کد خبر 707219
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
رستم قاسمی

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: کشور به همت دولت پیر به جایی رسیده که تعطیل شده است.

به گزارش مشرق، رستم قاسمی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، گفت: به طور قطع در اداره کشور نیازمند برنامه جامع در حوزه‌های مختلف به خصوص سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز چالش بزرگ کشور در موضوع اقتصادی است، افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قدرت اول منطقه هستیم، ما در کشوری زندگی می‌کنیم که امن‌ترین کشور دنیاست، اما در این کشور گورخواب داریم و مردم نگرانند و رهبر این کشور نیز شرمنده جوانان است. امروز در این شرایط کشور به همت دولت پیر به جایی رسیده که تعطیل شده است.

وزیر سابق نفت با انتقاد از سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی کشور طی سال‌های اخیر، تاکید کرد: در سایه دیپلماسی نه تنها چرخ اقتصاد نچرخید، بلکه چرخ سانتریفیوژها هم نچرخید.

وی با بیان اینکه امروز بحران اقتصادی بر مسائل سیاسی و اجتماعی نیز سایه افکنده، تاکید کرد: در سال گذشته 156 هزار طلاق در کشور صورت گرفته است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: آمارهایی که در جهت کارآمدی به مردم ارائه می‌شود، برای مردم رنج‌آور است؛ کشور را تعطیل کردید، معلوم است که قدرت خرید مردم پایین می‌آید. امروز شاهد رکود تورمی در کشور هستیم، امروز فرصتی برای سعی و خطا نداریم و سخنرانی مشکل مردم را حل نمی‌کند. هر جا ثابت کردیم که انقلابی عمل کرده‌ایم موفق شده و توانسته‌ایم به اهداف برسیم.

قاسمی به سیاست‌های دولت سازندگی پس از پایان جنگ تحمیلی اشاره و تصریح کرد: در دوران سازندگی پس از جنگ آنها که مسبب جنگ بودند، چمدان‌های‌شان را بسته بودند و عده‌ای هم در فرودگاه‌ها منتظر بازسازی بودند، اما جوانان با روحیه انقلابی توانستند شعار ما می‌توانیم امام را به اثبات برسانند.

وی امنیت در کشور را از آثار "ما می‌توانیم" دانست و افزود: اقتدار ایران امروز زبان زد دنیاست که پیشرفت‌های نفتی نیز نمونه‌ای از آثار "ما می‌توانیم" است.

وزیر سابق نفت تصریح کرد: در بازسازی کشور کسی باور نداشت که "ما می‌توانیم" و طرح‌های ملی کشور توسط ایرانی‌ها شدنی است. کسی باور نمی‌کرد که بزرگ‌ترین آزاد‌راه توسط ایرانی‌ها ساخته شود؛ کسی باور نمی‌کرد که روزی شرکت‌های ایرانی جایگزین کارتل‌های اقتصادی در کشور شوند.

قاسمی به شرایط سخت کشور در دوره تحریم‌ها اشاره و تاکید کرد: در دوره تحریم همه ابزارها را به کار گرفته بودند که اقتصاد ایران فروپاشی شود، رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌ها را فلج کننده و بی‌سابقه خواند و گفت که ایران باید تسلیم شود و واقعا هم تحریم‌ها بی‌سابقه بود، زیرا بانک مرکزی هیچ کشوری تا آن زمان تحریم نشده بود که البته این ظلم به مردم ایران بود.

وی اضافه کرد: صنعت نفت در آن زمان وابستگی شدیدی داشت و همه منتظر توقف آن بودند، به طوری که تجهیزات را از خارج وارد می‌کردیم. بنزین نیز وارداتی بود، اما به لطف خدا همه این موارد زمان زیادی طول نکشید که به جای فروپاشی ما در اقتصاد به خودکفایی رسیدیم.

وزیر سابق نفت اظهار داشت: با تحریم بنزین منتظر بودند که پمپ بنزین‌های کشور با مشکل مواجه شود، اما این طور نشد.

قاسمی ادامه داد: شرایط تحریم سخت بود، اما آنها به دنبال تسلیم ما بودند، اما به جای فروپاشی اقتصاد ما به خودکفایی رسیدیم و غنی‌سازی نیز به سرعت در حال رونق بود، آنها در آن شرایط بیشتر خواستار مذاکره بودند، اما متاسفانه ما عجله کردیم و نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی شرایط اقتصادی امروز کشور را در شان و حق مردم ایران ندانست و گفت: امروز نباید شرایط ما به گونه‌ای باشد که ما پاسخی برای مردم نداشته باشیم.

قاسمی کشاورزی را نیازمند تحول بنیادی دانست و افزود: در حوزه کشاورزی از منابع محوری باید به دانش‌محوری تبدیل شویم. دشمنان سال‌ها  بر این طبل می‌کوبیدند که دین و دین‌داری نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات مردم باشد و ما باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که آنها به خواسته‌های‌شان نرسند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مشکل امروز کشور برنامه نیست، گفت: ما سیاست‌های کلان که توسط رهبری ابلاغ می‌شود و نیز سند چشم‌انداز 20 ساله داریم و اینها شاخص دارد و کاغذ نیست که اگر به این شاخص‌ها برسیم در بین 25 کشور دنیا اول هستیم.

قاسمی ادامه داد: مسئولیت رئیس قوه مجریه در قانون اساسی مشخص است، مسئولیت رئیس قوه مجریه تئوری‌پردازی و سخنرانی نیست.

وی تصریح کرد: تکلیف دستگاه اجرایی کشور در قانون مشخص است. وی مسئول نان و آب مردم است، باید برای مردم شغل ایجاد کنیم.

وزیر سابق نفت اضافه کرد: 14 معضل اساسی کشور که می‌توانیم با حل آنها فقر، بیکاری و رکود را از کشور برداشت، بررسی شده که اگر این موضوعات حل شود، شرایط کشور دگرگون خواهد شد.

قاسمی اظهار داشت: ویژگی‌های این برنامه جامعیت در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، این طرح براساس مدل داخلی طراحی شده، در صورتی که بسیاری از برنامه‌ها مبتنی بر مدل داخلی نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اقتصاد و وضع معیشت مردم امروز جزو مهمترین دغدغه‌های رهبری است، افزود: مشکل مردم و نقطه ضعف دولت نیز موضوع اقتصاد است که راه‌حل آن استفاده قدرتمند و به کارگیری نیروهای با تجربه و روحیه جهادی است.

وی ادامه داد: دولت امروز برای پرداخت یارانه می‌گوید که مصیبت دارد، در حالی که این مصیبت نیست. مصیبت رکود و کاهش تولید است.

وزیر سابق نفت تاکید کرد: دولت امروز در حوزه اقتصاد ضعف دارد و مطالبات مردم اقتصادی است و این نقطه مشترک ما با تمام اقوام و گروه‌هاست.

قاسمی در پایان با بیان اینکه دولت به دنبال فرار از پاسخگویی و اینکه فضای اقتصادی را سیاسی اجتماعی کند، خاطرنشان کرد: برنامه اقتصادی قدرتمند در اختیار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است و هر کسی که کاندیدای نهایی این جبهه شود، همه ما این برنامه‌ها را در اختیار او قرار می‌دهیم و در خدمت او هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس