همه پرسی

مردم مناطق مختلف استانبول با به هم زدن قابلمه و ماهی‌تابه از پنجره‌های خانه‌هایشان اعتراض خود را به نتایج همه‌پرسی برای تغییر قانون اساسی ترکیه نشان دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری در استانبول، بزرگترین شهر ترکیه می‌گویند مردم نواحی مختلف در این شهر با درآوردن صدای قابلمه و ماهی‌تابه از پنجره‌های خانه‌هایشان اعتراض خود را به نتایج همه‌پرسی برای تغییر قانون اساسی که افزایش اختیارات اردوغان را در پی خواهد داشت، اعلام کردند. 

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داده ساکنان دست‌کم چهار منطقه استانبول اعتراض خود را به نتایج این همه‌پرسی نشان دادند. تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، همچنین گروه اندکی از مردم را نشان می‌دهد که در برخی از مناطق به خیابان‌ها آمده‌اند. 

هدف از برگزاری همه‌پرسی روز یکشنبه ایجاد تغییرات ساختاری در قانون اساسی ترکیه و تغییر نظام این کشور از پارلمانی به نظام ریاستی است. این تغییرات به اردوغان اختیارات بیشتری داده و به او اجازه می‌دهد در صورت پیروزی در انتخابات تا سال ۲۰۲۹ در قدرت باقی بماند.

اردوغان در یک کنفرانس خبری بامداد دوشنبه گفت که نتایج غیررسمی نشان می‌دهند حدود ۲۵ میلیون نفر در این همه‌پرسی به تغییر قانون اساسی رأی «آری» داده‌اند که ۱.۳ میلیون نفر بیشتر از آرا اردوگاه مخالفان است. 

اظهارات اردوغان در حالی مطرح شد که دو حزب اصلی مخالف دولت یعنی «حزب جمهوری‌خواه خلق» و «حزب دموکراتیک خلق‌ها» با بیان اینکه تخلفات گسترده‌ای در فرآیند همه‌پرسی رخ داده گفته‌اند که این نتیجه را با شکایت به کمیته عالی انتخابات به چالش خواهند کشید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    1 4
    مشرق به هر حال مخالفان هم میلیون رای داشتند که گروهی از اینها وارد خیابان ها با قابلمه شدند مثل نامزد شکست خورده انتخابات سال 88 که اعوان و انصار خودش را بعد از انتخابات به خیابان ها ریخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس