آژآنس هواپیمایی

در حالی بازار حمل‌ونقل هوایی کشور به حال خود رها شده که برخی آژانس‌های مسافرتی از غفلت سازمان‌ها و دستگاه‌های نظارتی این بخش نهایت استفاده را کرده و اقدام به کلاه برداری از مردم می‌کنند.

به گزارش مشرق، "هر دم از اینباغ بری می‌رسد"، مصداق واقعی وضعیت کنونی حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور است. سیر نزولی خدمات‌دهی .و بیتوجهی به حقوق مسافران از پاییز ۹۴ آغاز شد، همان روزی که آزادسازی نرخ پروازهای داخلی با ابلاغ وزارت راه و شهرسازی وارد فاز اجرایی شد

افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، کاهش چشمگیر سطح خدمات پروازی و از همه بغرنج‌تر بی توجهی به تکریم مردم سه رهاورد داستان آزادسازی قیمت بلیت هواپیما برای مردم بود.

برخلاف وعده‌ عالی‌ترین مقام وزارت راه و شهرسازی و معاون وی در سازمان هواپیمایی کشوری، ایرلاین‌های داخلی پس از آزادسازی در مسیری گام برداشته‌اند که در آن هیچ نشانی از توجه به حقوق مسافران دیده نمی‌شود که حوادث فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد و حبس ۱۷ ساعته مردم در هواپیما تنها مشتی از خروار است.

در شرایطی که همچنان حقوق مسافران حمل‌ونقل هوایی توسط شرکت‌های هواپیمایی زیر پا له می‌شود که به تازگی در ضعف نظارت متولی این بخش، برخی آژانس‌های مسافرتی اقدام به کلاهبرداری از مسافران نگون بخت می‌کنند.

ماجرا از این قرار است که برخی آژانس‌ها برای پس ندادن وجوه، لغو شدن پروازها را به اطلاع مسافران نمی رسانند. این مسئله زمانی تاسف‌بار تر می‌شود که  بدانیم شرکت‌های هواپیمایی طرف قرارداد باطل شدن پروازها را به اطلاع این قبیل آژانس‌ها می‌رسانند اما آنها (آژانس‌ها) نه تنها در این‌باره هیچ اطلاع‌رسانی برای مسافران نمی‌کنند که حاضر نیستند وجه مسافران را عودت دهند.

یکی از مخاطبان روایت جالبی را از این نوع کلاهبرداری بیان می‌کند.

وی می‌گوید: بنده ۲۱ اسفندماه سال گذشته دو فقره بلیت هواپیما برای خود و همراهم به مسیر تهران-شیراز- تهران در ازای پرداخت کل مبلغ به آژانس مسافرتی "ه گ" خریداری کردم.

وی ادامه داد: بلیت برگشت به شماره ۴۰۱۰ هواپیمایی زاگرس ساعت ۲۲:۴۵ مورخ ۵ فروردین ۹۶ طبق نامه ضمیمه در روز ۱ فروردین ۱۳۹۶ کنسل و اعلام کنسلی آن به آژانس ها ابلاغ شده بود.

وی تاکید کرد: این در حالی بود که  آژانس علی‌رغم در اختیار داشتن شماره همراه و اطلاعات تلگرامی اینجانب هیچ اطلاعی به بنده نداد و بنده و همراهم ۵ فروردین  برای انجام پرواز به فرودگاه شهید دستغیب مراجعه کردیم.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که کانتر پرواز شیراز-تهران را پیدا نکردیم شروع به پرس و جو در این باره کردیم که در نهایت  یکی از پرسنل هواپیمایی زاگرس به ما گفت این شماره پرواز ۲۸ اسفند سال گذشته کنسل اعلام شده است.

وی با بیان این‌که با گرفتاری بسیار سرانجام توانستیم بلیت پرواز یکی از ایرلاین‌ها به مقصد تهران را تهیه کنیم،  خاطرنشان کرد:‌ از روز ۶ فروردین امسال برای پیگیری این ماجرا تماس های مکرری با خانم ع(مسئول کانتر)، خانم ر(مدیر فنی) و حتی جلسه حضوری با اقای ع مدیر آژانس داشتم، اما هیچیکدام از افراد نامبرده مسئولیت قصور خود را نپذیرفته و حاضر به بازگرداندن مبلغ بلیت کنسل شده، نشدند.

وی اظهار کرد:‌متاسفانه در هر بار پیگیری آنها اقدام به مطرح کردن بهانه‌ای جدید کردند تا جاییکه بنا به خواسته آنها مجبور به مراجعه حضوری به هواپیمایی زاگرس جهت دریافت تاییدیه‌های ضمیمه شدیم تا بتوانیم ادعای خود را که ایشان به صحیح بودن آن آگاهی کامل دارند، اثبات کنیم.

وی  تاکید کرد: برای احقاق حقم از آژانس متخلف شکایت کرده‌ام.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس