کد خبر 710371
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
پرچم افغانستان

وزیر دفاع افغانستان با وجود اعلام قبلی مرکز رسانه‌های حکومت افغانستان، در کنفرانس مشترک با فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو حضور نیافت تا به پرتاب بمب بزرگترین بمب آمریکا به ولایت ننگرهار پاسخ دهد.

به گزارش مشرق، «عبدالله حبیبی» وزیر دفاع افغانستان در کنفرانس مشترک با ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در این کشور حضور نیافت.

این در حالی است که روز گذشته مرکز رسانه‌های حکومت افغانستان اعلام کرده بود، ژنرال حبیبی و ژنرال نیکلسون امروز جمعه کنفرانس مشترک خبری برگزار می‌کنند.

در این کنفرانس مشترک قرار بود درباره استفاده از بزرگترین بمب غیرهسته‌ای آمریکا در شهرستان اچین در شرق افغانستان توضیح ارائه شود.

ژنرال «جان نیکلسون» در این نشست اظهارداشت که استفاده از «مادر بمب‌ها» علیه داعش در ولایت ننگرهار با هماهنگی حکومت وحدت ملی صورت گرفته است.

وی افزود: تلفات غیرنظامی از این منطقه گزارش نشده است، زیرا منطقه هدف قبلا تخلیه شده بود.

خبرنگاران افغان در این نشست چهار پرسش مهم را مطرح کردند که ژنرال نیکلسون جوابی نداشت.آیا استفاده از بزرگترین بمب آمریکا در شهرستان اچین لازم بود؟ نظر شما درباره محکومیت این انفجار توسط حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان چیست؟ آیا استفاده از این بمب پیامی برای قدرت نمایی در منطقه بوده است؟ آیا این حمله یک روز پس از نشست صلح افغانستان در مسکو ارتباطی به این اجلاس دارد؟ چهار پرسش خبرنگاران افغان بود.

از سوی دیگر، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به استفاده آمریکا از بزرگترین بمب این کشور اعلام کرد که این حمله نقض آشکار حاکمیت ملی، سرزمین و محیط ‌زیست افغانستان است.

حکومت وحدت ملی افغانستان از این حمله استقبال کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    6 1
    این اگه واقعا ژنرال بود که الان حال و روز افغانستان این نبود!!
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    0 0
    در اعتراض به نقض حاکمیت ملیشون اجازه داده ژنرال امریکایی تنهایی در نشست خبری تو خاک خودشون شرکت کنه؟خخخخ عجب واکنشی کسی ازین کارا میکنه که کشورش در اشغال نباشه.دیگران براشون تایین تکلیف نکنن همین فردا از سمتش برکنار میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس