کد خبر 708467
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
ارتش یمن

وزارت دفاع یمن از هلاکت ده‌ها مزدور رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور که در بین آن‌ها شماری از نظامیان سودانی و اماراتی حضور دارند، خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در پی حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به منطقه یختل در شمال بخش المخا در غرب تعز، ده‌ها تن از مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، در بین کشته شدگان شماری از نظامیان سعودی و اماراتی حضور دارند.

بامداد امروز یکشنبه درگیری‌های شدید بین نیروهای یمنی و مزدوران منصورهادی در اطراف پادگان پدافند هوایی در شمال غرب تعز از سرگرفته شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شب گذشته موفق شدند تلاش مزدوران برای پیشروی به سمت تپه پدافند هوایی را دفع کنند که در پی این عملیات، شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

در پی دفع حملات مزدوران رئیس‌جمهور فراری یمن به سمت منطقه کهبوب واقع بین دو استان تعز و لحج در بخش ساحلی ذباب نیز، شماری از آن‌ها به ضرب گلوله نیروهای یمنی مجروح شدند.

۶ تن از مزدوران منصور هادی در درگیری‌ با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در بخش صِراوح در غرب مارب در شمال شرق یمن به هلاکت رسیدند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود به صنعا و استان صعده را از سرگرفتند و یازده بار شمال صنعا و دو منطقه النهدین در جنوب این شهر و بیر زاهر در بخش بنی‌الحارث در شمال این شهر را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز همچنین ۱۵ بار دو منطقه الصبه و بنی صیاح در غرب استان صعده در شمال یمن را هدف قرار دادند.

این جنگنده‌ها همچنین ۷ بار شهر میدی، و ۵ بار مزارع الجر در بخش عبس در استان حجه در غرب یمن را بمباران کردند.

شماری از مزدوران رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن در پی انفجار بمب در مسیر عبور خودروی نظامی آن‌ها در وادی هراب در بخش الخب و الشعف در شمال استان الجوف کشته و زخمی شدند.

تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک نظامی سعودی را در پایگاه الکرس در جیزان از پای در آوردند.  

دو پایگاه نظامی الصباب و السودانه عربستان در جیزان عربستان نیز هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

بر اساس آمارهای سازمان ملل، بیش از ۷۴۰۰ نفر در جریان جنگ عربستان علیه یمن کشته و بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس