دیدار پسر ملک سلمان با ترامپ

30 قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ به وزرای خارجه و دفاع، ضمن ابراز نگرانی درباره فروش احتمالی بمب‌های هدایت شونده به عربستان سعودی خواستار توضیحات بیشتر وزرا شدند.

 به گزارش مشرق، در حالی که حمایت‌های آمریکا از حملات نظامی عربستان سعودی به یمن ادامه دارد، تعداد اندکی از قانونگذاران آمریکایی درباره احتمال فروش بمب‌های هدایت شونده توسط واشنگتن به ریاض ابراز نگرانی کرده‌اند.

از ششم فروردین ماه سال ۱۳۹۴ عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از چند کشور متجاوز، حملات به یمن را آغاز کرد و از آن زمان، حملات همه جانبه به یمنی‌ها همچنان ادامه دارد.

با وجود تلفات گسترده غیرنظامیان یمنی و توسل عربستان سعودی به حملات کور و همچنین اعتراف ریاض به استفاده از تسلیحات ممنوعه از قبیل بمبهای خوشه‌ای، حمایتهای آمریکا از سعودی‌ها ادامه دارد.

با شدت گرفتن تلفات غیرنظامیان در یمن و تشدید فشارهای بین‌المللی به امریکا بود که در سال گذشته میلادی، دولت باراک اوباما طرح خود برای ارسال و فروش بمبهای هدایت شونده به عربستان سعودی را به تعویق در بیاورد.

اما با روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ، خبرها حاکی از طرح او برای ازسرگیری فروش این تسلیحات به عربستان سعودی حکایت دارد.

به گزارش رویترز، با افزایش گمانه‌زنی‌ها در این باره، تعداد اندکی از قانونگذاران آمریکایی شامل ۳۰ نفر، نامه‌ای به وزرای خارجه و دفاع نوشته و خواستار توضیح آنها شدند.

در این نامه که روز جمعه هفته گذشته ارسال اما خبرش روز دوشنبه(دیروز) رسانه‌ای شد، آمده است: «همانطور که می‌دانیددولت قبل به دلیل نگرانی درباره تلفات گسترده غیرنظامیان و نامارآمدی قابل ملاحظه نیروی هوایی سلطنتی عربستان سعودی در هدف قرار دادن اهدافش، در دسامبر ۲۰۱۶ تصمیم به توقف طرح فروش بمبهای هدایت شونده به عربستان سعودی گرفت».

در ادامه این نامه که اکثر امضا کنندگان آن دموکرات هستند، تاکید شد: «اما با توجه به گزارشهای خبری اخیر، وزارت خارجه اکنون مسیر عکس را در پیش گرفته و تعلیق فروش بمبهای هدایت شونده را برداشته است».

۳۰ قانونگذار آمریکایی خواستار توضیح وزرای خارجه و دفاع آمریکا درباره گزارشهای خبری در این باره شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس