کد خبر 706947
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
زیگمار گابریل

وزیر امور خارجه آلمان درباره شکست مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به لندن هشدار داده و تاکید کرد که اگر بعد از ۲ سال توافقی حاصل نشود این بخصوص به انگلیس آسیب خواهد رساند.

 به گزارش مشرق به نقل از نشریه "دی سایت"، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان که به لندن سفر کرده است در دیدار با "بوریس جانسون"، همتای انگلیسی خود به لندن درباره شکست مذاکرات برگزیت هشدار داد.

وی با اشاره به مذاکرات دشوار پیش رو تاکید کرد که هر دو طرف به هم نیاز دارند؛ اما اگر انگلیس بعد از دو سال بدون توافق کنار بکشد این مسئله بخصوص به این کشور آسیب خواهد رساند.

"بوریس جانسون"، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در واکنشی فوری به این اظهارات گابریل تاکید کرد که اگر ما موفق به دستیابی به هیچ توافقی هم نشویم باز هم انگلیس زنده خواهد ماند.

گابریل همچنین بر لزوم مناسبات خوب با لندن بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاکید کرده و گفت: این مانند هر جدایی دیگری ابتدا سخت خواهد بود و سپس دوباره آسان تر می شود.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین در گفتگویی با ایندیپندت جدول زمانی انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا را غیرواقع بینانه ارزیابی کرد.

گابریل  روز گذشته قبل از دیدار با همتای انگلیسی و وزیر برگزیت تاکید کرد که روابط تجاری جدید با لندن اقدامی دشوار است.

گابریل تاکید کرد که انگلیس باید بخصوص قبل از گفتگوها درباره مناسبات تجاری جدید حساب و کتاب های برگزیت را تسویه کند. کارشناسان اتحادیه اروپا حساب کرده اند که این کشور باید حدود ۶۰ میلیارد یورو به اتحادیه اروپا پرداخت کند.

وی همچنین این اظهارات نخست وزیر انگلیس که همکاری های امنیتی آینده را به موفقیت مذاکرات خروج کشورش منوط دانسته بود مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرد که این مسئله همچنین با انتقادات زیادی در کشورهای اروپایی مواجه شده است.

گابریل گفت: مبارزه با تروریسم یک ضرورت بوده و تصمیمی سیاسی نیست.

نخست وزیر انگلیس هفته گذشته بعد از بیش از چهل سال عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا درخواست رسمی خروج از آن را ارائه داده و برای این فرآیند و مذاکرات در این باره دو سال زمان تعیین کرد.

گابریل بر خلاف رئیس جمهور آلمان موضع ملایم تری را در قبال مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اتخاذ کرد.

اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان روز گذشته در سخنانی در پارلمان اروپا در استراسبورگ انتقاد شدیدی به تصمیم انگلیس برای خروج از اتححادیه اروپا وارد کرده و آن را اقدامی نادرست، تلخ و غیر مسئولانه ارزیابی کرد.

مسئله سوریه نیز یک موضوع مورد مذاکره بین گابریل و جانسون در لندن بود.

وزیر امور خارجه انگلیس احتمال داد که دولت سوریه پشت حملات شیمیایی فاجعه بار اخیر در این کشور قرار گرفته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس