کد خبر 706610
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
مردم بحرین

یک سازمان حقوقی در بحرین روز سه شنبه اعلام کرد که مسئولان رژیم آل خلیفه تابعیت بیش از 410 شهروند این کشور را به دلایل سیاسی لغو کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، سید عباس شبر رئیس بخش آزادی های دینی سازمان حقوق بشر «سلام» با بیان اینکه رژیم آل خلیفه از سلب تابعیت به عنوان ابزاری برای مجازات مخالفان از جمله عالمان دینی شیعه به خاطر حمایت از درخواست ها برای اصلاحات استفاده می کند، افزود: 15 نفر از افراد بازداشت شده از علمای شیعه هستند.

وی سلب شهروندان بحرینی از جمله عبدالله الدقاق نماینده آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را محکوم و با وی اعلام همبستگی کرد و گفت: فهرست افراد سلب تابعیت شده تا کنون شامل 410 نفر است که 15 نفر از آنها عالمان دینی و 3 نفر از آنها «آیت الله» هستند.

رژیم آل خلیفه در اقدامی نسنجیده در 20 ژوئن (30 خرداد) 2016 اقدام به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین کرد که بر اثر آن با موجی از اعتراض ها و مخالفت ها در سراسر بحرین مواجه شد.

همچنین روز گذشته نیز رژیم بحرین تابعیت شیخ عبد الله الدقاق نماینده آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور و دو تن دیگر را لغو کرد.

بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی و سرکوب شهروندان این کشور از سوی نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه و مزدوران عربستانی و چند کشور مرتجع عرب مواجه است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ... IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    0 0
    چون خودشون 50 سال پیش از عربستان اومدن تابعیت گرفتن , گیج میزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس