کره شمالی

اگر آمریکا به قلدرمآبی‌اش در قبال کره شمالی پایان ندهد، شاهد میلیون‌ها کشته نظامی و غیرنظامی، نابودی زیرساخت‌های کره جنوبی، سقوط بازارهای جهانی و نابودی اقتصاد بین‌الملل، و جنگ هسته‌ای خواهیم بود.

سرویس جهان مشرق - دانلد ترامپ یا نمی‌داند که در حال بازی با چه فاجعه‌ای است و یا می‌داند و می‌خواهد سنگ بزرگ نشان بدهد و زهره چشم بگیرد که آن هم احتمال بروز یک فاجعه را بالا می‌برد. کره شمالی با توجه به مواردی که در گزارش جاری به آن اشاره می‌شود، به هیچ وجه سر شوخی و یا اغماض با جاه‌طلبی‌ها و دخالت‌های تصرف‌طلبانه آمریکا را ندارد و هر آینه، اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در شبه جزیره کره می‌تواند این کشور را به این نتیجه برساند که برای دفاع از حقوق حقه خود دست به واکنش شدید و بسیار خطرناک بزند که ابعاد وسیع آن دامن‌گیر جامعه بین‌الملل خواهد شد. در نتیجه، با توجه به سقلمه‌هایی چون اعزام ناو به شبه جزیره کره شمالی، مشخصا و یقینا باید آمریکا را آتش‌افروز و مقصر فاجعه‌ای در آینده دانست که جبران آن خیلی بعید به نظر می‌رسد.

خاندان حکومتی کره شمالی دارای نظامی تلفیق یافته از مارکسیسم-لئونیسم و انقلاب فرهنگی مائو است. اندیشه «جوچه» (Juche) آنچنان بر جامعه کره شمالی و خاندان حکومتی سایه افکنده و در مغز و استخوان آنها نفوذ کرده که حاضرند همه چیز خود را برای بقای این اندیشه فدا کنند. اندیشه‌ای که منادی استقلال و خودکفایی در بالاترین حد خود آن است. فراموش نکنیم که مردم کره شمالی همان مردمی هستند که پیش از فروپاشی امپراتوری ژاپن در جنگ جهانی دوم، 4 دهه در قبضه سلطه و فرمانفرمایی ژاپنی‌ها بودند و به عنوان «کامیکازا» (خلبانان جانفشان ژاپن در جنگ جهانی دوم) دمار از روزگار آمریکا درآوردند. آنها به شدت به امپراتوری ژاپن وفادار بودند. اما پس از فروپاشی امپراتوری ژاپن و تشکیل دو کره، «کیم ایل سونگ» که پدربزرگ «اون» حاکم کنونی کره شمالی است، با اندیشه‌های خود معمار تفکر جوچه گردید که تا به امروز به قوت ادامه داشته و مردم این کشور برای این ایدئولوژی حاضرند جان خود را بدهند.

کره شمالی، عراق نیست. یگان عملیات رژیم این کشور با نیروی 30 هزار نفره، گارد جمهوری صدام نیست که با حمله آمریکا پا به فرار بگذارد. این واحدهای عملیات، در دم آماده هستند تا در زمان اضطرار از طریق تونل‌های زیرزمینی به قلب جمعیت کره جنوبی وارد شوند. کره شمالی، هم‌اکنون دارای دست کم 20 کلاهک هسته‌ای است. کوه‌های کره شمالی، میزبان زرادخانه‌های انواع تسلیحات و جنگ‌افزارهاست. وقتی «اوراق سفید 2016» کره جنوبی و یا اظهارات «آبه» نخست وزیر ژاپن در 13 آوریل 2017 نشان از امادگی بیش از اندازه کره شمالی دارد، باید هم رهبر این کشور در مقابل ترامپ و آمریکا سینه سپر کرده و آن را هیچ انگارد. کیم جونگ اون، به خوبی می‌داند که آمریکا جرات حمله به این کشور را ندارد. رهبران کره شمالی با هیچکس شوخی ندارند. درست در سال 1968 بود که ناو جنگی USS Pueblo وارد آبهای شبه جزیره کره شد و در ان زمان کیم ایل سونگ در یک اقدام کاملا جدی، آن ناو را مورد حمله قرار داد و تمامی 82 پرسنل آن کشته شدند. در آوریل 1969 وقتی پرزیدنت «لیندون بی جانسون» در مرداب ویتنام گرفتار شده بود، هواپیمای شناسایی خود را رهسپار دریای ژاپن کرد که توسط هواپیمای میگ 21 کره شمالی از پا در آمد و همه31 سرنشین آن مردند. در سال 1976 و در زمان عقب‌نشینی آمریکا از ویتنام، کره شمالی دو افسر جاسوس ارتش آمریکا را کشت تا بار دیگر به آمریکا اخطار داده باشد. بدین ترتیب، سیاست استقبال از خطر حتی در صورت واکنش احتمالی آمریکا در قاموس رفتار نظامی و سیاسی کره شمالی نسبت به این کشور قرار گرفت و تا به امروز ادامه داشته است.

«کیم ایل سونگ» پدربزرگ «کیم جونگ اون»

طبق اطلاعاتی که «تائی یونگ هو» -معاون سابق سفیر کره شمالی در لندن و جاسوس و خائن فعلی- در مصاحبه با شبکه CBS آمریکا در تاریخ 17 فوریه 2017 به غربی‌ها داد، به هیچ وجه نباید آنچه که در درون ذهن کیم جونگ اون می‌گذرد را دست کم گرفت. وی در گفتگو با BBC‌اظهار داشت: «اکیدا تاکید می‌کنم که کره شمالی را تحریک نکنید. اون، به محضی که بفهمد اساس حکومت‌اش در خطر قرار دارد، آمریکا و غرب را هدف می‌گیرد و آنگاه شاهد فاجعه‌ای بزرگ خواهیم بود».

تائی یونگ هو

هم‌اکنون کره شمالی دارای موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد جهت هدف قرار دادن کره جنوبی و ژاپن در صورت هر گونه شیطنت و تخطی از سوی آمریکا و یا آنهاست. جدیدترین موشک میان‌برد کره شمالی قادر به هدف‌گیری «گوآم» است و اگر حکومت «کیم جونگ اون» در اثر شیطنت‌های همسایگان و حامی بزرگ آنها عصبانی شود، عواقب مخرب آن می‌تواند دامنگیر شهرهای زیبای ژاپن و کره جنوبی شود.

اما صرفنظر از بحث موشک‌های کوتاه و میان‌برد، این موشک‌های دوربرد هستند که می‌توانند دردسر عظیم را برای آمریکا به ارمغان بیاورند. دولت کره شمالی قویا به دنبال دستیابی به موشک‌های بالستیک قاره‌پیماست و اگر تا چندی دیگر به آن دست یابد، در یک اقدام تلافی‌جویانه قادر به نشانه‌گرفتن لس آنجلس خواهد بود. هم‌اکنون، 28 هزار پرسنل نظامی آمریکا به همراه خانواده‌هایشان در کره جنوبی مستقر هستند. حال، باید گفت که عملیات تخلیه شهروندان آمریکایی از کره شمالی و ژاپن تصور را کنیم با دو وضعیت روبروست: اول اینکه درصد فرار و گریز این حجم از شهروندان از یک حمله شیمیایی توسط کره شمالی بسیار کم است. دوم اینکه، با شروع عملیات تخلیه حجم عظیمی از ترافیک سفرهای هوایی و زمینی آغاز می‌شود و در کمترین سطح موجود، بازار سهام کره جنوبی با صورت بر زمین می‌خورد.

قربانی دیگر این شیطنت امروز آمریکا، جامعه بین‌المللی است. در دهه 1950 که جنگ بین دو کره صورت گرفت، آسیا همچون امروز که تبدیل به موتور اقتصادی تجارت جهانی شده نبود. وقتی موشک‌های کره شمالی پا به گوآم بگذارند، عملا انبارهای عظیم تجارت چین و دیگر تولیدکنندگان آسیایی دچار بحران می‌شود و حاملان محموله‌های عظیم محصولات، جرات در ریسک قرار دادن کالاهای خود به دلیل خطر بحران به وجود آمده را نخواهند داشت. به مجردی که آمریکا دست به حمله موشکی و یا اقدام نظامی علیه کره شمالی بزند، چین ترجیح خواهد داد که از شریک و متحد قدیمی خود حمایت نماید و عملا با قرار کرفتن در مقابل بلوک غرب و با توجه به اقتصاد قدرتمندش، اقتصاد جهانی را دچار اختلال خواهد کرد. چین در سال 1950 وارد جنگ دو کره شد چرا که احساس کرد که امنیت و تمامیت‌ ارضی‌اش در خطر است. لذا، هر گونه ورود به قضیه جنگ احتمالی دوم و دفاع از کره شمالی برایش توجیه دارد.

طبق آمار سال 2000 وزارت دفاع آمریکا، تلفات این کشور در جنگ دو کره 33 هزار و 651 نفر بود. چین هم در آن جنگ بین 132 هزار تا 400 نفر شامل یکی از پسران «مائو تسه تونگ» -رهبر وقت چین- را از دست داد. بریتانیا، ترکیه، کانادا، استرالیا، و فرانسه نیز روی هم رفته بین 3 تا 4 هزار نیرو از دست دادند. در حدود 2 میلیون نظامی و شهروند کره‌ای {شامل هر دو کره} نیز کشته شدند. جنگ کره، برای آمریکا 20 میلیارد دلار و برای چین 2.5 میلیارد دلار هزینه و خسارت در بر داشت.

حتی جان بولتون جنگ‌طلب هم متوجه خطر تحریک کره شمالی و اقدام تلافی‌جویانه آن شده است و به شدت تاکید بر کنترل کره شمالی از طریق راه حل دیپلماتیک و چین دارد

حالا اگر آمریکا به قلدرمآبی‌اش در قبال کره شمالی پایان ندهد، باید منتظر یک جنگ دیگر با بیش از 2 میلیون کشته از شهروندان دو کره، بیش از 50 هزار کشته از نیروهای آمریکایی، انتقال عظیم بخش قابل توجهی از جوانان آمریکایی برای مشارکت در جنگ بیرون از خانه، نابودی دهشتناک زیرساخت‌های کره جنوبی، سقوط بازارهای جهانی و نابودی اقتصاد، ورود چین به عرصه جنگ و نهایتا حمله شیمیایی و جنگ هسته‌ای طرفین با یکدیگر با ابعاد بسیار وسیع منطقه‌ای و جهانی باشیم.


منابع:

http://nationalinterest.org/feature/armageddon-the-devastating-consequences-second-korean-war-20187?page=2
http://www.dailystar.co.uk/news/latest-news/605994/usa-vs-north-korea-trump-strike-nuclear-sites-world-war-3-latest-news-kim-jong-un-china

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    به این میگن اقتدار ،انوقت در ایرا یک عده غرب زده می گویند سلاح موشکی نیاز نداریم
    • ماني IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      46 8
      ياد اون مرحوم افتادم كه ميگفت: دنيا دنياي موشك و ... نيست،دنياي عقلانيت و... است!!!!!!!!!
    • مجید IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      1 1
      اون عده مثل اربابشون تفکرشون هم ان شاالله میره زیر خاک تولید قدرت از درون نظام فقط احمق ها هستن که قدرت رو در تعامل با جامعه جهانی میدونن بخدا اگه قدرت موشکی سپاه نبود اگه قدرت پدافندی قرارگاه خاتم ارتش نبود اگه روحیه جهادی ارتش و سپاه نبود و اگه اکثریت ایرانیهای ناموس پرست نبودن آمریکا صد بار خاک ایران رو توبره کرده بود و امثال خاتمی و هم فکراش با ریش تراشیده و کروات باید پادویی آمریکاییهارو می کردن
  • محسن IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    کل قانون اساسی کره شمالی حماقته :)))) چی میگین شماها چاپ نمیکنی؟؟؟؟ به.....
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      46 9
      مهندس یعنی الان شما کل قانون اساسی کره شمالی رو خوندی !
    • روح الله IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      14 0
      خوب بلدی بسوزی غریزده
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      10 0
      ظاهرا شما از اونایی هستی که میگن دنیا دنیای عقلانیته نه موشک! درسته؟
  • سبز IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    ما نباید اجازه بدیم کره تنها باشه اگر جنگ بشه باید وارد جنگ بشیم کره هم باید بمب اتم در اختیار ایران بگذارد اسرائیل را نابود کنیم و آمریکا را یکبار برای همیشه سر جایش بنشانیم. موشک قاره پیمای اتمی اولویت ایران و کره باید باشد نیویورک باید هدف اصلی ما باشد
    • حمزه IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      36 9
      مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل آره همینه
    • حسام IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      1 1
      چاییتو بخور بابا
  • ناشناس IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    23 15
    همه ش شوس سیاسیه،جدی نگیرید
  • دکتر قلی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    10 38
    چاره ما اینه بمب اتم درست کنیم از ترکیه شروع کنیم به بمب اتم زدن تا اروپا بعدش یه دو راهی میشه سمت راست بمب تا چین سمت چپ بمب اتم از ایسلند تا خود آمریکا و در آخر چند تا هم به اسرائیل بزنیم حساب کردم 25 تا بمب اتم میخوایم
    • صادق IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      25 2
      تو میدون شوش می فروشن برو همین الان بگیر یه ده تا هم برا من بگیر با همسایه مون مشکل دارم میخوام چد تابزنم بتروکومش
    • داداچ IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      27 4
      داداچ فیلم هندی زیاد می بینی؟ از ترکیه شروع کنیم بزنیم تا اروپا؟ حتی اگر توانش رو هم می داشتیم نباید چنین می کردیم مگر ما آمریکای وحشی هستیم؟
    • روح الله IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      1 3
      مرگ بر امریکای شغال
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      1 1
      اول از خونه خودتان شروع کن
    • علی۱۰۸۰ IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      2 0
      آباد بشید الهی، خخخخخخخ مردیم از خنده
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    33 5
    من نمیدونستم پس این کره سابقه کشتن آمریکایی ها رو داره. ایول داره بخدا
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    17 9
    من میگم این یارو جاسوسه رو خودشون از قصد هولش دادن اون سمت
    • حسین IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      7 3
      دقیقاً منم همین نظرو داشتم
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    23 5
    بخدا قیافه این یارو "اون" داد میزنه که دیوونه س . سر به سر این نزارین
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    15 33
    مشرق نيوز باز چي زدي خب اگر کره شمالي بخواد بمب اتم بزنه سامانه موشکي تاد کشکه؟تازشم اگر جنگ اتمي رخ بده کل کره شمالي با 3بمب اتمي امريکا بخار ميشه,
    • روح الله IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      2 0
      زیاد داری میسوزی
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      1 0
      آره کشکه. چون حداکثر 90 درصد موشکها را مهار می کند. کافیست صد تا موشک برند تا چند تایی به آمریکا بخورد. تازه آمریکا است که ترسو است نه کره شمالی. اگر یک بمب معمولی هم در آمریکا بیفتد بیشتر مردمش سکته می کنند.
    • میلیتاریست IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      1 0
      حرف از تاد نزن که خندم میگیره . کره این همه موشک های برد کوتاه در اختیار داره فقط اگه 3 تاش به رادار تاد شلیک بشه بالخره یکیش میخوره و تاد از عملیاتی بودن میفته اگه کره بخواد با همین تاکتیک به مقابله با تاد برخیزد مطمئنا با مدیریت صحیح در عرض 1 برع تا نیم ساعت کل سیستم پدافندی زد موشکی مختل میشه فقط ای کاش کره سامانه ی موشکی زد ماهواره داشت اون وقت دو سوم حملات امریکا رو ازش میگرفت
    • ناشناس IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      2 0
      اگر جنک اتمی رخ بده کره شمالی میزنه امریکا را پر پر میکنه کره شمالی که عراق و افغانستان و لیبی نیست .
    • حسن IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      5 0
      شما که میفهمی یه نگاهی به تاریخ بنداز برو جنگ دو کره رو مطالعه کن بعد بیا نظر بده انگار بازی رایانه ای زیاد انجام میدی؟؟؟؟؟
    • ناشناس IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      1 0
      اینقدر فیلم هالیوودی نگاه نکن، چین و روسیه هم طرف کره شمالی هستند، در ضمن از کی تا حالا سامانه موشکی تاد علیه حمله اتمی عمل کرده؟!!!!!!! پس بهتره بگیم خودت چی زدی، هر چی زدی، جنسش تقلبی بوده داداش.
  • حمید IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    3 0
    به شما خیال باف ها میگم: بمب های اتمی آمریکا رو یادتون رفت. سگ ترین قدرت هوایی و دریایی دنیارو هم یادتون رفت!!!!
  • بهداد IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    2 0
    دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید . ما ایرانیا خوشمون میاد از اینکه همه چی رو هالیوودی ببینیم و فرض کنیم . چه جنگی چه کشکی قدرتهای بزرگ بده بستوناشونو کردن الانم آمریکااییها و روسها دارن جنگ افزارهای قرن بیستمی که هزینه نگهداریشون زیاده رو به ما و امثال ما میندازن خودشون آپدیت میکنن . از خدا فقط صلح میخوام برای همه خیلی از ماها حس تصویر سازی کودکان و زنان و مردمان جنگ زده رو هم نداریم چه برسه به تجربه یک روز در وضعیت جنگی زندگی کردن رو . خدا به دکتر روحانی و تیمش قوت بده . مسئله ترس نیست مسئله استفاده از موهبت الهی عقل هستش که خیلی ها که جنگ سالار مینامندشان ندارند . همین اطرافیان خودتونو بزارید تو تصاویر امروز حلب حستونو بنویسید ما هم بدونیم چند چندین . یا علی
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    1 0
    بس کنید چرا دارید الکی الکی شر بپا می کنید؟
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    2 4
    24 ساعته کره شمالی با خاک یکسان میشود گرچه به آمریکا هم خساراتی وارد میشود
  • پرویز DE ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    1 0
    داداش سبز ، یک کمی رحم داشته باش ، شما ببخشید آمریکا رو ، ولی دوستانه میگم همیشه هم اینجور حرفها بخاطر مرغوبیت جنس نیست چون شنیدم فرص زیاد توش میزنند ، مواظب خودت باش داداش
  • مجید IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    1 0
    بمب اتم سنگ بزرگه که نشونش نزدنه ،عوارضی که استفاده از اون داره اون قدر زیاده که ضررش برای استفاده کننده بیشتره،جنگ سر قدرت و پول وحمله ای که اقتصاد خراب کنه، پول رو فراری بده ،افکار عمومی رو بر ضدت تشکیل بده و همه چیز منطقه فتح شده رو از بین ببره (کشاورزی صنعت وحتی نسل افرادی که غرب میخواد ازش بهره کشی کنه)فقط توصیه ها به ترامپ اینه توی نمایشش زیاده روی نکنه
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    1 0
    خاک تو سر دنیایی که همه با هم دعوا دارن
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    1 2
    شاید رهبر فعلی کره شمالی ادم خود غربی ها باشه تا به بهانه کره شمالی نیروها و تجهیزات رو برای حمله به روسیه به نزدیکترین مکان انتقال بده
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    2 0
    نابودی زیرساختهای ژاپن و کره جنوبی ، عمق آرزوها و رویاها و چیدمان سیاستمداران آمریکا همین است.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      1 0
      درسته بعدش هم یه طرح مارشال دیگه وسالها بدهی به آمریکا
  • ناشناس IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    4 0
    کره شمالی ثابت کرده که امریکا طبل توخالی بیش نیست و هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    1 0
    پوتین و دمپایی و این و اون و ترامپ و ترومپت همشون با هم رفیقند . بازی را ه انداختند تا سر اروپا و خاورمیانه را گول بمالند و کاسبی کنند . بمب اتم چیه کشک چیه پشم چیه ..... !!!
  • ا IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    0 2
    اتفاقا ضعیفتر هم هست. شروع کننده جنگ اگه آمریکا باشه جوری می زنه که نفهمد از چپ خورده یا راست. فقط می‌مونه بمب اتم که موشکی که به آمریکا برسه نداره. مگه اینکه نگران کره جنوبی باشیم
  • GB ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    0 1
    بالاخره یکروز باید به حساب کشورهایی که خود را تافته جدا بافته می دانند رسید نمیتوان دست روی دست گذاشت هر چند جنگ خوب نیست اما در شرایط ناچاری لازم است .
  • US ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    2 0
    مورد توجه غرب پرستان عزیز اگر کمی در تاریخ دقت کنید, خواهید دید که غرب، از زمان قبل از رومیها، با ایران و ایرانی دشمن بوده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس