حاجی دلیگانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آقای عادل آذر سؤال مربوط به حقوق دریافتی خود و معاونانش را بی‌پاسخ گذاشت.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در جلسه امروز، رئیس و دادستان دیوان محاسبات در کمیسیون حاضر و گزارشی را از عملکرد این نهاد به ویژه در حوزه حقوق‌های نجومی به اعضای کمیسیون ارائه کردند. 

وی افزود: در مجموع، رئیس و دادستان پاسخ قانع‌کننده‌ای برای اعضای کمیسیون نداشتند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس عنوان داشت: رئیس دیوان محاسبات در گزارش خود عنوان کرد که دیوان دو گزارش را در خصوص حقوق‌های نجومی تهیه کرده که یکی گزارشی بود که افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده بودند، در آن مطرح شده بود که گزارش به صحن مجلس و رسانه ملی نیز ارائه شد و گزارش دوم نیز در مورد تصمیم‌گیران و عاملان پرداخت حقوق‌های نجومی است که این گزارش هنوز در مرحله حسابرسی و مرحله دادسرا و تعیین‌تکلیف نرسیده جنبه محرمانه دارد و البته نسخه‌ای از آن به رئیس مجلس ارائه شده که رئیس مجلس آن را نیز در اختیار رؤسای کمیسیون‌ها قرار داده است. 

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: من در این جلسه از آقای عادل آذر در خصوص معیارشان برای سنجش حقوق‌های نجومی و کسانی که برخلاف قانون، حقوق مازاد دریافت یا پرداخت کرده‌اند و اینکه معیار حقوق 20 میلیونی را در این باره از چه قانونی برداشت کرده‌اند، سؤال کردم که رئیس دیوان محاسبات عنوان کرد که معیار حقوق 20 میلیون را خودم درنظر گرفته‌ام و حالا شما نیز این معیار 20 میلیون تومان را فراموش کنید و ما گزارش‌هایی که در آینده ارائه خواهیم کرد، براساس قانون خواهد بود. 

وی افزود: رئیس دیوان محاسبات گفت که حقوق‌های نجومی‌ای که در رقم‌های بالایی پرداخت شده بود را مورد بررسی قرار دادم و سه تیم جداگانه را تشکیل دادم و به دستگاه‌های مختلف اعزام کردم و به آنها گفتم که برای افرادی که به حقوق‌های دریافتی‌شان مشکوک می‌شوید، براساس قوانین حکم بزنید و این حکم را با حکمی که دستگاه‌های اجرایی زده‌اند مقایسه کنید و ببینید آیا تخلف صورت گرفته است یا نه؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: همچنین من سؤالی را در خصوص میزان حقوق دریافتی رئیس دیوان محاسبات و معاونانش و همچنین معاونین مجلس مطرح کردم که آقای عادل آذر پاسخی به این سؤال من نداد. 

حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ایراداتی که در کار دیوان محاسبات وجود دارد، من طرح استیضاح آقای عادل آذر را پیگیری می‌کنم و در جلسه امروز نیز این نکته را به وی گفتم که باید نسبت به این طرح استیضاح پاسخگو باشد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 14
  • حسنی IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    15 1
    احسنت به حاجی دلیکانی.باید هر کس پاسخگوی کارش باشه.درود بر حاجی
  • فقر IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    18 0
    این عدالت علی ? موقع جنگ این نجومی بگیران میرن خط مقدم یا کارگران ?
  • فقر IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    10 0
    این عدالت علی ? موقع جنگ این نجومی بگیران میرن خط مقدم یا کارگران ?
  • محمد IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    13 0
    ببر ببر اپیدمی شده اگر مهمان یکی است تا برایش شتر بکشیم
  • داوود ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    11 0
    آفرین برحساسیت برادرعزیزمان حاج دلیکانی.این حساسیت برحقوقهای نجومی دلیل بر طهارت وپاکی روحی این بزرگوار است.آب پاک نباشد چیزنجس را پاک نمی کند.اولین شرط مقابله با مفاسدپاکی نفس طرف مقابل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس