کد خبر 710480
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۲
ارتش امریکا

در حالی که نیروی زمینی ایالات‌متحده آمریکا، شاهد افزایش حساب جعلی فرماندهان ارشد است، نیروهای این ارگان نظامی، می‌توانند هدف جرائم سایبری قرار گیرند.

به گزارش مشرق، کلاه‌برداران سایبری با استفاده از داده‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام، به ایجاد حساب‌های کاربری جعلی می‌پردازند.

داون دانکرلی (Dawn Dunkerley)، رئیس واحد تجهیزات فرماندهی سایبری، در این مورد می‌گوید: «به دست آوردن اطلاعات در مورد افراد، از طریق فضای مجازی، برای شیادان اینترنتی، کاری بسیار آسان به شمار می‌رود و این امر، به مشکلی عمیق برای نیروهای مسلح ایالات‌متحده بدل شده است.»

در حال حاضر، نیروهای ارتش آمریکا، در صدر لیست مجرمان سایبری قرار دارند. بر اساس گزارش فرماندهی تحقیقات جرائم آمریکا (CID)، شهروندان بسیاری در سراسر جهان، قربانی مجرمان سایبری با هویت جعلی نیروهای ارتش این کشور شده‌اند.

کریس گری (Chris Grey)، سخنگوی این واحد نظامی، معتقد است که نیروهای مسلح آمریکا، در این کشور، از احترام و اعتبار بالایی برخوردارند و همین امر، سبب می‌شود که کلاه‌برداران سایبری، با استفاده از هویت این قشر، به تحریک احساسات و عرق ملی قربانیان خود، بپردازند.

انواع شایع کلاه‌برداری‌ها، درخواست پول برای هزینه‌های حمل‌ونقل، هزینه‌های ارتباطی، روند ازدواج و هزینه‌های پزشکی را شامل می‌شود. فرماندهی تحقیقات جرائم آمریکا در هشدارهای خود به شهروندان این کشور، ایمیل‌های اختصاصی نیروهای حاضر در ارتش را یکی از بهترین راه‌های حصول اطمینان از صحت هویت این افراد، اعلام نمود.

منبع: سایبربان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس