کد خبر 712471
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
ارتش لیبی

نیروهای ارتش لیبی مستقر در بنغازی شب گذشته پایگاه هوایی «تمنهنت» شهر سبها واقع در جنوب این کشور را هدف حمله توپخانه‌ای و موشکی خود قرار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری لیبیا الان، شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش لیبی مستقر در بنغازی، سه ‌شنبه شب پایگاه هوایی «تمنهنت» شهر سبها واقع در جنوب این کشور را با شلیک چندین فروند موشک و گلوله توپ هدف حمله قرار دادند.

یک منبع آگاه در شهر سبها تاکید کرد که در پی این حمله توپخانه ای و موشکی، دود زیادی از داخل روستایی که پایگاه تمنهنت در نزدیکی آن قرار دارد، برخاسته است.

در ادامه این بیانیه آمده است که «تیپ 12» ارتش لیبی در بنغازی، پایگاه هوایی تمنهنت را هدف قرار داده است.

یک منبع محلی نیز در این باره گفته که به دلیل حملات مجدد به پایگاه تمنهنت، همه مدارس شهر سبها تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

«تیپ 12» ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر به حمله به این پایگاه هوایی تلاش می کند آن را از کنترل «تیپ سوم» شورای ریاستی دولت وفاق ملی که در سال 2014 بر آن تسلط یافت، خارج کند.

منطقه تمنهت از حدود دو هفته گذشته تاکنون صحنه درگیری ها بین نیروهای شورای ریاستی و ارتش ملی لیبی بوده است.

نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی اخیرا در پی تشدید درگیری ها در جنوب این کشور، خواستار مداخله فوری جامعه جهانی شد و درباره وقوع جنگ داخلی در جنوب لیبی هشدار داد.

«فایز السراج» نخست وزیر دولت وفاق ملی تحت حمایت سازمان ملل که سال گذشته به طرابلس منتقل شد، در پی تشدید خشونت ها و درگیری ها در جنوب لیبی با ارسال پیامی به اتحادیه اروپا، سازمان ملل و اتحادیه عرب، خواستار مداخله فوری برای پایان دادن به این درگیری ها شد.

پایگاه هوایی «تمنهنت» در شهر سبها در جنوب لیبی واقع شده و در مسیر اصلی درگیری بین ائتلاف‌های مسلحانه در شرق و غرب این کشور قرار دارد که برای کنترل مناطق لیبی در حال رقابت با یکدیگر هستند.

ارتش ملی لیبی به ریاست خلیفه حفتر که مقر آن در شرق لیبی است تلاش می کند تا بر منطقه «بوابه قویره المال» واقع در شمال سبها و همچنین پایگاه «تمنهنت» تسلط یابد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس