سینما

نمایش یک فیلم مستند، به خاطر پرداختن به عبرت‌های رابطه شوروی سابق با آمریکا، با فشار دولت لغو شد!

به گزارش مشرق، هفته قبل قرار بود یک فیلم مستند درباره سیاست خارجی با عنوان «فروشنده» در دانشگاه صنعتی شریف اکران شود، اما لغو شد. هنوز یک هفته از این اتفاق نگذشته بود که مستند «پرزیدنت؛ آکتور سینما» نیز با فشار دولت در همین دانشگاه از اکران باز ماند!


محمدرضا برونی، کارگردان مستند «پرزیدنت؛ آکتور سینما» اظهار داشت: روز گذشته در شرایطی که تبلیغات زیادی در سطح دانشگاه شریف برای نمایش این فیلم شده بود و با وجودی که فیلم ما مجوز نمایش هم داشت اما در آخرین لحظات، اکران آن به هم خورد!


وی درباره علت مخالفت مسئولان با نمایش این فیلم در دانشگاه شریف هم بیان کرد: من تا حدودی به مسئولین این دانشگاه حق می‌دهم. کار ما به ظاهر راجع به تاریخ شوروی سابق است. اما در آن عبرت‌های زیادی برای ما هست و هدف ما هم از ساخت این مستند، بررسی مسائل بین ایران و آمریکا با استفاده از تجربه شوروی سابق بود. این موضوع باعث شد تا مسئولین این دانشگاه به زمان بیشتری برای بررسی امکان نمایش این فیلم نیاز پیدا کنند!


کارگردان «پرزیدنت؛ آکتور سینما» در توضیح بیشتر درباره ارتباط این مستند با ایران گفت: این مستند به مذاکرات گورباچف (رئیس جمهور شوروی در زمان فروپاشی) با ریگان (رئیس جمهور وقت آمریکا) می‌پردازد. آنچه در این مستند روایت می‌شود، شباهت عجیب و غریبی به تلاش عده‌ای در ایران برای مذاکره با آمریکا دارد.


برونی تصریح کرد: البته ما اعتقاد داریم که این فیلم به سود دولت است. چون ما به دولت درباره آخر و عاقبت مذاکره با آمریکا هشدار می‌دهیم و مسئولان این دولت می‌توانند با دیدن این فیلم، از بسیاری خسارت‌ها پیشگیری کنند.


وی با اشاره به جلوگیری از نمایش چند فیلم مستند دیگر در دانشگاه صنعتی شریف هم گفت: متأسفانه سابقه برخورد با این نوع فیلم‌ها ما را بدبین می‌کند. چون قبلا هم مستندهایی مثل «شب نامه» و «فروشنده» هم قرار بود در این دانشگاه رونمایی شوند و با مخالفت روبرو شدند. سوال ما از لغو کننده‌های اکران این فیلم‌ها این است که مگر این فیلم‌ها حرفی به جز لو دادن برنامه نفوذ دشمن می‌زنند؟ پس چرا با نمایش آنها در دانشگاه مخالفت می‌کنید؟


کارگردان مستند «پرزیدنت؛ آکتور سینما» گفت: در حال رایزنی هستیم تا مراسم رونمایی از این فیلم در دانشگاه دیگری برگزار شود و اگر در دانشگاه نشد، در مکان دیگری این فیلم را نمایش خواهیم داد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ماني IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    2 2
    دولت بزدلها !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس