کد خبر 706521
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
پرچم بحرین

رژیم بحرین بیش از ۴۱۰ شهروند این کشور را سلب تابعیت کرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤة، سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر فهرستی از اسامی بیش از ۴۱۰ شهروند بحرینی سلب تابعیت شده را منتشر کرد که ۱۵ نفر از آنها را روحانیون شیعه تشکیل می‌دهند.

عباس شبر رئیس بخش آزادی‌های دینی سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر گفت: رژیم بحرین از سلب تابعیت به عنوان ابزاری برای مجازات مخالفان از جمله علمای دینی شیعه استفاده می کند زیرا آنها از خواسته های اصلاح طلبانه شهروندان بحرینی و جنبش آنها حمایت می کنند.

وی تاکید کرد: این اقدام رژیم بحرین نقض صریح منشورها و قوانین بین المللی و نیز حق شهروندی است که قانون اساسی بحرین آن را برای این افراد تضمین کرده است.

شبر همبستگی کامل خود را با شیخ عبدالله الدقاق و سایر شهروندان سلب تابعیت شده ابراز داشت و تاکید کرد: این احکام کاملا ظالمانه و بیانگر نبود برابری در بحرین است.

شبر به واکنش سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ۲۱ ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی در خصوص سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین اشاره کرد و گفت: این سخنگو سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم را براساس قوانین بین المللی "غیرقابل توجیه" دانست.

شبر تاکید کرد: این امر بیانگر سیاست ظلم و ستم علیه یک قشر خاص است که همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس