کد خبر 711465
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
نظامیان سودانی

وزارت دفاع یمن از هلاکت ده‌ها نظامی سودانی در حمله اشتباهی جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد.

به گزارش مشرق، به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در پی حمله اشتباهی جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، در بخش المخا در غرب استان تعز ده‌ها تن از نظامیان سودانی و مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

تلاش مزدورران منصور هادی برای پیشروی به سمت پادگان خالد بن الولید در جنوب غرب استان تعز در جنوب یمن همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی برای پشتیبانی از پیشروی مزدوران منصور هادی ده‌ها بار حملات خود به پادگان خالد بن ولید را بمباران کردند.

در پی حمله ارتش و کمیته‌های مردمی به مواضع مزدوران رئیس‌جمهور فراری یمن به تپه القاضی در منطقه المخدره در بخش صِراوح در غرب مأرب در شمال شرق این کشور بیش از 20 تن از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بارها منطقه آل صبحان در بخش مرزی باقِم در غرب استان در شمال یمن را هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی گفت که در پی حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع نظامیان سعودی در جیزان، شماری از آن‌ها کشته و یا زخمی شدند.

سه نظامی سعودی به ضرب گلوله تک تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی در پایگاه‌های الفواز و المخروق و الشبکه در نجران از پای در آمدند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

بر اساس آمارهای سازمان ملل، بیش از 7400 نفر در جریان جنگ عربستان علیه یمن کشته و بیش از 40 هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    10 1
    باید انصارالله روحیه خود را بازیابد و با حملات شبانه و پاتک های شبانه شهر مخا را آازاد کند نباید انصارلله در روز فعالیت کند تا از حملات هوایی دشمن در امان باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس