روحانی- رونق اقتصاد

روحانی گفت:جهانی شدن صنعت هسته‌ای بارش نتایج برجام است.

به گزارش مشرق، حسن روحانی صبح امروز در یازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای که در محل اجلاس سران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: فناوری هسته‌ای برای کشور ما یک ضرورت است و اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر ادامه این فناوری تأکید می‌کردند، تأکید و اصراری درست و به حق بوده است. 

وی افزود: از طرف دیگر ملت ما که در طول سال‌ها با فریاد، عمل،‌ صبر و استقامتشان می‌گفتند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست شعار و سخن و آرمان درستی ار دنبال می‌کردند.

رئیس جمهور تأکید کرد: این شعار در خیابان توسط هنرمندان دیپلماسی ما به لوزان، ژنو، وین و نیویورک منتقل شد، این هنرمندی بزرگی است که خواست مردم و شعار مردم در خیابان چگونه به یک لایحه بین‌المللی با ابعاد بسیار دقیق فنی و ابعاد دیپلماسی، حقوقی تبدیل شود لذا گفتن اینکه انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست از سوی یک ملت بسیار مهم است اما در کنار حضور و خواست مردم این متخصصین هستند که از لحاظ فنی باید به عمل بنشانند و این حقوقدانان و دیپلمات‌های ما هستند که این حق را در مجامع ملی و بین‌المللی باید به کرسی بنشانند. 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مدیریت انقلابی و جهادی جوانان زمینه‌ساز دستاوردهای هسته‌ای شد، گفت: جهانی شدن صنعت هسته‌ای بارش نتایج برجام است.

روحانی ادامه داد: اگر ایستادگی ملت ایران نبود این کارها شدنی نبود همچنین اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری نبود و اگر هنرمندی دیپلمات‌های ارزشی ما در رأس آن آقای ظریف و همچنین اگر تلاش و زحمت اندیشمندان و دانشمندان هسته‌ای ما و در رأس آن آقای صالحی نبود این کارها شدنی نبود، خیلی‌های دیگر زحمت کشیدند برای اینکه این پرونده ما را و حقانیت ملت ایران را به اثبات برسانند که از جمله آن می‌توان به وزارت دفاع،‌ بانک مرکزی، وزارت اقتصاد،‌وزارت نفت و ... اشاره داشت که اینها در قدم‌هایی برجام را ساختند.

وی تأکید کرد: برجام یک ابر است، اگر بخواهد باران ببارد و این ابر سرزمین ما را پر از آب کند، این درخت‌های سرو و بلند و جنگل‌ها و مراتع است که ابر را وادار به باران می‌کند، اگر این سبزه و گل و درخت نباشد و کویر باشد ابر نمی‌بارد، بارش این ابر با این گل‌ها (مذاکره‌کنندگان هسته‌ای) بود. در بخش‌های مختلف همه آمدند و از ابر برجام استفاده کردند.

رئیس جمهور، اضافه کرد: در این میان برخی گفتند صدای رعد و برق برجام را نشنیدیم که اینها مربوط به چیز دیگری است، اکنون که شما بارانش را می‌بینید و حالا رعدوبرقش آن بالا بود، شما ممکن است خواب بوده‌اید ولی به هر حال امروز بارانش را که می‌بینید بر این مردم نازل شده است، شما می‌بینید بسیاری از پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد برخی از این پروژه‌های مهم با همکاری شرکت‌ها و کشورهای خارجی به ثمر نشست و این یعنی همان باران برجام، بسیاری از آنچه که ما امروز در فناوری هسته‌ای تولید می‌کنیم در بازار تجاری عرضه می‌کنیم و تجاری شدن صنعت هسته‌ای ما به باران رحمت برجام بوده است. 

رئیس جمهور ادامه داد: اگر این باران رحمت نبود آب سنگین صادر نمی‌شد که امروز یکی از متخصصین برای بنده توضیح می‌داد که ویژگی این آب سنگین ما برابر آب سنگینی که دیگران تولید می‌کنند از لحاظ کولوس چه ویژگی دارد که برخی مایلند این را از ما بخرند، آب سنگین ما صادر شد و دنیا آب سنگین ما را دید و استفاده کرد، در اولین قدم هم آب سنگین ما را به آمریکا و روسیه دو قدرت بزرگ جهانی فروختیم و امروز قادریم کیک زرد را وارد کنیم. این مسأله را سازمان انرژی اتمی بهتر لمس می‌کند، این کار یعنی چه، کیک زردی که از روز اول پیروزی انقلاب تا سال گذشته یک گرم وارد نشده بود و همه مربوط به قبل انقلاب بود و اینکه ما 360 تن کیک زرد سال گذشته وارد این کشور شده به معنای آن است که ما در بازار تجاری دنیا وارد معاملات صنعت هسته‌ای شده‌ایم یعنی هم می‌فروشیم و هم می‌خریم و نه تنها کیک زرد بلکه در مسأله رادیو داروها که بازدید داشتیم آنجا دیدیم که به ده ها کشور دنیا رادیو داروهای ما صادر می‌شود و بسیاری از صنایع ما این چنین بوده و در حال صادر شدن است.

روحانی، بیان کرد: بنده می‌خواهم در اینجا نتیجه‌ای بگیرم و به شما و ملت ایران بگویم که هر کجا ما با هم بودیم پیروز شدیم، ما می‌توانیم و این شعار درست است زیرا اگر با هم باشیم، ما اگر در کنار هم اختلافات را کنار بگذاریم و به تعبیر عامیانه اگر با هم بسازیم می‌توانیم کشورمان را به خوبی بسازیم.

وی، اضافه کرد: ما چرا توانستیم در برابر فشار و تهدید دنیا بایستیم، به خاطر وحدتمان، انسجام‌مان، ایستادگی‌مان، صبرمان و تحمل‌مان بوده است. به قول معروف جا نزدیم و عقب‌نشینی نزدیم و ایستادیم و از رهبری اطاعت کردیم.

رئیس جمهور با طرح این سؤال که چرا توانستیم در مذاکرات هسته‌ای پیروز شویم، گفت: این پیروزی به خاطر انسجام‌مان و حمایت ملتمان بود زیرا اگر حمایت مردم‌مان نبود این پیروزی به دست نمی‌آمد. امروز قادریم به پیروزی‌هایی در منطقه، جهان و در داخل کشور برسیم باز هم با وحدت و انسجام و یکپارچگی. دنیای امروز متأسفانه دنیای قانون نیست، اگر دنیای امروز دنیای قانون بود و اگر راست می‌گفتند و استانداردهای دوگانه نداشتند و اگر قانون بین‌الملل مخصوص ضعیفان نبود و اگر همه از قوانین تبعیت می‌کردند کارمان آسان‌تر بود. 

روحانی، خاطرنشان کرد: چطور در دنیای امروز بدون مجوز سازمان ملل و بدون تشکیل شورای امنیت سازمان ملل حتی بدون مصوبه کنگره آمریکا، رئیس جمهور آمریکا به خودش حق می‌دهد که به یک کشور مستقل در منطقه حساس خاورمیانه از ناوگان دریایی خودش به یک فرودگاه داخلی الشعیرات موشک پرتاب کند، با چه حقی و با چه منطقی؟، مگر کسی در دنیا اختیار رهبری دنیا را به آمریکا سپرده است؟

وی افزود: مگر کسی در دنیا آمریکا را به عنوان پلیس جهانی برگزیده است؟ مگر رئیس جمهور آمریکا به عنوان محکمه بین‌المللی و دادستان محکمه بین‌المللی است؟ به چه حقی این کار انجام می‌گیرد، معلوم است دنیای امروز دنیای قانون و مقررات نیست و از آن بدتر کشورهایی هستند متأسفانه از منطقه خودمان که برای تجاوز آمریکا، آمریکا را تشویق می‌کند و برای او کف می‌زنند، نوبت شما هم می‌رسد چرا عجله می‌کنید؟ چرا متجاوز را تشویق می‌کنید؟ چرا ظالم را تشویق می‌کنید و بی‌قانونی را تأیید می‌کنید؟ به چه مناسبت؟.

رئیس جمهور تأکید کرد: شما دیدید تروریست‌ها چقدر خوشحالی کردند همچنین شما دیدید گروهک‌های تروریستی که با چاقو و خنجر سر مردم و بچه‌ها را می‌بریدند و می‌برند و انسان‌ها را در قفس زنده زنده سوزاندند، اینها امروز خوشحالند به خاطر جنایت آمریکا در سوریه لذا ما امروز باید متحدتر باشید.

روحانی ادامه داد: ملت ایران و این ملت بزرگ و فهیم باید در سایه انتخابات پیش‌رویش قدرت این کشور را به رخ جهانیان بکشد.

وی، گفت: ما نباید رو در روی یکدیگر بایستیم، ما یک هدف واحد داریم، هدف ما در انتخابات تبلور مردم‌سالاری دینی است، ما می‌خواهیم یکبار دیگر جمهوریت را به منصه ظهور برسانیم.

روحانی یادآور شد: ما می‌خواهیم اسلامیت را پای صندوق آرا ببینیم، ما می‌خواهیم اخلاق اسلامی را که ماه رجب، شعبان و رمضان که ماه اخلاق است کجا هستند آنهایی که باید ماه رجب را گرامی بدارند، نباید بگذاریم در کشور انتخاباتی شبیه انتخابات آمریکا را شاهد باشیم، اینجا سرزمین اسلامی، پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) است، رقابت آزاد بسیار عالی است، وجود کاندیداهای مختلف در همه انتخابات‌ها بسیار زیبا است، مشارکت حداکثری آرزوی همه ما توأم با قانون است همانطور که رهبری فرمودند مُرّ قانون، لذا ما باید در این کشور مُرّ قانون را در کشور شاهد باشیم.

رئیس جمهور، گفت: اگر توانستیم به افتخاراتی برسیم در سایه ایستادگی، وحدت، انسجام و اخلاق اسلامی بوده است، امروز هم می‌خواهیم در سایه قانون، اخلاق، انسجام و وحدت یک انتخابات عظیم با مشارکت حداکثری با صف‌های طولانی پای صندوق آرا برگزار کنیم و این انتخابات را به نمایش در برابر چشم‌های جهان قرار دهیم و یکبار دیگر اخلاق ملت ایران، فهم و درک سیاسی و انسجام ملت ایران را در برابر جهانیان به نمایش بگذاریم. 

وی، بیان کرد: ما باید در همه زمینه‌ها داوطلب ایستادگی، ایثار و فداکاری باشیم، شهیدان، ایثارگران و ملت ما همین راه را برگزیدند و قطعاً در این مسیر ما پیروز نهایی خواهیم بود. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • علی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    78 24
    مگر چیزی هم از هسته ای مونده؟! اینم از انگلیس که به وعده‌هاش دلخوش کرده بودید!!!
    • خفه خون IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
      4 0
      تا اونجایی که ما میدانیم، این باران است که گیاه میرویاند
  • مشرقی تیر US ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    63 19
    دیگر این صدای غرش وتندر را در کجای قلبمان جای دهیم جناب رییس جمهور!!!؟؟؟
    • بهمنیار IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
      4 0
      برای دیدن برجام به موارد زیر نیاز است : یک عینک ، یک سمعک ، دو لیوان قهوه برای نخوابیدن ، داشتن سواد لیبرالی ، نبود کسوف و خورشید گرفتگی برای دیدن آفتاب ، بزدل سیاسی نبودن ، باغِ سیب و گلابی داشتن ، سرهنگ نبودن ، دلواپس نشدن ، ثروت های افسانه ای مشکوک داشتن ، آلزامیر انقلابی داشتن ، نجومی بگیران را ذخایر ارزشمند نظام خواندان ، از سنگ پای قزوین بیشتر رو داشتن و قس علی هذا
  • ۱۲۳ IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    55 19
    همه مثل شما چشم بصیرت ندارند که رعد و برق برجام را ببینند و بتونند ببینند که اوباما فردی زیرک و با اخلاق است انشاالله دست کسانی که از اخلاق و معنویت دور هستند و خدا گمشده زندگیشونه از مناصب دولتی و حساس قطع بشه
  • امیر IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    67 21
    اون رعد و برق فکر کنم فقط بالا سر روحانی زده شاید برقش خودشم گرفته باشه
    • محمد IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
      4 0
      خدا به این ملت رحم کنه یکی هاله نور میبینه دیگری رعد وبرق
  • محمد IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    47 10
    یکی از اون رعد برق ها بزنه بهت راحت شیم
  • حسین IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    41 6
    خورزوق خان هم سلام رسوند
  • طه IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    41 9
    رعد و برق فعلا زده تو زندگی مردم.دهن قشر ضعیف و متوسط اسفالت شد.یارانه شونم که قطع شد
  • مرتضیsk IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    33 9
    بهره برداری ازسه دستاورد بزرگ هسته ای با حضور رئیس جمهور 1_ بتن ریزی در قلب راکتور اراک 2_ پذیرش محدودیت های بیش از 12 سال 3_ جمع آوری سانتریفوژها 4_خالی کردن ذخایر کیک زرد کشور و ارسال آن به روسیه
  • رضا شیرین IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    33 6
    جناب روحانی رعد و برق نبود ، جریان 12 ولت بود که جرقه میزد ، به همین سبب برای ما قابل شنیدن نبود.
  • مهدی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    35 2
    راست گفته جناب رئیس جمهور خوب. رعد برقی بود دحشتناک که نه تنها صنعت هسته ایی رو خاکستر کرد که استقلال و هویتمون رو هم کمی سوزوند!
  • زورق AE ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    44 7
    دیگه این قدر پرت و پلا شنیدیم که حال جواب دادن نداریم!آره،شما درست میگی!رعدش رو ما شنیدیم،برقشم شما رو گرفت!!
    • روح الله IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
      16 5
      بهترین کامنت امروز بود. حال دادی
  • ناشناس IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    30 12
    انتخابات دور قبل یادش رفته خودش شبیه مناظره های انتخابات آمریکا عمل میکرد. حالا از انتقاد میترسه میگه مثل آمریکا نباشیم
  • محمد IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    42 6
    یکی از رعدو برق ها فکر کنم به کارخانه ارج خورده شده!!
  • مسعود IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    29 3
    برجام فقط باعث غروب صنعت هسته ای ایران شد و دیگر هیچ !
  • مهرداد IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    31 8
    بازنده اصلی برجام مردم ایران هستند.
  • کامران IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    29 9
    حنای برجام بی فرجام دیگه رنگی ندارد.
  • سپهوند IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    52 9
    رعدوبرقش را ما شنیدیم که قلب راکتور اراک را بتن پر کردند ودانشمندان هستی را از کار بیکار کردید واقعا عجب رعد وبرقی بود دولت راسگویان
  • ناشناس IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    23 5
    فاجعه برجام و لغو نشدن تحریمهای ظالمانه نتیجه غفلت از هشدارهای رهبر معظم انقلاب و رعایت نکردن شروط 9 گانه ایشان بود.
  • جواد IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    26 6
    یکی‌‌تکلیف‌مارو‌بابرجام‌روشن‌کنه.آفتاب‌تابانه‌یا‌رعد‌وبرق.‌حقوقدان‌بودنم‌سخته.
    • ناشناس IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
      3 0
      حقوقدان واقعی آیت الله رئیسی است .
  • سیدعلی IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    3 0
    چرا این آقایان همه ش از رهبری مایه میزارند مگر شروط ۹ گانه رهبری را اجرا کردن که دم از رهبری میزنند از خطوط قرمز عبور کردنند خوب رعد برقی بود آقای رئیس جمهور همه دستاورد هسته ای را آتش زد ملت دیدن و شنیدند شما ندیدید و نشندید دستاورد اقتصادیش هم اشتغال افرینی برای جونان چینی و کارخانه نوشابه آمریکای بود
  • آشنا IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    3 0
    نظریه جدید دکتر روحانی:"...اگر بخواهد باران ببارد و این ابر سرزمین ما را پر از آب کند، این درخت‌های سرو و بلند و جنگل‌ها و مراتع است که ابر را وادار به باران می‌کند، اگر این سبزه و گل و درخت نباشد و کویر باشد ابر نمی‌بارد..."
  • مم IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    4 0
    علی برکت الله به این رعد وبرق . چنان رعد وبرقی بود که تمام کلیدها و عینکهارو سوزاند .
  • ابی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    3 0
    لابد رییس جمهور محترم ایندفعه سمعک تجویز میفرمایند..
  • عباس IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    3 0
    اگر عینک پیشنهادی روحانی را بزنید هم رعد و برق برجام را میبینید و هم اثرات آن را !
  • طاهاعلوی GB ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    4 0
    استاد بازی با کلمات رعد و برق که تو آسمان هم هست توباید اقتصاد مقاومتی را اجرا میکردی
  • ایرام US ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    3 0
    البته رعد و برق هم نوید دهنده بارانه و هم نشانه های بلا و نابودی اقوام گذشته
  • محسن IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    3 0
    کی به تو اجازه داد کشور را ۴ سال راکد نگهداری ؟
  • محمد IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    3 0
    چقدر اقای رییس جمهور سوال داره!!! مرتبم اصطلاح جدید وارد زبان فارسی میشه.... بندخدا با این همه کار فکری توانی براش نمیمونه ... رعد و برق برجااااااام!!!!!!!
  • ح IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    2 0
    آقا چتر رو بده من، خیس شدم از باران برجام، اصن ایران رو سیل برد... آقا رعد و برق بزنه بترسی، نماز آیات داره؟؟
  • حبیب IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    3 0
    اتفاقا چند مدت پیش یه رعد و برق وحشتاناک زد نماز ایات هم خوندم نگو برجام بوده اقا هرکی صدای رعد و برق برجام رو شنیده نماز ایات واجبه
  • يوسف IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
    5 0
    واقعا اينارو گفته؟يا شوخيه؟
  • حسن IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
    3 0
    جناب آقای روحانی از رعد و برق وباران برجام برقش مارو گرفت و بارانش بر مدیران نجومی بگیر نازل شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس