص و کاستی‌های مسکن مهر در دولت قبلی، اقشار کم‌درآمد را خانه‌دار کند. قرار بر این بود بافت‌های فرسوده درون شهرها انتخاب و زمین مورد نیاز از طریق ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری تامین شود.


اما همه اینها قرارهایی بود که معلوم نیست با که و چه گذاشته شد؛ چرا که به طور کلی در بودجه سال 96 هیچ ردیف مشخصی برای اجرای طرح مسکن اجتماعی دولت در نظر گرفته نشد.

خراسان

دستور جدید به وزرا برای صرفه جویی در خریدها


بر اساس تصمیم جدید کابینه که به همه وزرا و روسای سازمانهای دولتی ابلاغ شده، قرار است نوسازی تجهیزات و لوازم اداری، به استثنای واحدهایی که حسب ضرورت در سال آتی ایجاد می شوند، حداکثر معادل 50 درصد عملکرد سال 1395 مجاز شمرده شود و حتی در مواردی که اعتبار آن از طریق فروش اموال تامین می شود نیز حداکثر به میزان 50 درصد منابع حاصل شده مجاز خواهد بود.


واردات کمپوت آناناس آزاد شد!


علی رغم تاکیدات صورت گرفته در خصوص ضرورت مدیریت واردات به کشور و در حالی که بر اساس بخشنامه های سالهای قبل نهادهای دولتی، واردات برخی انواع کمپوت مانند کمپوت آناناس به داخل کشور ممنوع اعلام شده بود، طبق تصمیم جدید برخی مسئولان اجرایی که در روزهای اخیر به سازمانهای ذی ربط در امر ورود و خروج کالا به کشور ابلاغ شده، مقرر شده است واردات کمپوت آناناس به شماره تعرفه 20082000 از گمرکات رسمی کشور با رعایت ضوابط بهداشتی، آزاد شود.

ایران

سه شرکت ایرانی از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شدند


متعاقب مذاکرات و پیگیری‌های مستمر حقوقی و سیاسی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت، شرکت نکا نوین و شرکت تجاری وست‌سان به موجب فرآیند مرور اداری، از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شدند.  به گزارش میزان، براساس اعلام وزارت خارجه، قرار بود این شرکت‌ها 8 سال بعد از روز توافق برجام، از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شوند. در چارچوب لغو تحریم‌های مرتبط هسته‌ای وفق برجام، مجموعاً تعداد 611 (با لحاظ نمودن سه شرکتی که طی سه ماه اخیر از فهرست تحریمی اتحادیه اروپا خارج شدند) شخص و نهاد ایرانی، به همراه 303 فروند هواپیما، نفتکش و کشتی ثبت شده در ایران (مجموعاً 914 مورد) همزمان با اجرایی شدن برجام و طی یک سال اخیر، از فهرست سه‌گانه‌ تحریم‌های هسته‌ای شورای امنیت، امریکا و اتحادیه اروپا خارج شده‌اند.


ادعای عجیب تابناک درباره تماس صوتی تلگرام


سایت تابناک نزدیک به محسن رضایی در گزارشی عجیب مسدود شدن تماس صوتی تلگرام را به دولت نسبت داد و نوشت: «تماس صوتی تلگرام هنوز فعال نشده، از دسترس کاربران ایرانی خارج شد تا این پرسش پدید آید که مگر دولت قول نداده بود هیچ شبکه اجتماعی و نرم افزاری فیلتر نشود؟ آیا این اتفاق مقدمه‌ای برای فیلترینگ تمام و کمال تلگرام نیست؟» این ادعا در حالی است که روز گذشته، محمود واعظی وزیر ارتباطات گفت که  روز دوشنبه با دستور قضایی به اپراتورهای ثابت و همراه این قابلیت (تماس صوتی تلگرام) مسدود شده است. محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت هم در نشست خبری خود تأکید کرد که مسدود شدن این قابلیت کار دولت نیست.


 تلاش کاخ سفید برای تحریم یک نهاد نظامی ایران


یک نشریه امریکایی نوشت: کاخ سفید در حال بررسی تشدید تحریم‌های کنونی علیه ایران برای تحت فشار قرار دادن هرچه بیشتر این کشور است. به گزارش ایسنا به نوشته نشریه فارین پالیسی، کاخ سفید نه تنها در حال بررسی تشدید تحریم‌های ایران است بلکه می‌خواهد تفسیری سختگیرانه‌تر از توافق هسته‌ای تهران و قدرت‌های جهانی ارائه کند.یک مقام ارشد کاخ سفید گفت: یکی از گزینه‌های در حال بررسی، گسترش تحریم‌های امریکا برای پوشش بخش‌های گسترده‌تری از اقتصاد ایران است که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوند دارند.


وزارت خارجه  پیگیر  دکل‌ها و پول‌های گم شده ایران


سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به پیگیری‌های وزارت خارجه درباره دکل‌ها و پول‌های گمشده ایران در دوره دولت‌های نهم و دهم و در خارج از کشور افزود: این موضوع جزو پرونده‌هایی است که  وزارت خارجه در حال پیگیری آن است. به گزارش جماران، بهرام قاسمی  درباره بازگرداندن اموال بابک زنجانی، تصریح کرد: وزارت خارجه بهترین تلاش خود را در این حوزه‌ها داشته و اگر مشکلی بوده، دلیلش موارد دیگری است نه تلاش نکردن وزارت خارجه، یعنی مباحث و مشکلاتی در خارج از کشور وجود دارد.

آرمان

دلیل احضار تعدادی از نامزدهای شورای شهر

شنیده شد که معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب کرج گفت: تعدادی از نامزدهای تصدی شورای شهر کرج به دلیل تبلیغات زودهنگام به دادسرا احضار و از آنها تعهد کتبی گرفته شد. میزان نوشت؛، جواد یاوری با تشریح اقدامات انجام شده برای رصد و برخورد با تخلفات انتخاباتی شورای شهر کرج افزود: طبق رصدهای انجام شده تعدادی از داوطلبان عضویت در شورای شهر، برخلاف نص صریح ماده ۶۱ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شورای شهر، پیش از موعد قانونی تبلیغات و حتی پیش از احراز صلاحیت، اقدام به تبلیغات در فضای مجازی کرده بودند که به حوزه معاونت پیشگیری دادسرا احضار شدند. وی ادامه داد: از این افراد تعهد کتبی مبنی بر عدم تکرار تخلف و عدول از مقررات قانونی گرفته شد.

کاهش سفر آمریکایی‌ها به ایران و هند

شنیده شد که هواپیمایی امارات از کاهش سفرها از آمریکا به ایران و شبه قاره‌ هند خبر داد. خبرگزاری صدا و سیما نوشت؛ تیری آنتینوری مدیر تجاری هواپیمایی امارات گفت از زمان اعمال محدودیت سفر و ممنوعیت استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی در پروازها به مقصد آمریکا، سفرها از آمریکا به ایران و شبه قاره هند تاحدودی کاهش یافته است. آمریکا از بیست و پنجم مارس تدابیر امنیتی جدیدی را اتخاذ کرده است که بر اساس آن حمل دستگاه‌های الکترونیکی بزرگ‌تر از گوشی تلفن همراه در داخل کابین هواپیما در پروازهایی که از ۱۰ فرودگاه خاورمیانه، شمال آفریقا و ترکیه به مقصد آمریکا انجام می‌شود ممنوع شده است.

برگزیده جایزه جلال آل احمد به کما رفت

شنیده شد که فیروز زنوزی جلالی نویسنده برگزیده جایزه جلال آل احمد به کما رفت. صبح دیروز با وخیم شدن وضعیت جسمانی، فیروز زنوزی جلالی به کما رفت. بر اساس این گزارش، وی که هشت روزی است در بیمارستان مسیح دانشوری به‌سر می‌برد و تحت درمان بود به کما رفت و پزشکان در حال انجام سریع روند درمان هستند. این گزارش اضافه می‌کند، شیمی درمانی با تصمیم پزشکان دو روز است که انجام نمی‌شود و مسکن‌های قوی برای التیام درد این نویسنده تجویز می‌شود.

نرخ بیکاری در تلگرام زاکانی

شنیده شد که علیرضا زاکانی کاندیدای جمنا در انتخابات در کانال تلگرامی خود نوشت؛ گزارش رسمی بانک مرکزی حاکی از افزایش نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ تا ۱۴ ساله از ۶/۹ درصد در سال ۹۲ به ۱۲/۵ درصد در پاییز ۹۵ است. الف نوشت؛ وی تصریح کرده است: این ارقام یعنی در دولت آقای روحانی تعداد خانواده‌هایی که به سبب تنگی معیشت، فرزندان ۱۰ تا ۱۴ ساله خود را به دنبال کار فرستاده‌اند و البته موفق به یافتن کار نشده‌اند، دوبرابر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    10 19
    با تمام مشكلات موجود دولت روحاني با به سرانجام رسانئدن برجام و كاهش تورم عملكرد مثبتي نسبت به قبلي ها داشته است. با توجه به اينكه اقتصاد كلافي است سر در گم و در نتيجه كاهش تورم ركود حاكم شده است. اميد است به زودي كشور از ركود خارج گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس