کد خبر 707019
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
تحولات سوریه

منابع سوری از پیشروی نیروهای ارتش در حومه شمالی حماه و رسیدن نیروها به ورودی شهرک استراتژیک حلفایا و همچنین درگیری‌های شدید در غوطه شرقی خبر دادند.

 به گزارش مشرق، یک منبع میدانی از درگیری‌های شدید میان ارتش و گروه‌های تروریستی در عمق غوطه شرقی در عملیاتی نظامی خبر داد که ارتش در چندین محور آغاز کرده است.

این منبع به تسنیم گفت : نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروهای همپیمان پیشروی مهمی به سمت شهرک «الریحان» داشته‌‌اند، نیروهای ارتش توانسته‌اند به خط دفاعی و استحکامات گروه‌های تروریستی نفوذ کنند.

این منبع افزود:‌نیروهای ارتش سه محله در شهرک «حوش الضواهره»‌در غوطه شرقی را پس از عملیاتی که از سه محور آغاز کردند، از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند، همچنین چندین شبکه از تونل‌ها و سنگرهای تروریست‌ها کشف شد، نیروهای ارتش برای عملیات نظامی آزادسازی این شهرک آماده می‌شوند.

منبع سوری از پیشروی نیروهای  ارتش در جبهه «الزریقیة-حوش الصالحیة» در عمق حومه شرقی دمشق و هلاکت ده‌ها تروریست در محورهای غوطه شرقی خبر داده است.

در جبهه شمال پایتخت، جنگنده‌های ارتش حملات خود به مواضع گروه‌های تروریستی در محله‌های «القابون و جوبر» را بمباران کردند. درگیری‌های شدیدی هم در جبهه باغات برزه گزارش شده است.

این در حالی است که گروه‌های تروریستی از روز گذشته محله‌های مسکونی دمشق را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داده‌اند به طوری که دست‌کم ۳۲ خمپاره به مناطق« العدوی، المزة، دمشق القدیمة، جرمانا، و میدان  الامویین» شلیک شده که در نتیجه دو غیرنظامی جان خود را از  دست داده و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

در شمال سوریه، نیروهای ارتش سوریه توانستند منطقه «البطیش» در حومه شمالی حماه را پاکسازی کردند، همزمان خبرهایی از ورود نیروهای ارتش به ورودی‌های شهرک استراتژیک «حلفایا» با پشتیبانی گسترده جنگنده‌های روس و درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش و تروریست‌ها در محور حلفایا-محرده حکایت می‌کند.

نیروهای ارتش همچنین سه خودروی بمب‌گذاری شده تروریست‌ها را در اطراف شهرک معردس منفجر کردند، یورش تروریست‌های جبهه النصره به نزدیکی پل معردس هم دفع شد.

این در حالی است که گروه‌های تروریستی تکفیری همچنان به حملات خود به شهرک‌های محاصره شده فوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب ادامه می‌دهند، تکفیری‌ها از صبح امروز با موشک گراد و تانک‌های خود این مناطق مسکونی را هدف قرار داده‌‌اند که به زخمی شدن شماری از غیرنظامیان بی‌دفاع منجر شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس