بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان

اختتامیه نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، جمعه اول اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مشرق، این جشنواره بر اساس نیازسنجی بنیاد در خصوص بهبود و هدفمندی بیش‌تر فعالیت‌های ادبی کشور و با اعلام فراخوان از دی‌ماه سال گذشته و با شرکت 170 انجمن ادبی از سراسر کشور آغاز شده است.

نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، روزهای 30 و 31 فروردین با برگزاری یک دوره‌ آموزشی شامل سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها و تریبون‌های آزاد با حضور مسئولانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سخنرانی و کارگاه شاعران و نویسندگان کشورمان، همراه خواهد بود. این کارگاه‌ها با هدف ارتقای سطح  برنامه‌ریزی انجمن‌های ادبی در روند فعالیت این انجمن‌ها برگزار می‌شود.


همچنین آیین اختتامیه این جشنواره روز جمعه اول اردیبهشت با حضور رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وی برگزار خواهد شد. اعلام برنامه‌های برتر‌ انجمن‌های شرکت‌کننده در این جشنواره و اعطای جایزه به آنان، رونمایی از پایگاه تخصصی نقد شعر (وابسته به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان) و تقدیر از پژوهشگران و پیشکسوتان عرصه انجمن‌های ادبی از برنامه‌های آیین اختتامیه این جشنواره خواهد بود.


مرحله نخست داوری طرح‌های ارسال شده از سوی انجمن‌های ادبی شرکت‌کننده در این جشنواره توسط کارشناسان بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان انجام شده و هیأت داوران جشنواره، در حال انجام داوری نهایی طرح‌ها هستند.
انجمن‌های ادبی استان‌های خراسان جنوبی، همدان و گلستان، بیشترین تعداد شرکت‌کننده در نخستین دوره این جشنواره را تشکیل داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس