کد خبر 710391
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
باکو

همزمان با گسترش موج اعتراضات علیه تخریب مساجد تاریخی در «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان، «مجمع روحانیون» و حزب «اسلام» این کشور با صدور بیانیه‌های جداگانه به این اقدام واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق،این روزها شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان صحنه حوادثی است که از تخریب برخی مساجد تاریخی حکایت دارد.

روز سه‌شنبه، ۲۲ فروردین‌ماه، مسجد تاریخی «حاج عبدالرحیم بیک» واقع در محله «سُوِتیسکی» (نریمان نریمان‌اف) شهر باکو، به بهانه قرارگرفتن در محدوده طرح‌های عمرانی شهرداری تخریب شد.

شهرداری باکو و عوامل اجرایی، دیروز نیز قصد تخریب مسجد تاریخی «حاج جواد» را داشتند که به دلیل اعتراضات مردمی و مراسم اعتکاف جمعی از جوانان در داخل مسجد فعلا از این کار به طور موقت صرف نظر شد.

حزب اسلام جمهوری آذربایجان، در اعتراض به این موضوع با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به اعلام سال همبستگی اسلامی در این کشور اقدامات صورت‌گرفته برای تخریب مساجد را مغایر با شعارهای دولت جمهوری آذربایجان دانست.

مجمع روحانیون جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب که موج اسلام‌هراسی در این کشور روز به روز در حال افزایش است، تأکید کرد: مجمع روحانیون آذربایجان، این اقدام مغرضانه را بر خلاف ارزش‌های دینی و معنوی کشور دانسته و یادآور می‌شود مسجد خانه خدا است و این قبیل رفتارها در خور اماکن عبادی نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رسول ایران ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    22 5
    الهام تن لش اف.....
  • کارشناس IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    32 6
    این خاندان شیطانی الهام باید ریشه کن شود باید یک انقلاب را حمایت مالی نمود. باید جوانان این کشور رادیو داشته باشند جمهوری اسلامی بدهد همانطور که فرانسه به امام خمینی داده بود
  • علی IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    7 19
    خوب الان تو خود ایران وقتی طرحهای عمرانی به مسجد میخوره تخریبش میکنند البته یکی دیگه رو تو اون نزدیکی میسازند اونا هم شاید چنین کاری بکنند
    • amir IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
      13 1
      عزیزم میگه مساجد تاریخی نه هر مسجدی!!! اگه این طور بود که الان 33 پل یا هر مکان دیگری ولو مسجد باشه تخریب بشه بخاطر جاده؟؟؟
  • ایرانلی IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    45 2
    کثیف تر از حکومت باکو در دنیا فقط حکومت اردوغانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس