کد خبر 706630
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
سازمان ملل

در این نامه به موضوع استفاده کره شمالی از عامل اعصاب « وی ایکس » برای قتل کیم جونگ نام برادر ناتنی رهبر کره شمالی پرداخته شده است.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد دبیر کل سازمان ملل متحد و مدیر کل سازمان منع سلاح های شیمیایی در نامه ای به کره شمالی ، درمورد استفاده رژیم کره شمالی از یک سلاح شیمیایی ممنوعه در قتل اخیر برادر ناتنی کیم جونگ اون رهبر این کشور هشدار داده اند.

چو جون هیوک سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی در کنفرانسی خبری گفت این نامه که به امضا آنتونیو گوترش و احمد ازومچی رسیده است 30 مارس برای ری یونگ هو وزیر امور خارجه کره شمالی ارسال شد.

وی افزود در این نامه به موضوع استفاده کره شمالی از عامل اعصاب « وی ایکس » برای قتل کیم جونگ نام برادر ناتنی رهبر کره شمالی پرداخته شده است.

کیم جونگ نام 13 فوریه در فرودگاه بین المللی کوالالامپور به دست دو زن به قتل رسید.

چو جون هیوک تصریح کرد در این نامه از کره شمالی درخواست شده است به کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی بپیوندد که پیمانی جهانی در ارتباط با کنترل تسلیحات است و تولید و استفاده از سلاح های شیمیایی را ممنوع می کند. کره شمالی از معدود کشورهایی است که کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی را امضا نکرده است.

چو گفت در این نامه درمورد استفاده از سلاح های شیمیایی هشدار داده شده و تاکید شده است همه آنهایی که از چنین سلاحی استفاده کنند باید مجازات شوند.
وی تاکید کرد هر کشوری که کنوانیسیون منع سلاح های شیمیایی را امضا کند باید هرگونه سلاح شیمیایی را کنار بگذارد و تحت نظارت سازمان منع سلاح های شیمیایی درآید.
قتل اخیر برادر کیم جونگ اون بار دیگر خطر استفاده کره شمالی از سلاح های شیمیایی را به جامعه بین المللی یادآور شد.

یون بیونگ سه وزیر امور خارجه کره جنوبی در کنفرانس خلع سلاح 23 فوریه در ژنو واکنش قاطع جامعه بین المللی را به خطر استفاده کره شمالی از تسلیحات شیمیایی خواستار شد.
وی تصریح کرد :« فقط چند گرم از ماده سمی وی ایکس برای یک قتل عام کافی است.

گزارش ها نشان می دهد کره شمالی هزاران تن تسلیحات شیمیایی از جمله ماده سمی وی ایکس در اختیار دارد. قتل اخیر در فرودگاه کوالالامپور زنگ هشداری برای همه ما در ارتباط با توانایی تسلیحات شیمیایی کره شمالی و تمایل این کشور برای استفاده از آنها است.»

این اظهارات وزیر امور خارجه کره شمالی با واکنش خشمگینانه کره شمالی روبرو شد به طوری که جو یونگ چوی دیپلمات کره شمالی در همان نشست گفت :« کره شمالی این اظهارات غیرمسئولانه ، غیر منطقی و منزجرکننده کره جنوبی را کاملا رد می کند. کره شمالی هرگز تسلیحات شیمیایی تولید ، ذخیره یا استفاده نکرده است.»
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایران IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    0 0
    سازمان ملل که نوکر دست امریکا و غرب هست.اگر اینها راست می گویند همین مواضع را در برابر انگلیس و امریکا بگیرند.اصلا پول سازمان ملل را همین دولت ها تامین می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس