کد خبر 709394
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۶
خانواده ترامپ

رسانه‎های آمریکایی معتقدند که خانواده دونالد ترامپ در پی ورود به کاخ سفید، قصد دارند از این موقعیت در راستای منافع تجاری خود استفاده کنند.

به گزارش مشرق، رسانه‎های آمریکایی گزارش دادند: اسنادی به دست آمده است که نشان می‌دهد خانواده دونالد ترامپ در پی ورود به کاخ سفید، قصد دارند از این موقعیت در راستای منافع تجاری خود استفاده کنند.
 

یکی از مشاوران ارشد سابق کاخ سفید می‌گوید: مانند «کیم کارداشیان» که از یک برنامه تلوزیونی در راستای اعتبار بخشیدن به نام خود استفاده کرده است، خانواده ترامپ نیز از ریاست جمهوری وی در راستای برنامه‌های تجاری و منافع شخصی خود استفاده می‌کنند.
این مقام سابق کاخ سفید در حالی این سخنان را گفته است که اسناد به دست آمده نشان می‌دهد «ملانیا ترامپ» در پی ورود به کاخ سفید قصد دارد از این موقعیت و اعتبار خود استفاده کرده و کسب و کار چند میلیون دلاری راه‌اندازی کند.

این اسناد همچنین نشان می‌دهد که او از شرکت‌هایی که با نام تجاری وی فعالیت می‌کرده‌اند نیز دست نکشیده و همچنان به فعالیت خود در آنها ادامه می‌دهد.


مقامات ارشد آمریکا درباره این اقدام ملانیا ابراز نگرانی گرده و اعلام کرده‌اند که به نظر می‌رسد ملانیا قصد دارد از یک موقیت بالای سیاسی که تنها اختصاص به امور سیاسی دارد استفاده شخصی ببرد و در راستای منافع خود از این موقعیت سوء استفاده کند.

«نورمن ایسن» از مشاوران ارشد باراک اوباما در کاخ سفید در این باره می‌گوید: خانواده ترامپ از کاخ سفید در راستای منافع خود و گسترش کسب و کار و تجارت استفاده می‌کنند.

این در حالی است که سخنگویان کاخ سفید در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالاتی که درباره این اقدامات بانوی اول پرسیده شده، هیچگونه اظهار نظری نکرده‌اند.


«اسکات امی» از مقامات واشنگتن نیز در این باره می‌گوید: اقدام ملانیا ترامپ نمونه دیگری از اقدامات خانواده ترامپ در کاخ سفید است که خط و مرز میان منافع شخصی و امور سیاسی کاخ سفید را به هم می‌زنند.

«ریچارد پینتر» مشاور «جرج بوش» در کاخ سفید نیز در این باره اظهار نظر کرده و می‌گوید: اقدامات ترامپ در این راستا نقض آشکار قوانین و سوء استفاده از موقعیت سیاسی در راستای منافع شخصی است.
 

ریچارد پینتر و اسکات امی دو عضو گروهی از کارشناسان حقوقی هستند که دونالد ترامپ را به دلیل نقض قانون اساسی آمریکا و دریافت هدیه و پول از کشورهای دیگر متهم کرده‌اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس