رئیس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت از تست عملکردی موفقیت آمیز ماهواره نوید خبر داد.

به گزارش مشرق، آقای بلندی در همایش چشم انداز فعالیت های فضایی دانشگاه علم و صنعت در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه ماهواره نوید نخستین ماهواره دانشگاهی کشور است افزود: این ماهواره تست های سطح کیفی شامل تست های مکانیکی ، ‌حرارتی و نیز تست عملکردی را با نظارت کارشناسان سازمان فضایی با موفقیت پشت سر گذاشته است و به زودی برای تست سازگاری تحویل پرتاب گر می شود.

وی گفت: این ماهواره با وزن50 کیلوگرم به زودی در ارتفاع 275 تا 350 کیلومتری در مدار زمین قرار می گیرد.

بلندی افزود: ماهواره نوید هر90 دقیقه یک بار به دور زمین می چرخد و ماموریت های آن عکس برداری از سطح زمین با تفکیک تصویری400 متر ، انتشار پیام یامهدی در فضا و ارسال دمای30 نقطه از ماهواره به زمین با استفاده از سنسورهای حرارتی نصب شده روی ماهواره است.

وی با بیان اینکه همه قطعات این ماهواره در دانشگاه علم و صنعت طراحی ، ساخته و تست شده است گفت: تیم سازنده ماهواره نوید متشکل از60 نفر از استادان و دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه است.

رئیس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت در ادامه با بیان اینکه نمونه فضایی ماهواره ظفر علم و صنعت در دست اقدام است افزود: این ماهواره ، ماهواره پیشرفته عملیاتی است که عکس برداری رنگی از سطح زمین را با تفکیک80 متری برعهده خواهد داشت.

آقای بلندی گفت: ماهواره ظفر برای سال 91 در نوبت پرتاب است و پس از پرتاب در ارتفاع 500 کیلومتری در مداری دایره ای شکل قرار می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس