محمد هاشمی

محمد هاشمی رفسنجانی که در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری ثبت نام کرده بیان کرده که مستقل وارد این عرصه شده اما رسانه‌های اصلاح‌طلب و خاندان هاشمی در این باره سکوت کرده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - محمد هاشمی برادر اکبر هاشمی رفسنجانی یکی از ثبت‌نام کنندگان کاندیداتوری ریاست‌جمهوری دوازدهم بود. وی اعلام کرد که در انتخابات به طور مستقل نامزد شده و بنا بر توصیه‌های برادر مرحومش که بر ضرورت حضور بیش از یک نفر در انتخابات تاکید داشت، ثبت نام کرده است.[1]

البته روزنامه زنجیره‌ای شرق مدعی شده است که نام نویسی محمد هاشمی در کنار اسحاق جهانگیری با رایزنی حجت‌الاسلام حسن روحانی صورت گرفته و قطعا با یکدیگر هماهنگ هستند. [2] اما روزنامه‌ دولتی ایران با فائزه هاشمی مصاحبه‌ای انجام داده که وی در این مصاحبه همچنان که از جهانگیری به عنوان کاندیدای پوششی نام برده و آنرا مفید دانسته است، نامی از عموی خود به میان نیاورده است.

به هرجهت محمد هاشمی کاندیداتوری خود را در میان سکوت خانواده و جریان اصلاح‌طلب اعلام کرده است. در این جهت حتی روزنامه آرمان که به طور فعال درباره خانواده هاشمی اطلاع‌رسانی می‌کند به سانسور فعالیت انتخاباتی «بزرگ خاندان هاشمی» دست زد و حتی در مطلبی سعی کرد حضور رهامی و محمدهاشمی در رقابت با روحانی را بی‌اثر توصیف کند و در این راستا نوشت:« البته محمد هاشمی و محسن رهامی پس از ثبت‌نام در انتخابات با اشاره به اینکه هماهنگی‌ای با شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طبان ندارند، تاکید کردند که به صورت مستقل وارد انتخابات شده‌اند. پس از این نقل قول‌ها بود که برخی نگران شکسته شدن آرای حسن روحانی بودند تا مبادا ماجرایی که در سال ۹۲ به نفع آنها اتفاق افتاده بود، این‌بار موجب شکست آنها شود و انسجام و وحدت اصلاح‌طلبان کمرنگ شود، چرا که این دو شخص نیز در خانواده اصلاح‌طلبان قرار دارند و ممکن است بخشی از سبد رای اصلاحات را به خود اختصاص دهند و بنابراین از سبد رای دکتر روحانی کاسته شود. محمدرضا عارف در واکنش به نامزدی محمد هاشمی و محسن رهامی گفت: آنها همان‌طور که گفته‌اند مستقل وارد انتخابات شده‌اند. حضور آنها باعث نمی‌شود که نگران رای روحانی باشیم، چون او شرایط خوبی دارد و امیدواریم با رای بالایی بازهم رئیس‌جمهور شود.»[3]

محمد هاشمی در هنگام ثبت نام  بیان کرده است که به توسعه برخی که نامشان را فاش نکرده وارد حوزه انتخابات ریاست جمهوری شده است. اما ورود مستقل وی به انتخابات ابهامات زیادی را درباره رابطه وی با اصلاح‌طلبان و حزب کارگزاران که در سال 93 از آن استعفا داده به‌وجود آورده است.


[1] http://www.mizanonline.ir/fa/news/298816

[2] http://www.sharghdaily.ir/News/119045

[3] http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/182998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • US ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
    11 4
    در این انتخابات پیش رو بحول وقوة الهی دخل روسیاهان اصلاح طلب را در خواهیم آورد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس