کد خبر 709526
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
پرچم روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هدف پنتاگون از حمله موشکی به پایگاه هوایی در سوریه، تضعیف توان نظامی ارتش این کشور و اطمینان از پیروزی ترویستها بود که این هدف حاصل نشده است.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرهنگ "ایگور کوناشینکوف" سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه در تفسیر اظهارات مقامات پنتاگون در مورد موثر واقع شدن حمله موشکی نیروهای آمریکایی به پایگاه هوایی «الشعیرات» سوریه که ۲۰ درصد از توان هوایی آن را نابود کرده، اعلام کرد که تنها توضیح منطقی در مورد اهداف راهبردی پنتاگون در سوریه، تلاش برای تضعیف توان بالقوه نظامی ارتش سوریه است.

این مقام نظامی روس گفت: «سخنان شنیده شده از وزارت دفاع آمریکا حاکی از این است که ظاهرا حمله موشکی آنها به پایگاه هوایی الشعیرات، بسیار موثر واقع شده است. البته باید گفت که چنین تفسیری فقط برای افکارعمومی آمریکاست و مسلما این توجیه برای متخصصان قابل قبول نیست. اولا، باید یادآور شد که همه اهداف موشک‌های کروز آمریکایی توسط تصاویر ماهواره ایی و دستگاههای فرودگاههای نظامی بطور دقیق مورد مطالعه قرار گرفته است. در ثانی، خود اهداف بصورت عمده از لحاظ اندازه و دامنه آن نسبت به وسعت منطقه پایگاه و ساختارهای آن بسیار بزرگ تعیین شده بودند.

وی معتقد است: «به همین دلیل اگر ۵۹ موشک کروز «توماهاک» از فاصله صدها مایلی شلیک نمیشد و صرفا از جو زمین به این پایگاه شلیک می‌شد، اثربخشی این حمله، چه از لحاظ هزینه آن که بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار بوده و چه از لحاظ ضربه اصابت شده، برابر بود. »  

 کوناشینکوف تاکید کرد: «ضمن اینکه تنها توضیح منطقی از راهکار مورد نظر پنتاگون برای این اقدام را باید تضعیف توان بالقوه نظامی ارتش سوریه و اطمینان یافتن از پیروزی گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره در بخشهای جنوبی سوریه دانست. البته در این راستا نیز آنها به هیچ نتیجه قابل توجهی دست نیافتند. نیروهای دولتی همچنان به آزادسازی مناطق جدیدی از کشورشان از دست تروریستها ادامه می دهند. »

سخنگوی وزارت دفاع روسیه یادآور شد: «برای مقایسه باید گفت: در جریان عملیات ضدتروریستی در سوریه، نیروهای نظامی روسیه تا به امروز ۱۲۸ موشک کروز شلیک کرده‌اند که اهداف این موشکها از لحاظ جغرافیایی "بسیار دقیق و حساس" بوده و بیش از ۷۴ تاسیسات مهم متعلق به تروریستها، از جمله مراکز تجمع نیروها، انبارهای بزرگ مهمات و تسلیحاتی و تاسیسات نظامی متعلق به آنها نابود شده است. ضمن اینکه در هر مورد از این حملات، اهداف کاملا مشخصی در راستای حمایت هوایی از نیروهای ارتش سوریه و یا نابودی گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره، دست یافته شده  و تمامی اهداف در نظر گرفته شده منهدم و تروریستهای زیادی نابود شده اند. »

لازم به یادآوری است که هفته گذشته نیروهای نظامی آمریکایی به دستور "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری این کشور  ۵۹ موشک کروز از نوع «تام هاک» را به سمت یک پایگاه هوایی ارتش سوریه در استان حمص این کشور شلیک کردند. مقامات واشنگتن این حمله را پاسخ به دولت سوریه به خاطر حمله شیمیایی ۴ آوریل به منطقه مسکونی در استان ادلب نامیدند.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، در این تاریخ نیروی هوایی سوریه تاسیسات متعلق به تروریستها را در نزدیکی شهر خان شیخون هدف قرار دادند که در آنها مهمات حاوی مواد سمی و شیمیایی نگهداری می‌شد که از عراق وارد خاک سوریه شده و در حمله شیمیایی تروریستها به شهر حلب مورد استفاده قرار گرفته بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک ترک IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
    1 0
    در مقابل روسیه چه غلطی کردباید جواب دندانشکنی به این کشور داده می شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس