کد خبر 708597
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴
صفار هرندی

همه کاری که دو جبهه حق و باطل انجام می‌دهند در کلمه تغییر خلاصه می‌شود اما هرکسی با یک هدف به تغییر می‌نگرد. خود انسان‌ها باید تغییر را در خود به وجود بیاورند و مردم باید برای قسط و عدالت قیام کنند.

به گزارش مشرق، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این حرف مضحک است که در شرایط کنونی کسی بگوید حقوق من اضافه شود اما باور کنید یک نفر از مدیران اعلام کرده بود که حقوق من از 100 میلیون باید به 200 میلیون تومان افزایش یابد.


محمدحسین صفارهرندی عصر امروز در جلسه گرامیداشت هسته‌ای در مسجد قبا مشهد اظهار داشت: عصر ظهور و قیام حضرت حجت(عج) در روایتی از ائمه آمده که وقتی شرایط حاکم به گونه‌ای باشد که مسیر مبتنی بر هوا نفسانی طراحی شده و حرکت این سمت است. حضرت دست به تغییر بزرگی می‌زند و مسیر را تغییر می‌دهد و خواسته‌ها را بر مسیر هدایت مبتنی می‌کند.

وی تصریح کرد: همه کاری که دو جبهه حق و باطل انجام می‌دهند در کلمه تغییر خلاصه می‌شود اما هرکسی با یک هدف به تغییر می‌نگرد. خود انسان‌ها باید تغییر را در خود به وجود بیاورند و مردم باید برای قسط و عدالت قیام کنند. همه حرکت اولیا خداوند در کلمه تغییر از مسیر بحرانی به سوی هدایت خلاصه می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر به دور و بر خود نگاه کنیم می‌بینیم که برخی از مسائل متاثر از هوای نفسانی بوده که در ادامه به یک رویه تبدیل شده و اگر چشم باز کردیم و دیدیم که قدرتمندان جهان در چشم ما به خدا تبدیل شده‌ و خدای واقعی را فراموش کرده‌ایم باید بدانیم بخشی از کارمان اشکال دارد.

وی تاکید کرد: ایستادگی در برابر ظلم سیره اولیاء خداوند و انبیاء بوده، بنابراین ما که برای فروزان نگه داشتن مشعل قیام حسینی این همه تدارک می‌بینیم و همه لحظه زندگی را به امام حسین(ع) متصل کرده‌ایم باید بدانیم روح قیام حسینی نرفتن زیر بار ظلم و فساد و سرکشی علیه آن بوده است.

صفارهرندی عنوان کرد: اگر ما ظلم کننده و یا تحمل‌کننده ظلم باشیم و نسبت به فساد بی‌تفاوت باشیم برخلاف اهداف امام حسین(ع) در حال حرکت هستیم با این تفاسیر کسانی در این مملکت که اکثرا جزو عامه مردم هستند با کمترین دریافتی‌ها معیشت خود را می‌گذرانند و کسانی رقم‌های نجومی را به عنوان حق طبیعی خود از بیت‌المال برمی‌دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چگونه می‌شود یک بدعت جاگیر شود و کسی نسبت به آن واکنشی نشان ندهد گفت: میانگین حقوقی که در بدنه دولت به خدمتگزاران در کشور داده می‌شود بین یک تا سه میلیون تومان است اما در طرفی دیگر یک فرد ماهیانه 90 میلیون تومان دریافت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث حقوق‌ها از مسیر اصلی دور شده‌ایم، خاطرنشان کرد: این حرف مضحک است که در شرایط کنونی کسی بگوید حقوق من اضافه شود اما باور کنید یک نفر از مدیران اعلام کرده بود که حقوق من از 100 میلیون باید به 200 میلیون تومان افزایش یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دریافت حقوق‌های 57 میلیون تومانی تصریح کرد: کینه موجود در دل محرومان و مظلومانی که این تبعیض را می‌بینند می‌تواند یک حادثه بسیار بد را به وجود بیاورد که هیچ چیزی بر جای نگذارد.

وی با بیان اینکه ثروت‌های انباشته نجومی را اگر دنبال کنیم می‌بینیم که حق یک نفر ضایع شده عنوان کرد: امروزه کسانی که به نان شب محتاج هستند مدام به افراد بسیار متمولی که بیش از حقوق خود از بیت‌المال برداشته‌اند نگاه می‌کنند و این موضوع بسیار رنج‌آور است؛ اگر اشخاصی خودش را پاسدار این تفکر می‌دانند همواره بر عقیده خود هستند باید سریعاٌ تغییر کنند.

صفار‌هرندی با اشاره به ظلم‌های جهانی گفت: ظالم آن کسی است که حقوق طبیعی ملت‌ها را نادیده بگیرد؛ مثلاٌ زمانی می‌خواهید تکاپوی علمی بدهیم و در دانش هسته‌ای و نانو، زیست فناوری قصد پیشرفت داریم با گردن کلفتی می‌خواهند ما را از این کار باز بدارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سرعت رشد علم در ایران یادآور شد: کارشناسان کشورهای غربی به این نکته اذعان داشتند که با توجه به رشد شتاب‌آلود ایران در علم در 10 سال آینده باید شاهد حضور این کشور در بین 5 کشور صاحب علم در جهان باشیم.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری از مردم یک جهاد کبیر را طلب می‌کنند؛ جهاد کبیر به معنای این است که در برابر دشمن بایستیم و اگر خواست با قلدری جلوی ما بایستد از ژست‌های پوشالی او نترسیم و عقب نشینی نکنیم.

صفار هرندی با اشاره به برخی سخنان مبنی بر تاثیر برخی رفتارها در سیاست خارجی خاطرنشان کرد: اگر انحراف را می‌خواهیم اصلاح کنیم نباید بگویید که نباید تندروی کنید؛ مقام معظم رهبری در این باره نیز یک بار تذکر دادند که اگر ایستادن برابر ظلم تندروی است خود بنده نخستین نفر در این جریان هستم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای برخی کارها برداشته شدن تحریم‌ها را به ما قول داده بودند گفت: گفتند اگر تحریم‌ها برداشته شود مشکلات حل می‌شود؛ اما برداشته نشد چون آن کسی که این تحریم‌ها را وضع کرده مشکلش با انرژی هسته‌ای نیست بلکه آنها می‌گویند چرا شما در حال پیشرفت هستید و به عنوان قهرمانان جوانان جهان شناخته می‌شوید.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کسانی هستند که یک کلمه فارسی نمی‌توانند حرف بزنند اما مرادشان در تهران نشسته است؛ این موضوع نشان می‌دهد که این انقلاب به صورت طبیعی در منطقه تکثیر شده است.

صفار هرندی با بیان اینکه امروزه یمن از تهران اعتقادی و فرهنگی تبعیت می‌کند گفت: سردار سلیمانی کسی بود که در جنگ هشت ساله جنگید اما امروز برای دفاع از مظلوم به عنوان منجی عراق ظاهر شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سیاست‌های اشتباه رئیس جمهور کنونی آمریکا گفت: کسی که تازه بر مسند قدرت آمریکا نشسته دیوانه نیست بلکه خود را به دیوانگی زده است؛ او اوباما را برای دخالت در سوریه مسخره می‌کرد اما چند ماه پس از به قدرت رسیدن در اولین حرکت نظامی به سوریه حمله کرد.

وی با اشاره به برخی اخبار در رسانه‌های غربی گفت: در روزهای اخیر یکی از رسانه‌های آمریکایی گفته که اکنون باید شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که دولت دیگری بر سر کار نیاید و اگر بنا داریم تا تحریم‌های جدیدی داشته باشیم بعد از انتخابات باید این کار را انجام دهیم.

صفار هرندی افزود: همچنین در روزهای اخیر یک خبر توسط رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی مطرح می‌شود که اگر به فلان فرد رای بدهید جنگی در ایران رخ نمی‌دهد اما اگر به فلان فرد رای بدهید امکان وقوع جنگ وجود دارد؛ به نظر من این خجالت‌آورترین تفکر است که فکر کنیم کسی به خاطر وجود یک نفر به ایران حمله نمی‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خلع سلاح عراق توسط آمریکا و حمله به این کشور تصریح کرد: تا زمانی که دشمن می‌داند پاسخ هر حرکتی را به شدت دریافت می‌کند جرات ورود به مقوله جنگ نظامی با ایران را ندارد.

وی با بیان اینکه ایران در حال حاضر می‌تواند پاسخ هر تجاوزی را در شعاع 2 هزار کیلومتری بدهد گفت: جنگ آمریکا با ایران همانند سایر جنگ‌ها یک طرفه نیست؛ آمریکا در چندین سال جنگ در افغانستان 10 هزار کشته داده اما قطعاً باید بدانند در روز اول جنگ با ایران باید 20 هزار تابوت برای سربازانشان آماده کنند.آنهایی که می‌گویند که خودمان را باید خلع سلاح کنیم نمی‌دانند که در حال خیانت به کشور هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس